• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Fender Rhodes Stage 73

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Matthiola

Stamgast
Lid sinds
19 oktober 2003
Berichten
137
Te koop: Fender Rhodes Stage 73 (Mark I). Bouwjaar 1973, dus een originele “Fender”. Het verschil met latere bouwjaren is het gebruik van veel hout in het binnenwerk: toetsen, hamermechaniek en harpsteunen. Daardoor heeft íe dat typische begin jaren ‘70 geluid (vergelijkbaar met de suitcase). Voor meer uitgebreide info over dit model zie: http://www.fenderrhodes.com/models/mark1a.html.

Technisch is de piano in goede tot zeer goede staat. Vorig jaar is ‘ie grondig opgeknapt, waarbij onder meer alle hamertips zijn vervangen. Verder zitten er diverse nieuwe tines in. Ook zijn flink wat grommets (rubbers onder de stemvorken) vervangen. Hij is perfect geïntoneerd en speelt heel gelijkmatig en klinkt als een droom. Ook het tolex is vervangen.

Optisch heeft ‘ie na 30 jaar wel wat gebruikssporen. De kap heeft wat krassen van spullen die er bovenop hebben gestaan. De stang van het sustain pedaal is niet origineel en er ontbreekt helaas één poot. Ik heb ‘m daarom op een k&m stand staan, zeer stabiel en oogt ook goed. De flightcase deksel ontbreekt, maar ik heb, op het hout na, alle flightcase materiaal, incl. tolex om het deksel te maken.

Last-but-not-least er zit voor 150 euro aan nieuwe reserveonderdelen bij, waaronder nieuwe tines, stemveren, vilt, etc.. Hij staat speelklaar in mijn homestudio.

Doe een bod. Richtprijs 750,=, incl. sustainpedaal

Ook te koop en onontbeerlijk:
12” Blues Combo (Roland), nieuw en zeer goeie combi met de Fender Rhodes: 150,= met garantie!
k&m stand tafel model (met opzet stuk voor 2e keyboard): 80,=
 
met :slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top