[yamahr rs7000]os update probleem

redje

knoppengod
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
434
Locatie
den bosch
kan iemand me helpen met het updaten van de os van m'n rs7000 het lukt me nog niet, hij geeft aan dat hij geen .pgm file kan vinden, terwijl (zoals de update procedure beschrijft) ik eerst de smartmedia kaart geformatteerd heb en vervolgens alleen het .pgm bestand erop zet, dan de rs7000 opstarten en rec + stop ingedrukt houden, op enter drukken en vervolgens geeft hij de foutmelding, heb al gezocht op rs7k.org, maar ook daar nog niets kunnen vinden. Wie kan me helpen met dit probleem?

alvast bedankt
 
Je moet effe goed je smartmediakaartje schoonvegen en dan effe opnieuw via je pc de .pgm file eropzetten.
Als het nog niet lukt, moet je een ander sm kaart proberen.
 
Ik kan me nog herinneren dat ik ook aan het k*tten was met die update. Een of andere manier was de file corrupt ofzo. Beetje vage shit zeg maar. Na wat klooien was het gelukt, ik geloof door de SM kaart weer opnieuw te formatteren. Ik heb het vermoeden dat het formatteren van de SM kaart met de PC niet helemaal goed ging. Dus wat je kunt proberen is de SM kaart opnieuw te formatteren maar dan met de RS7000 dus. Daarna die file erop knallen en opnieuw proberen.. Als dat allemaal na paar keer proberen nog niet gaat kan je ook het geheugen gaan verdenken.. Bv, als je net geheugen erin gestopt hebt ofzo.

Naja. succes dan maar

R
 
jep, werkt nu, ik had hem inderdaad niet op de pc moeten formatteren, nu ik de kaart op de rs7000 geformatteerd heb en het bestand er via de pc opzet, werkt het wel. Bedankt, dat ik daar niet ff aan gedacht heb, heb zelfde probleem ook met de mpc2000 en m'n zipdrive op de pc gehad. thnx!:)
 
Gelukkig dat het weer werkt!
Ik zat aardig in de buurt..
Tís een bekend probleem.
 
En nu weer lekker beuken met die bak!

Wat een topmachine!

OT but couldn't help myself! :D
 
nu jullie toch zo goed bezig zijn 8o) kunnen jullie me vertellen of het jullie wel gelukt is om dat patchscript voor cubase sx werkend te krijgen. Ook hier heb ik weer de procedure zoals in de readme gevolgd. In alle mogelijke directories gekopieerd, maar nergens komt hij tussen mijn midi devices hangen
 
patchscript probleem is verholpen, het moet niet

c:\program files\steinberg\cubase sx\Scripts\Patchnames\inactive\yamaha

maar

C:\Documents and Settings\user\Application Data\Steinberg\Cubase SX 2\Scripts\Patchnames\inactive\yamaha

zijn
 
Origineel geplaatst door redje
patchscript probleem is verholpen, het moet niet

c:\program files\steinberg\cubase sx\Scripts\Patchnames\inactive\yamaha

maar

C:\Documents and Settings\user\Application Data\Steinberg\Cubase SX 2\Scripts\Patchnames\inactive\yamaha

zijn

Ehm, waar gaat dit over? Welk patchscript bedoel je en wat doe je hiermee?
 
het patchscript voor cubase sx van de rs7000, dat op de yahoo group van rs7000 te downloaden is, dan kun je snel patches selecteren vanuit cubase op je rs7000 en vanaf je keyboard spelen, erg handig!
 
Aaaah cool. Gebruik alleen m'n computer niet echt meer voor dit soort dingen. Misschien dat ik Live 4 ga gebruiken dus zou het daarin ook mogelijk zijn? (Zijn toch alleen maar program changes?)
 
Back
Top