Wave tikken.....Cubase/Mackie

rkoning63

www.robkoning.nl
Lid sinds
3 september 2004
Berichten
11
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,
Ik heb het probleem dat als ik midi uitstuur en het als wave track opneem, staan er uiteindelijk 'tikken' mee opgenomen op het wave bestand. Errrrg irritant en ik kom er maar niet achter wat er aan de hand is...

Ik werk in Cubase SX 2.0 met Motif keyboard als Midi-aanstuur.
Via mijn mackie mengpaneel stuur ik het door via de Alt 3 en 4 uitgang naar de ingang van mijn Audiowerk 2 geluidskaart.
Ook als ik zang opneem heb ik het dus ook of wat dan ook...
Als ik rechtstreeks opneem in mijn geluidskaart is er niets aan de hand !
De Mackie is splinternieuw....
Ik begrijp het niet, zucht....
Groet en bedankt.
Rob Koning
:kroon:
 
Hmm, het ligt in ieder geval niet aan je Mackie of geluidskaart.

Ik heb er zelf ook last van via mijn Korg microKontrol omdat die ook een eigen clock generator heeft. Ik denk dat je de clock van de motif uit moet zetten. Weet alleen ff niet of dat kan.
 
Ik heb het ff opgezocht op mijn motif. Je moet ff op Utility drukken en dan naar Midi (zit onder knop F6) en dan Sync(SF3) . En daar kan je ClockOut uit zetten.
 
opgelost.....?

opgelost.....?

Hoi 802,
ehhh, ik heb net in Cubase eerst eens even in de latency instellingen gerommeld van de audowerk kaart en ik moet zeggen : dat scheelt enorm !! Als ik de instellingen steeds een stapje verander, wordt het steeds beter en uiteindelijk bijna niet hoorbaar.
Dus het getik is grotendeels weg nu, maar wat ik niet begrijp is dat ik ook rechtstreeks in mijn geluidskaart had opgenomen (zonder inmenging van het mengpaneel) en toen had ik er geen last van ! Snap jij het ?
Ik ga zo ook even kijken naar jouw tips, maar ik moet wel zeggen dat ik er ook last van had met het opnemen van zang met de microfoon, dus dat had niets te maken met de Motif.
Heb je nog leuke ideeën ?
Ben ik soms toe aan een wat meer 'modernere' geluidskaart misschien ?
Groet
Rob Koning
:kroon:
 
Thanks !!!

Thanks !!!

Ja inderdaad man, te gek !!
Maar ehhh.....ga eerst effe verder kloten voordat ik mijn audiowerk het raam uit ga gooien......*D
Trouwens ik heb nu 'unbalanced' kabels gebruikt, want op de in en uitgangen van mijn audiowerk kaart zitten alleen die kleine ingangen, dus kleine rood en wit stekkertjes. Dat is toch unbalanced dan ? Of niet ?
Kan dat ook een probleem zijn ?
Zijn er ook kaarten die de grote jacks gebruiken zodat ik balanced kan gaan gebruiken ?
Bedankt weer !
Rob Koning
:kroon:
 
graag gedaan :)

er zijn zat kaarten met 1/4" jack in/uitgangen.... de nieuwe EMU's zijn erg aan te raden (qua prijs/kwaliteit)... de wat duurdere modellen hebben gebalanceerde in/uitgangen.
maarre... die kleine pluggen zijn op zich geen probleem... als je voor de rest tevreden bent met de kaart valt daar toch best mee te werken?... ik denk trouwens dat de snelheid van je complete pc meer van invloed is op de latency van de kaart als het type kaart zelf. dus als je een nieuwe/betere/duurdere kaart koopt hoeft dat zeker niet te betekenen dat je je latency ook direkt een stuk naar beneden kunt halen.

succes ermee!
 
ja de latency kan het ook zijn inderdaad, maar daar had ik helemaal niet aan gedacht omdat dat toch wel een heel herkenbaar geluid geeft en niet echt onder tikken valt. Ik dacht dat je de sync puls hoorde. Maar goed ik denk dat je het probleem nu wel kan verhelpen.
 
Back
Top