Een FAQ forum lijst

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Misschien net te erg, maar de laatste tijd zijn er zat nieuwe mensen die weinig of niet de tijd nemen om oude posts door te struinen en meteen maar los gaan vragen.
(daartegen zijn er ook zat mensen die dat wél doen)
Vreemd genoeg heeft het vaak iets met leeftijd te maken trouwens lijkt het wel. Misschien de jeugdige onstuimigheid die er bij de ouderen door de maatschappij al langzaam is uitgezogen. Ok, ik dwaal af. (leeftijd?)

Maar is het een ID om voor de n00bs een FAQ forum te maken met veel gestelde vragen. Met een aantal wijze antwoorden van de postings.

-wat voor synth moet ik kopen om ..... te maken
-wat voor een computert moet ik kopen
-wat voor een mixert moet ik kopen
etc.

s'goed? snie'goed?
 
Lijkt mij een prima idee...

Ik heb nu al zoveel posts gezien met :" Ik wil trance/hardhouse maken. Welke synth moet ik kopen ?", " Cubase doet het niet, hoe kan dat ? " enz enz...

Ik ben echt de beroerdste niet maar het lijkt wel alsof niemand zich de moeite wil doen om even uit te zoeken wat ie nou precies wil. De boodschap moet gewoon zijn :"WEES DUIDELIJK !!!"
 
Idd

Idd

Een FAQ is altijd een goed idee.

Alleen, hoe moet deze tot stand komen? Komt toch wat bij kijken dacht ik.

Bepalen wat er juist in moet staan, wie levert bijdragen en op welke wijze worden die up-to-date gehouden?
 
Zo zou je een draad kunnen starten met daarin het begin van een FAQ. Die zou je bv een maandje open kunnen laten, zodat iedereen zijn bijdrage aan een bepaald onderwerp kan leveren. Bv een thread met als onderwerp; Mixers. Één iemand heeft een begin gemaakt, ik prefereer Fuse ;), zodat andere mensen daar nog op kunnen reageren. Na een maand sluit je de thread en maakt er 1 grote nette samenvatting van die kan dienen als FAQ. Idee?

De FAQ zet je dan vast bovenaan elk forum, zodat hij altijd zichtbaar is. Je kijkt immers toch altijd eerst in een bepaald forum voordat je een thread opent. (hoop ik)
 
Laatst gewijzigd:
Lijkt me wel een goed idee, maar het is wel heel veel werk om (nette) FAQs te maken.. Ik denk dat het misschien beter is als op de startpagina een duidelijkere verwijzing naar "zoeken" wordt gemaakt? Dan weet iedereen die hier nieuw is dat dat wel een leuk beginnetje kan zijn..

Arv
 
Als je rechtsboven in het menu kijkt zie je al een F.A.Q staan. Alleen met erg wazige Vbulletin troep erop. Is sowieso wat onduidelijk.
Denk dat het netter en duidelijker is om hem daar gewoon te maken dan in een thread toch?


Het probleem met veel nieuwe mensen is denk ik dat ze van ons 'experts' :engel: verwachten dat we hun direct de ultieme tip geven waarna ze hit na hit scoren ;)
 
Re: Een FAQ forum lijst

Origineel geplaatst door fuse
Maar is het een ID om voor de n00bs een FAQ forum te maken met veel gestelde vragen. Met een aantal wijze antwoorden van de postings.

-wat voor synth moet ik kopen om ..... te maken
-wat voor een computert moet ik kopen
-wat voor een mixert moet ik kopen
etc.

s'goed? snie'goed?

Het idee is goed. Maar erg veel werk.

Er moet in ieder geval iets in komen te staan van:
  • Dat je moet zoeken,
  • Naar de specs moet kijken,
  • Het instrument moet gaan uitproberen,
  • En dan pas moet vragen,
  • Etc.

Em misschien wel gewoon de mededeling dat we niet weten wat de 'beste synth' is. En dan vooral voor een bepaalde stijl.

