cubase sx+ midi controlle oxygen 8

mpower

HARDWARE IS ARTWARE
Lid sinds
17 juni 2004
Berichten
185
Locatie
G-town
HOI,

Zijn er ook mensen die de oxygen 8
of een andere controlle van m-audio
gebruiken samen met cubase sx!!!

Het probleem is dat ik er niet uit kom
met het samen koppellen van deze twee
dingen??


Ik werk ook met ableton live 4
maar die heeft midi learn functie
en dat werkt oke

Maar bij cubase moet ik een map
aan gaan maken bij device setup
heb ik gedaan en dan moet dingen gaan doen maar wat??

Tja en dan loop ik helemaal vast

Wie helpt mij uit de brand

Oja zijn er ook mensen die weten hoe ik sysex kan koppellen(juno 1)

gr,m-power
 
Haai,

Ik ben in het bezit van de Oxygen8 + Cubase SX (versie 2).

Wat wil je precies doen? Wil je muziek kunnen spelen met je keyboard? Of wil je de Oxygen8 gebruiken als controller?

Ik neem voorlopig even aan dat je de Oxygen8 als controller gebruiken...

Welnu dat kan, maar het is wat omslachtiger dan in de meeste andere programma's. Hier is hoe je het doet:

Je gaat naar device setup en dan moet je zorgen dat de 'generic controller' in het linker rijtje staat. Als die er nog niet staat moet je hem 'adden' vanuit het rechter rijtje.

Vervolgens kijk je bij de settings van die generic controller (zie de tabbladen). Hier kun je regelen dat de knopjes van je Oxygen8 worden toegewzen aan bijvoorbeeld de faders in de mixer of wat je dan ook wilt. Hoe je dit precies doet staat uiitgebreid in de handleiding.

HW
 
ik wil hem als controlle gaan gebruiken
Wat jij zegt heb ik ook gedaan,
ook met de map generic controller
links zetten ,maar ik snap niks van dat veld
hoe moet ik wat invullen???


gr,michel
 
Ik zit ff niet thuis... dus ik kan ff niet achter Cubase gaan zitten; dat maakt het wat lastig uit te zoeken... Maar het staat echt in de handleiding. Zo heb ik namelijk het zelf voor mekaar gekregen...

Misschien is er iemand anders die nu wel achter cubase zit en het kan uitleggen...

-- HW
 
Ik hoop dat je mij het kan uitleggen
ik kom er echt niet uit,soms heb je dat he!!
ik heb alles nog even goed na gelezen
en geprobeerd maar het lukt niet
:stupid
 
anders als je thuis bent
leg het me dan is uit
als je wilt


gr,
mpower
 
Laatst gewijzigd:
hey ik zit hier met presies het zelfde probleem .

ik krijg het wel voor elkaar om een bepaalde vst intument zoals de absynth ofzo met het klavier aan te sturen maar ik weet niet hoe je de potmetertjes laat comuniceren met cubase ?

er moet tog wel iemand zijn hier die dit weet :halleluja
 
Origineel geplaatst door overclocked
hey ik zit hier met presies het zelfde probleem .

ik krijg het wel voor elkaar om een bepaalde vst intument zoals de absynth ofzo met het klavier aan te sturen maar ik weet niet hoe je de potmetertjes laat comuniceren met cubase ?

er moet tog wel iemand zijn hier die dit weet :halleluja
ik denk dat er hier heel veel mensen zijn die weten hoe dat moet, maar het antwoord is al door hanzz gegeven, je doet dit meestal via de generic remote module.

Abysnth is een iets ander verhaal daar moet je midi controllers toewijzen in je controller lanes in absynth zelf.

het is echt heel simpel, gewoon de handleiding volgen, daar staat stap voor stap in hoe je zo'n generic remote script maakt. Als je daar een stapje niet van snapt geef dan even aan welk stapje onduidelijk is (zoals hanzz ook al vroeg).
 
ik denk dat je zoiets met gewoon midi aansluit, en dat het dan communiceert.
veel plezier! verder sluit ik me aan bij het bovenstaande.
 
Origineel geplaatst door quifster
ik denk dat er hier heel veel mensen zijn die weten hoe dat moet, maar het antwoord is al door hanzz gegeven, je doet dit meestal via de generic remote module.

Abysnth is een iets ander verhaal daar moet je midi controllers toewijzen in je controller lanes in absynth zelf.

het is echt heel simpel, gewoon de handleiding volgen, daar staat stap voor stap in hoe je zo'n generic remote script maakt. Als je daar een stapje niet van snapt geef dan even aan welk stapje onduidelijk is (zoals hanzz ook al vroeg).


hoe bedoel je absynth een ander verhaal ??? met mn b controll midicontroller kan ik wel gewoon een potmeter of knopje toewijzen aan de absynth in cubae zelf .
warom zou dat dan niet gaan met die oxygen ?

en het probleem bij mij is dat ik niet weet welke program-channels de knopjes op mn oxygen gebruiken .
bij die b controll zit een lijst met welke midi kanaal enzo bij welke knop hoort maar zoiets heb ik niet bij mn niew gekogte oxygen gekregen ;{ niet dat dit nu zo hard nodig is omdat ik mn oxygen voormamelijk gebruik voor het inspelen van simpele meloditjes en dus die potmetertjes tog niet nodig heb ;)
 
En nog wat over de oxygen 8
Elke knop,schuif enz heeft toch nummer

In het boekje kon ik het niet terug vinden!!!
Zelf heb ik het wel opgelost door alle nummers bij langs tegaan???
Of ik ben zo scheel dat ik het over het hoofd heb gezien

Ik gebruik hem samen met de mks-50/alpha juno 1 en de pg-300 emulator
in cubase sx.
knoppen draaien en opnemen dan maar!!!
Het werkt perfecto
 
Back
Top