Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is rechter muisknop > beeld > (grote, kleine, etc) pictogrammen (nederlandese windows 11) niet wat je wil?Pas een computer gekocht windows 11 en nu mis is de `thumnails-plaatjes` bij beeld en extra groot beeld. Dan kan ik net zo goed alles op details houden. Maar het is wel zo handig bij plaatjes en filpjes. Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren?
Ja zou het wel mooi vinden een nieuwe mini. Ben wel bang dat ie alsnog te weinig geheugen heeft. Heb eigenlijk 64gb nodig.Er wordt verwacht in oktober.
Het wordt een groot ‘Mini’ feestje in oktober, want naast de MacBook Pro M4 zouden ook de Mac Mini M4 en iPad Mini 7 het levenslicht zien. De iMac M4 wordt mogelijk ook gepresenteerd, al wordt niet verwacht dat er veel grote upgrades zijn.
Krijgt de iMac M4 een groter scherm?
Door de toegenomen prestaties en de efficiëntere manier van het geheugen gebruik van de M chips, heb je veel minder ram geheugen nodig dan een intel.Sommigen suggeren de helft minder.Ja zou het wel mooi vinden een nieuwe mini. Ben wel bang dat ie alsnog te weinig geheugen heeft. Heb eigenlijk 64gb nodig.
Ik verwacht van niet. De laatste Mini Pro was een M2 chip. M3 is blijkbaar hierin overgeslagen.Ja zou het wel mooi vinden een nieuwe mini. Ben wel bang dat ie alsnog te weinig geheugen heeft. Heb eigenlijk 64gb nodig.
Dat zegt Apple zelf ookDoor de toegenomen prestaties en de efficiëntere manier van het geheugen gebruik van de M chips, heb je veel minder ram geheugen nodig dan een intel.Sommigen suggeren de helft minder.
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar heb ook wel weer mensen horen zeggen dat dat onzin is (vooral in de context van grote sample libraries). Ik heb er zelf te weinig verstand van.Door de toegenomen prestaties en de efficiëntere manier van het geheugen gebruik van de M chips, heb je veel minder ram geheugen nodig dan een intel.Sommigen suggeren de helft minder.
Dat zou mooi zijn.Ik verwacht van niet. De laatste Mini Pro was een M2 chip. M3 is blijkbaar hierin overgeslagen.
M4 zal wel 64 gb ondersteunen.
All you ever need.Ik heb jarenlang gewerkt met een Atari 1040stfm.
Het probleem is dat er ipv ram, een deel van je ssd gebruikt wordt. En die zijn (hoe licht ook) onderhevig aan slijtage. Wat je kan doen is dmv activiteiten manager kijken hoeveel ram je nu gebruikt. Gebruik je veel en grote samples en lib’s neem dan veel ram maar kan je bijv weer besparen op cpu kracht of ssd, gebruik je veel vst’s en en bijv algoritmische reverb die veel cpu vragen. Bespaar dan op ram en neem een snellere cpu. Maar ze zijn bij Apple nu vooral die chips efficiënter aan het maken zodat ze langer mee gaan in een laptop en minder batterij vreten. Dus je kan je afvragen of het zoveel uitmaakt een m2 vs m4 veel gaat ook in extra gpu zitten waar je bij audio weinig gebruikt van maakt.Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar heb ook wel weer mensen horen zeggen dat dat onzin is (vooral in de context van grote sample libraries). Ik heb er zelf te weinig verstand van.
Kan de GPU misschien ook core audio load dragen bij gebruik van een daw ? Ik heb momenteel geen idee hoe core audio omgaat met multicores (logic vroeger was meestal 1 core actief ongeacht de hoeveelheid cores in de cpu).Het probleem is dat er ipv ram, een deel van je ssd gebruikt wordt. En die zijn (hoe licht ook) onderhevig aan slijtage. Wat je kan doen is dmv activiteiten manager kijken hoeveel ram je nu gebruikt. Gebruik je veel en grote samples en lib’s neem dan veel ram maar kan je bijv weer besparen op cpu kracht of ssd, gebruik je veel vst’s en en bijv algoritmische reverb die veel cpu vragen. Bespaar dan op ram en neem een snellere cpu. Maar ze zijn bij Apple nu vooral die chips efficiënter aan het maken zodat ze langer mee gaan in een laptop en minder batterij vreten. Dus je kan je afvragen of het zoveel uitmaakt een m2 vs m4 veel gaat ook in extra gpu zitten waar je bij audio weinig gebruikt van maakt.