Nah jah, ik weet het nog niet helemaal, maar ik zal er nog eens over nadenken. ;)
 
Voordat je je lid kan maken, moet je eerst een vriendelijke brief lezen waarin staat dat je eerst maar eens zelf op zoek moet gaan ofzo...:stupid
 
Alles is mogelijk. Als iemand een mooie faq maakt die nuttig is dan kan ik deze in een echte faq plaatsen.
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Ik denk dat het misschien beter is als op de startpagina een duidelijkere verwijzing naar "zoeken" wordt gemaakt?
Arv

Inderdaad; Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik de zoekfunctie gevonden had (en het nut ervan). Hetzelfde geldt volgens mij voor de songdatabase, volgens mij zijn er veel leden die niet eens van het bestaan van de database afweten.

Op zich is het nu niet onduidelijk en zeker niet onhandig hoor, (je moet het even weten) maar voor nieuwkomers kan ik me voorstellen dat ze min of meer verdwalen op het forum.

Een goede FAQ kan daarbij helpen als een soort wegwijzer.
 
Ze kunnen ook eerst in de zoekmachine kijken.

Een FAQ lijst is wel een goed idee, maar al de vragen en antwoorden staan ook al ergens gepost.

Ik denk dat nieuwe leden wijzen op de zoekmachine, wat nu al vaak gedaan wordt door ons modjes, vooralsnog een beter idee is, maar das mijn mening natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door Twin-x
Ok ik ben gereed om een faq te beginnen. als jullie vragen en antwoord leveren dan zal ik ze een voor een plaatsen.

Vraag
-Welke synth moet ik aanschaffen voor de muziekstijl die ik wil maken?
-Wat is de beste synth voor mijn budget?

Antwoord
-Ga naar een synthwinkel in je buurt en probeer zelf een aantal synthesisers uit. Dan kom je er voor jezelf snel uit of het 'geluid' je bevalt en bij je stijl past. Er zijn ook veel voorbeelden en demo's van synths te horen op het internet.
-Wat hebben andere gebruikers al voor commentaar geleverd? (zie: google en de zoekmachine van dit forum)
-Bekijk de specificaties van de synth in folders of van het Internet. (zie: google)

Nu heb je dermate veel kennis dat je een redelijke keuze zou moeten kunnen maken. Zijn er echter nog vragen onbeantwoord? Dan kan je je vraag posten op The Dutch Synth Forum.

Nog 2 tips:
1. Het is jouw geld, dus ook jouw keuze!
2. Jij maakt de muziek, de synth produceert geluid!


--------------------------------------------------

Zoiets lui?? vul maar aan enzow
 
Beter!

Dit gaat de goeie kant op. Dan zal ik ook maar eens m'n beste beentje voor zetten en ook wat zeut brallen. Wel na werktijd want anders zit ik de hele dag FAQ's te bakken. ;)
 
Houd er rekining mee dat de faq ook gecatogoriseerd moet worden. Klik maar ff op faq dan zie je wat ik bedoel.

Vooral almeros zijn toevoeging.
 
Ohw Twin...je hebt niet helemaal begrepen hoe ik het bedoelde/Ik heb niet duidelijk opgeschreven wat ik bedoelde ;)

Onder 'vraag' stonden 2 zinnen met een streepje ervoor. Das eigenlijk dezelfde vraag. Of die zou iig op dezelfde manier beantwoord kunnen worden.

Nu heb je in de FAQ het eerste zinnetje bij de eerste zin van het antwoord gezet en de rest bij het tweede Vraag zinnetje..

Kunnen wat mij betreft beter bij elkaar staan..

Excuus voor het gedoe :)
 
vraag : wat is een n00b ?'

antwoord : een n00b is iemand die net nieuw is op dit forum en jonger is dan een bepaalde leeftijd.

vraag : waarom heet dat een n00b ?

antwoord : geen idee, iemand kwam daar een keer mee, niemand die er ooit van gehoord had, we hebben het maar zo aangenomen.
 
n00b is newbie oftewel groentje (pis-jong word er soms ook wel mee bedoeld)

Komt uit de onderbuik van puisterige internetgebruikers die te veel IRC'en (of andere zinloze tijdverspilling op het inet) en te weinig tolerant zijn en bij het minste of geringste mensen voor rotte vis uitmaken en teveel onleesbare tekens gebruiken om zo stoerder over te komen. Of gewoon omdat ze niet goed kunnen spellen.
 
Back
Top