welke synth is dit?

Stefan

budget freak
Lid sinds
20 februari 2002
Berichten
721
Locatie
Woudenberg, Nederland
livetoetsen.jpg


bovenstaande foto is de toetsen setup van de toetsenist van live. tijdens hun concerten hoor ik regelmatig een heeeeel fijn acidlijntje, en die wordt gespeeld op de onderste synth aan de rechterkant (onder die clavia) ... welke is dat? want die klinkt namelijk heel fijn. volgens mij is het een lekkere dure (triton ofzo?) ...
 
ik denk idd iets van een triton of een trinity, durf het niet met zekerheid te zeggen.
 
ik heb live wel is live gezien en toen had ik het vermoeden dat ze acide sounds uit een mc202 kwamen die ik niet op deze foto zie

groetjes dennis 8)
 
het is volgens mij geen triton, het display daarvan zit meer
in de chassis gebouwd, deze ligt er meer op met die bolling.

waarschijnlijk de Trinity
 
ja ok maar ik weet voor 99,9% zeker dat de acid sounds van live uit een mc-202 komen of het was een ander blauw bakkie

groetjes dennis
 
Origineel geplaatst door mono-poly
ja ok maar ik weet voor 99,9% zeker dat de acid sounds van live uit een mc-202 komen of het was een ander blauw bakkie

groetjes dennis

Dat kan inderdaad want het zou gerust kunnen dat ze met de Trinity een externe bron aansturen.

In de wandelgangen fluistert men wel eens dat het iets te maken zou hebben met een MIDI poort of zo :confused:

;)
 
Die grote korg bakken kunnen toch sampelen?

Dan zou het best een sampeltje kunnen wezen, toch?
 
mwaaaaa weet dondersgoed hoe die 202 er uit ziet daar lijkt geen 1 bak op en ik heb ooit is een acid bleep gehoord van live en toen zag ik die bak in beeld die blauwe (niet op de foto trouwens)

groetjes dennis
 
Origineel geplaatst door mono-poly
mwaaaaa weet dondersgoed hoe die 202 er uit ziet daar lijkt geen 1 bak op en ik heb ooit is een acid bleep gehoord van live en toen zag ik die bak in beeld die blauwe (niet op de foto trouwens)

Hmm.. weet je het zeker. Een 202 is namelijk niet blauw maar grijs. Daarbij lijkt het me knap als je kan horen dat het een 202 is. Alleen als er ergens een accent op een noot zit zou je het kunnen horen, anders zou een dergelijk geluid uit een hoop andere bakken kunnen komen. Ik kan het weten, geloof me.
 
Origineel geplaatst door omiel


Hmm.. weet je het zeker. Een 202 is namelijk niet blauw maar grijs. Daarbij lijkt het me knap als je kan horen dat het een 202 is. Alleen als er ergens een accent op een noot zit zou je het kunnen horen, anders zou een dergelijk geluid uit een hoop andere bakken kunnen komen. Ik kan het weten, geloof me.
hij grijs, blauw er zijn ook nog rode en zwarte maar van de grijze zijn er het meeste
 
ik weet zeker dat die bak een 202 was omdat ik er zelf ook 1 heb en ja of het geluid er daadwerkelijk uit kwam weet ik niet
maar viel wel op acid bleep en die bak boven ze korg toen

groetjes dennis
 
MC-202 / SH-101

MC-202 / SH-101

De 202 is er écht alleen maar in het grijs.

De 101 daarentegen bestaat in een Grijze.. een Blauwe en een Rode variant..
 
Origineel geplaatst door Hover


Dat kan inderdaad want het zou gerust kunnen dat ze met de Trinity een externe bron aansturen.

In de wandelgangen fluistert men wel eens dat het iets te maken zou hebben met een MIDI poort of zo :confused:

;)

Je kunt een mc202 toch niet aansturen, hij heeft toch alleen cv/gate out? Als dat wel kan, wil ik em ook :)
 
gewoon een simpele modificatie die je zelf kan uitvoeren.

Origineel geplaatst door spdk


Je kunt een mc202 toch niet aansturen, hij heeft toch alleen cv/gate out? Als dat wel kan, wil ik em ook :)
 
Re: MC-202 / SH-101

Re: MC-202 / SH-101

Origineel geplaatst door CraZ

De 101 daarentegen bestaat in een Grijze.. een Blauwe en een Rode variant..

En in een koeievelmotief, enig in zijn soort en in mijn bezit :)
Kan eventueel wel fotootje van maken.
 
Back
Top