Nieuws van Behringer

IMG_6280.jpeg
 
Prototype dus. Gezien eerdere prototypes w.o. de VCS3 die nog steeds niet op de markt gebracht zijn zal deze ongeveer rond 2027 of 2028 verschijnen. Dus we hebben nog wel even. :D
 
Prototype dus. Gezien eerdere prototypes w.o. de VCS3 die nog steeds niet op de markt gebracht zijn zal deze ongeveer rond 2027 of 2028 verschijnen.

Zolang ze maar verschijnen!
Dat zijn de enige twee 'clones' die hoog op mijn GAS lijstje staan en ik heb geen haast.
 
Prototype dus. Gezien eerdere prototypes w.o. de VCS3 die nog steeds niet op de markt gebracht zijn zal deze ongeveer rond 2027 of 2028 verschijnen. Dus we hebben nog wel even. :D
Dat zijn de enige twee 'clones' die hoog op mijn GAS lijstje staan en ik heb geen haast.

Ja, die VCS3 zijn ze al vanaf vorige herfst in de praktijk aan het testen maar het schiet niet op, deze twee zijn ook de klonen waar ik op wacht en eventueel de Proton maar die vind ik minder interessant.
Waarom eigenlijk een patchmemory, bij zo'n Buchla kloon is dat niet echt belangrijk, wat wel handig zou zijn is een patcheditor als plugin erbij zodat je de opgeslagen patch op je scherm terugziet en dan alles weer met de hand in dezelfde stand kan zetten.
 
De OG 208c Easel heeft ook patch memory.
daar moet je dan wel een kaart voor instaleren.
Maar hoe werkt dat dan, je zet een preset aan maar dan staat er van alles nog verkeerd, lijkt mij niet handig behalve zoals ik al aangaf als je een patch op je scherm zou zien.
ik hoef dat iig niet.
Nee voor mij ook niet, ik vind het juist z'n charme hebben dat het iedere keer weer een beetje opnieuw beginnen is.
 
Bij die Easels wordt er met die kaarten een Voltage toegevoegd aan de stand van de schuiven geloof ik, dus neem aan dat je ze bij patch memory allemaal op 0 zet.
 
Bij die Easels wordt er met die kaarten een Voltage toegevoegd aan de stand van de schuiven geloof ik, dus neem aan dat je ze bij patch memory allemaal op 0 zet.
Ah ok, ik heb 't niet zo op patch memory bij dit soort analoge apparaten en dan zit je nog met je knoppen en kabels natuurlijk.
 
Nee, ik zie het nut er ook niet zo van, ik vind patchgeheugen geen must op de meeste analoge analoge synths. Maar misschien hebben ze er goed over nagedacht.
 
Ja, die VCS3 zijn ze al vanaf vorige herfst in de praktijk aan het testen maar het schiet niet op, deze twee zijn ook de klonen waar ik op wacht en eventueel de Proton maar die vind ik minder interessant.
Waarom eigenlijk een patchmemory, bij zo'n Buchla kloon is dat niet echt belangrijk, wat wel handig zou zijn is een patcheditor als plugin erbij zodat je de opgeslagen patch op je scherm terugziet en dan alles weer met de hand in dezelfde stand kan zetten.
Ik ben toch wel benieuwd naar de Proton. De Neutron was al aan aangename verrassing dus dat kan denk ik alleen maar beter worden. Maar we zullen het wel zien en horen.
 

je hebt ook een editor, dus je kan je patches zien. je kan ook virtueel program cards maken en patchen.
Volgens mij heeft de Buchla 200e serie ook geheugen.

BPM_app_screen_depth1-1280x714.jpg

Anyhow het is leuk maar niets voor mij. het is dus zo gedaan dat je nog wel 100% analoge controle hebt.
Als de bh patch geheugen heeft en de controls niet 100% analoog zijn is dat voor mij ook weer minder.
 
je hebt ook een editor, dus je kan je patches zien. je kan ook virtueel program cards maken en patchen.
Volgens mij heeft de Buchla 200e serie ook geheugen.

