kabels labelen

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
ik heb stickertjes van de elektronische lettertang geprobeerd, ideaal op platte oppervlakken, maar op kabels danwel stekkers gaat het mis... labeltejs printen op stickervel en dan rond je kabel wikkelen wil ook niet oplossen.
kortom, houtje touwtje plakband oplossingen werken niet (tenminste niet op lange termijn)

de vraag dus: kabels labelen, hoe doe je dat op een goede manier?p.s. ik wil mijn kabels graag nummeren, het aantal kleuren plakband op de markt is kleiner dan het aantal kabels dat ik heb :)
 
Crêpe tape.

-Kan je op schrijven
-laat geen plakkerige vlekken achter
-is goedkoop
-etc
 
De deze dus:
 

Attachments

  • 910505_sk_md.jpg
    910505_sk_md.jpg
    2,1 KB · Bekeken: 75
Origineel geplaatst door ikke
Crêpe tape.

is dat een soort afplaktape waar je ook tekenpapier mee opspant? [edit] ja dus :) [/edit]

maar is dat ook een duurzame oplossing?
 
Idd. De meest gebruikte tool (buiten papier en potlood, dan) op een kunstschool. ;)
 
Tja. Het blijft wel ff plakken. Als je der geen lucht tussen laat

Ik heb der mn ijskast mee gefixed. Blijft al een paar maanden goed en komt zelfs vrij veel vocht aan.
Je weet wel.. in de deur, waar je je flessen inzet. Was afgebroken. Crêpe tape does it all! :)
 
het punt van tape en plakband is dat het laatste uiteinde door de kromming van het oppervlak "vanzelf" loslaat, op kortere of langere termijn. dus vraag me af of er ook andere oplossingen zijn?

ik zit er zelf nu aan te denken om een sjabloon te maken met cijfers van 1 tot en met 64 en die dan met spuitverf op de kabels te spuiten...
 
Je wikkelt de tape er rond en plakt de twee uiteinden aan elkaar waar je dan je text opschrijft. Blijft zo voorgoed!



Wat een thread..:dubbel:
 
Origineel geplaatst door ikke
Je wikkelt de tape er rond en plakt de twee uiteinden aan elkaar. Blijft zo voorgoed!

ook dat laat los! dus ben nog steeds op zoek naar niet-tape oplossingen :)
 
Ik doe het anders dan tape oid. Wat van links naar rechts op m,n patchbay zit Zit ook van links naar rechts op de mixer.En de desktop troep en etc zit met verschillende kabels :W Ik heb vroeger wel gewoon papier gebruikt met een nummer er op net zo breed als plakband en dan strak als een wikkel om de kabels werkt zeer goed.
 
Dan doe je een nietje aan het uiteinde bijvoorbeeld.


Origineel geplaatst door Roel
het punt van tape en plakband is dat het laatste uiteinde door de kromming van het oppervlak "vanzelf" loslaat, op kortere of langere termijn. dus vraag me af of er ook andere oplossingen zijn?

[/SIZE]
 
Origineel geplaatst door conso
Dan doe je een nietje aan het uiteinde bijvoorbeeld.

En als het nietje los gaat dan :D
 
Je zou als je metalen pluggen hebt een graveer pen kunnen gebruiken :)
 
Er zijn kleine nieuwe lijmtangen in de handel, van Parkieto, die zijn erg sterk (eigenlijk bedoeld voor het crepe-tape labellen van patchkabels) en die worden 5 jaar per plakbandje-nietje combinatie gegarandeerd. Deze lijmtangen plaats je bovenop het nietje, 2 stuks per bandje volstaat, als je op zeker wiilt spelen 4 per combinatie. Ze hebben tevens een vochtreservoir met fijne verstuiver zodat je plakband niet voortijdig uitdroogt (als je tenminste een compatible tape gebruikt) en je de nietjes er dus ook weer schoon uit kunt krijgen.



Origineel geplaatst door marcuuu
En als het nietje los gaat dan :D
 
Tjonge tjonge... Wat is de topicstarter toch creatief...=(

Paar suggesties:

-witte inkt
-tape
-allemaal verschillende kables kopen
-minidisk/ cassette plakkertjes
-verkoop alles en switch naar softsynths! ;)

Wadden gezever zeg..
 
Wat erg goed en goedkoop werkt is in een klein lettertype de namen uit printen, uitsnijden,
op de connector leggen en dan gewon 2x met transparant plakband eromheen.
Blijft goed zitten, ziet er strak uit, is leesbaar en kost bijna niets.
 
Origineel geplaatst door ikke
Tjonge tjonge... Wat is de topicstarter toch creatief...=(
[...]
Wadden gezever zeg..

reageer dan niet !



mijn vraag was bedoeld om te kijken of er professionele cq fatsoenlijke cq duurzame oplossingen bekend waren bij medeforummers. zelf iets bedenken en er een halfjaar later achterkomen dat het toch niet zo duurzaam was schiet ook niet op. toch? gelukkig zijn we hier om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken, mijnheer ikke.
 
Origineel geplaatst door Twiki
labelen met stickers/labelprinter, daarna tranpasrante krimpkous eromheen.

top! hier heb ik ook aan gedacht... is dat wel te doen om krimpkous over een neutrik stekker heen te trekken?? :)

Origineel geplaatst door ikke
-witte inkt
-tape
-allemaal verschillende kables kopen
-minidisk/ cassette plakkertjes
-verkoop alles en switch naar softsynths! ;)
uit deze opties is alleen de witte inkt een optie.

Origineel geplaatst door Backdrop
Wat erg goed en goedkoop werkt is in een klein lettertype de namen uit printen, uitsnijden,
op de connector leggen en dan gewon 2x met transparant plakband eromheen.
Blijft goed zitten, ziet er strak uit, is leesbaar en kost bijna niets.

is goede idee, maar is het niet een beter idee om de letters uit te snijden en de achtergrond als sjabloon te gebruiken? dan kun je met de spuitbus verf mooi de nummertjes neerzetten. nadeel is dat je een HELEBOEL cijfertjes moet uitsnijden :) maar dat is de beste optie
 
Origineel geplaatst door Roel
top! hier heb ik ook aan gedacht... is dat wel te doen om krimpkous over een neutrik stekker heen te trekken?? :)
Kabel labelen lukt niet zonder de stekker er af te halen , krimpkous krimpt ongveer naar de halve diameter, maar je kan de stekker zelf labelen.
 
Back
Top