GEM WK8--CubaseSX 2.0

speedrazor

Nieuwkomer
Lid sinds
17 oktober 2004
Berichten
1
Locatie
Groningen
Hallo allemaal
Ik en mn pa zitten met een probleempje,
Mijn pa die speelt al sinds jaren fanatiek verschillende keyboards, aangezien we in het midden van het computer tijdperk bevinden, vond mn pa het wel interesant om zijn GEM WK8 aan te gaan sluiten op de pc.
Toen een paar jaar geleden de 386er uitkwam (pc), is hij bezig geweest met het programma "Cakewalk 1.0", waarbij hij gebruik maakte van een midi-interfase.(waren errug veel kabels weet ik mij te herinneren)
Dit is na een aantal jaar een beetje verwatert.
Zelf heb ik een paar jaar muziek gemaakt (hardcore) dmv een midikeyboard en het programma MODPLUGTRACKER (en heel veel edit en software), waarbij mijn pc en minidisk onmisbaar waren voor mij..:kroon:
Maar na een giga crash waarbij ik al mn samples+muziek kwijt was, ben ik hiermee gestopt..(backup was een optie geweest)..

Dit was ff een kleine intro, heb trouwens begrepen dat daar een aparte afdeling voor is.

Dit is zijn setupje :erm: (voor velen van jullie een simpele eenvoudige setup) ;) =respect=

Hij heeft dus een GEM WK8 (monster apparaat), en een Packerdbell PIII 866. met een SB LiVE geluidskaart, en hij heeft sinds kort het programma CubaseSX 2.0
Hij maakt gebruik van een kabels die zijn aangesloten op MIDI IN (A), en MIDI OUT (A), die 2 lopen uit op een joystickplug..
Nu hebben we alles aangesloten, maar we krijgen geen signaal binnen bij Cubase.
Ik heb vele settings geprobeert, maar tevergeefs.
Weet iemand waar dit aan kan liggen, en misschien door verdere vragen te stellen aan mij over bepaalde instellingen, om er gezamelijk uit te komen..
aangezien hij nu aan het uitwaaien is op schiermonnikoog :walker: , leek het me wel leuk dat alssie terug is gewaait, dattie dan in iedergeval een signaal heeft, waarbij we verder in het programma kunnen gaan graven naar de mogelijkheden..
 
Back
Top