BPM_app_screen_depth1-1280x714.jpg
Ah, netjes wel, daar is op zich niets mis mee, is altijd lekker als je een keer een toffe patch hebt die je misschien later als uitgangspunt in een nieuwe track wil gebruiken.
Dan kan je vanuit daar weer gaan verder patchen, schuiven en draaien.

Anyhow het is leuk maar niets voor mij. het is dus zo gedaan dat je nog wel 100% analoge controle hebt.
Als de bh patch geheugen heeft en de controls niet 100% analoog zijn is dat voor mij ook weer minder.
Als het een kloon is dan zal het een volledig analoog gebeuren zijn, Uli gaat niet zomaar digitale dingen doen maar juist een getrouwe replica denk ik.
Ik las op de Buchla site dat ze bezig zijn met een update zodat je via usb alle zaken betreffende de patch dan doorstuurt, zoiets zou Uli ook wel mogen maken dat je op die manier dan de vst aanstuurt.
 
Laatst gewijzigd:
Als het een kloon is dan zal het een volledig analoog gebeuren zijn, Uli gaat niet zomaar digitale dingen doen maar juist een getrouwe replica denk ik.
Ik las op de Buchla site dat ze bezig zijn met een update zodat je via usb alle zaken betreffende de patch dan doorstuurt, zoiets zou Uli ook wel mogen maken dat je op die manier dan de vst aanstuurt.
wat ik bedoel is dat je bv op poly synths een beperkte aantal stapjes hebt.
Dit gaat om hoe het patch geheugen is geimplementeerd.

ik kan me voorstellen dat dat op die manier een stuk goedkoper is. en dat dat daarom wel gebeurd.
zo een detail zal alleen maar de hardcore synthnerd opvallen.

Maar goed al doen ze dat dan kan het nog steeds een prima synth worden.
 
ja waar ik over praat is bijna bij alle synths met patchgeheugen.
prophet 5, 6 etc..
 
Hier is het hardware verschil tussen een analoge vco en een analoge vco met patch opslag

1 Bedieningspot Maakt Voltage --> stuurt pitch VCO.....klaar.


2 Bedieningspot maakt voltage --> AD converter maakt er een getal van --> Een complete computer verwerkt het getal --> Software zorgt voor orde en bruikbaarheid --> DA converter maakt van getal weer een voltage --> Voltage wordt analoog opgeslagen in een sample & hold circuit --> Sample en hold stuurt pitch van VCO.


1 is simpel en goedkoop
2 is zeer complex en kost veeeel meer.

De gebruiker ervaart enkel patchopslag of niet, klein verschil.
Intern echter heel groot verschil.

Voor filters, vca en al de rest geld hetzelfde
Modulatiebronnen kan je eventueel digitaal maken omdat je de computer en software toch al hebt, analoog kan ook maar kost meer.
 
Ik had indertijd de Roland SE-02, analoge synthesizer met presets en ik vond het heel vervelend als ik dan naar een andere preset toe ging dat zodra ik een knop maar iets verdraaide dat gelijk die preset van slag was, het was onbruikbaar op die manier, de stand van de knoppen vertegenwoordigden niet de preset.
Bijv dat in die preset de resonance een eind openstond maar de resonance stond bij mij nog redelijk dicht van m'n vorige gedraai en dan hoefde ik maar even aan de resonance te zitten en op slag was de preset totaal anders, echt waardeloos was dat.
 
Laatst gewijzigd:
De Melbourne Nina klinkt als de synth voor jou.

Maar als 4k teveel is: je kunt op de meeste synths wel iets instellen om te voorkomen dat parameters ineens naar een andere waarde springen. Bijvoorbeeld 'pick up' modus (de knop reageert pas zodra je langs de opgeslagen waarde van de preset komt) of 'relative' (de knop gaat verder alsof 'ie op het punt van de preset staat, werkt natuurlijk niet altijd goed, vooral bij extremere instellingen). Zelf gebruik ik dat overigens niet, ik vind het verspringen niet zo erg en daarnaast werk ik niet veel met presets.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top