• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Audigy Platinum te koop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Niet om te narren of zo, maar hij gaat weg omdat hij niet echt voor muziek geschikt is of een andere reden?
 
Ja, als puntje bij paaltje komt kun je hier nog steeds muziek mee maken...

de echte reden is omdat ik me binnenkort een nieuwe PC ga aanschaffen met volgende hardware:

Intel PIV 2.0 Ghz
256 MB RIMM
Asus P4T-E (S478,Rimm)

..ga ik er ineens een audiophile 2496 bijkopen en mijn Audigy verkopen. Als klap op de vuurpijl :) koop ik VirSyn Tera erbij.

Dit alles omdat ik me toch wel wat wil verdiepen in het producen. (software based). een hardware-synthesiser en dergelijke is misschien voor later als ik meer geld heb...
 
Laatst gewijzigd:
is niet echt supergeschikt voor echte dedicated audio toepassingen..

Olaf
 
De review van deze mensen over deze kaart is bar en bar slecht. Het lijkt wel of ze gewoon dom zijn of omgekocht door creative labs.

Maar de platinum EX is de enige van het stel dat wel 44.1khz geluid aankan tegen 48khz gefixed bij de andere versies.

24 bits werkt alleen als je hem digitaal aan een apparaat bijv DTS decoder hangt. Voor analoge opname gebruikt hij een 16 bits (uistekende) a/d converter.

Over die specs is creative labs met opzet vaag omdat ze wel blaten over alle opties maar die beperkt zijn qua mogelijkheden.

Het is een droom van een gamerskaart en voor muziek zijn ze wel geschikt maar met die nieuwprijs.....
Tweedehands kopen is dan veel verstandiger. Als mulitracker of opnamekaart van je analoge desk zou ik even opletten of het wel is wat je zoekt. Als (beginnende) muziekfreak is het als je lage latency asio (dus reason/cubase/logic) gebruikt een zeer goede kaart. (maar trap niet in dat 24 bits b***shit verhaal)

Zelf heb ik de player overigens (ook 2e hands). En de drivers zijn goed, het geluid is goed, soundfonts werkt retestrak en de galm is om uit te laten (blikkerig) of bij gamen te gebruiken.

Dus mensen, koopt den kaart voordat hij weg is. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top