RME Fireface 800

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Nu eindelijk in de winkels een top geluidskaart van RME (met ook een top prijs)

Voor de liefhebbers van goede AD converters en veel inputs.
Dankzij de firewire aansluiting dus ook geschikt voor laptops

En er meer dan 1 aan elkaar knopen kan ook nog eens. Zodat je eng veel uitbreidingsmogelijkheden krijgt.

http://www.rme-audio.com/english/firewire/ff800.htm

Voor de mensen die dit toch te gortig vinden komen er ook firewire versies van de multiface en digiface uit. Maar aangezien het maar een klein clubje mensen is zal dat nog wel even duren.
 
Damn! Dat ziet er lekker uit. Dat wordt voor mij geen tweede Motu maar gewoon weer lekker RME! :D
 
nice ! is die 1200 nog wat de laagste prijs die jullie kunnen vinden ?
 
Origineel geplaatst door MadR
nice ! is die 1200 nog wat de laagste prijs die jullie kunnen vinden ?

helaas wel =(

thomann : 1333 euro

verder nog nergens gevonden
 
mmm wat kost zo'n motu 24 i/o eigenlijk ?

dat lijkt me ook wel wat .. volgens mij ook rond de 1200 euro ..

maarja rme is wel iets beter en die 4 pre's altijd handig !
 
Zojuist besteld...
Even afwachten totdat die thuis is dan maar...!
 
Fireface 800 prijs

Fireface 800 prijs

Zojuist besteld...

Ik neem aan dat je de Fireface 800 bedoelt.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat die moest kosten?

Bvd.

8)
 
vriend van me heeft recent de edirol FA101 gekocht, 10 in/out firewire bakkie.....ik moet zeggen: ik ben impressed...erg degelijke behuizing van metaal, stevige knoppen ed.....gebalanceerde ins en outs op jackformaat, 2 pre-amp ingangen dmv neutrik plugs, waarvan 1 met high-Z optie voor bv electrische gitaar.....drivers deden wat ze moeten doen, stabiel, lage latency, en geluid is strak en gedefinieerd......best wel een aanrader....
 
Gaaf ding, maar m'n porto zegt ff nee ... en ik heb het eigenlijk ook niet nodig :)
 
musicstore mailde mij dat hij nu pas begin augustus wordt verwacht...
laten we het hopen dan maar, begint te kriebelen.
 
Origineel geplaatst door jimmy
musicstore mailde mij dat hij nu pas begin augustus wordt verwacht...
laten we het hopen dan maar, begint te kriebelen.

inmiddels nog steeds niks binnen... hopen op begin september dan maar.
 
/knuppel in het hoenderhok mode aan/

voor hetzelfde geld koop je 2, wat zeg ik 3, van die nieuwe Emu kaarten met ook zeer goede ad/da's!dan heb je ook heel veel inputs.

/knuppel in het hoenderhok mode uit/
 
Origineel geplaatst door synthmann
/knuppel in het hoenderhok mode aan/

voor hetzelfde geld koop je 2, wat zeg ik 3, van die nieuwe Emu kaarten met ook zeer goede ad/da's!dan heb je ook heel veel inputs.

/knuppel in het hoenderhok mode uit/


waar koop je zo'n laptop met PCI slots? :duivels:
 
voor hetzelfde geld koop je 2, wat zeg ik 3, van die nieuwe Emu kaarten met ook zeer goede ad/da's!dan heb je ook heel veel inputs.

jouw andromeda ruilen voor 10 mc-303''s dan?


:D


RME is echt top, en die fireface ziet er eruuug lekker uit, zeker voor rond de 1200 euri. Ik wacht nog even de eerste ervaringen af, maar rme kennende zal dat wel ok zitten. Als ze oneindig stapelbaar zijn wordt het een serieus alternatief voor een pci kaar met ad/da eraan. Dan nog hopen dat windows het allemaal trekt...
 
Origineel geplaatst door division_by_0

RME is echt top, en die fireface ziet er eruuug lekker uit, zeker voor rond de 1200 euri. Ik wacht nog even de eerste ervaringen af, maar rme kennende zal dat wel ok zitten. Als ze oneindig stapelbaar zijn wordt het een serieus alternatief voor een pci kaar met ad/da eraan. Dan nog hopen dat windows het allemaal trekt...

Als RME een knappe driver schrijft -ik ga daar wel van uit, niets dan goede ervaringen hier- dan is het niet een kwestie of Windows het gaat trekken, maar of de pjoeter het gaat trekken.

Ik heb zowiezo -ik weet dat dat geen woord is- nog geen x86 (lees pc) moederborden gezien met FW800. Dit betekent dus dat hiervoor een FW PCI kaartje zal moeten worden gebruikt. De maximale bandbreedte van de PCI bus is 133MB. Dat betekent -zonder rekening te houden met overhead- dat je grofweg 1,33 van deze kaarten kan gebruiken. En dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat ze de volle bandbreedte van FW800 gebruiken en dat de PCI bus verder niet gebruikt wordt.

Een G5 is volgens mij standaard wel uitgerust met onboard FW800 poorten en wanneer deze niet via de overigens veel bredere PCI-X bus in die machine loopt, blijft diezelfde PCI-X bus vrij voor meer FW800 kaarten. Kortom, als je heel veel Firefaces tegelijkertijd wil gaan gebruiken, koop een G5 :D

Goed, ik ben wat aangeschoten, dus schiet me niet af op rekenfoutjes. Bottomline, als je veel i/o wil kan je op dit moment misschien beter een Motu 24I/O kopen. Tenminste, als je een pc hebt... Afgezien van een kleine relativatie van het zo opgehemelde firewire heb ik verder neit zo veel te zeggen met deze post 8o)
 
Origineel geplaatst door division_by_0
RME is echt top, en die fireface ziet er eruuug lekker uit, zeker voor rond de 1200 euri. Ik wacht nog even de eerste ervaringen af, maar rme kennende zal dat wel ok zitten. Als ze oneindig stapelbaar zijn wordt het een serieus alternatief voor een pci kaar met ad/da eraan. Dan nog hopen dat windows het allemaal trekt... [/B]

Ik heb hem nog niet goedkoper gevonden dan 1300 euro, maar als jij (of iemand anders) een adres weet voor 1200 euro, dan hoor ik dit graag, want dan annuleer ik mijn huidige bestelling.

Aan no_key:
Meerdere poorten zou niet nodig hoeven te zijn, aangezien je de firefaces aan elkaar kan koppelen en dan uiteindelijk maar 1 firewire poort op je systeem nodig hebt. Overigens geloof ik ook dat (standaard) pci poorten sneller zijn dan firewire800, dus een mac kopen is alles behalve noodzakelijk. Tegen de tijd dat ik dit ding eindelijk in huis heb ga ik ook direct een firewire800 pcmcia kaart kopen voor op mijn notebook, om van de volle snelheid te profiteren. Ik ben nu al heel erg benieuwd, het wordt mijn eerste RME.
 
Back
Top