SCSI samples onder OSX?

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.929
Locatie
Utrecht, NL
Ik heb sinds een tijdje schaduw OSX Panther geïnstalleerd op mijn G4 en ik ben zeer te spreken over het besturingssysteem.
Alleen zie ik mij genoodzaakt om met OS9 te blijven werken omdat OSX geen SCSI samplers ondersteund.

Ik heb wat onderzoek gedaan met verschillende systeemversies en verschillende software die SCSI sampers ondersteuenen.
Ik heb 2 scsi samplers (AKAI S1100 en Emu E5000) die ik via 2 scsi kaarten op mijn G4 heb aangesloten
beide werken prima met ReCycle Peak onder OS 9.
Met beide programma's kan ik gewoon één van de 2 samplers kiezen en samples heen en weer sturen. (met ReCycle zelfs ook programs.)

ReCycle 2.0a9 en BIAS Peak 2.53 TDM zijn volgens mij de laatste versies die nog volledig alle SCSI samplers ondersteunen. De laatste systeemversie waar ze onder draaien is OS 9.2.2
latere versies van PEAK die onder OSX werken ondersteunen nog wel SMIDI samplers maar niet meer AKAI samplers.
bij ReCycle ontbreekt gewoon het hele samplergedeelte onder OSX, (hoewel ik een keer een gekraate versie heb geprobeerd onder OSX 10.3 die nog wel samplers ondersteunde) in OSX 10.3.2 is het SCSI gedeelte drastisch veranderd heb ik ergens op internet gelezen... onder deze versie is momenrteel geen enkele SCSI sampler aan te sturen.
de samplerfunctie van zowel Peak als ReCycle werkt niet in Classic mode dus er moet opgestart worden met OS9.
Gelukkig kan mijn G4 dat nog, latere modellen kunnen alleen nog maar in OSX opstarten.

Er bestaat een tooltje SMDI waarmee je onder OSX SMIDI samplers kan aansturen:
http://www.osxaudio.com/index.php?story=459
maar werkt niet met AKAI samplers en is zeer beperkt.
ik heb met de ontwikkelaar van deze software gemailed en hij heeft me zelfs een ongereleasde versie gestuurd maar mocht niet baten... in ontwikkeling dus.

ik ben nu wel tig keer per dag aan het switchen tussen OS9 en OSX waar bij ik iedere keer mijn mac moet herstarten.
Hier wil ik vanaf dus ik denk dat ik er een laptop bij ga kopen waarmee ik op OSX panther ga draaien met Traktor, Ableton, iTunes, internet, grafische omgeving en de hele rotzooi en ik hou mijn G4 dan maar als sampler-aanstuur / MIDI machine.

Iemand nog aanvullende informatie of tips?
 
De oplossing die jij noemt van werken met 2 computers is de enigste oplossing.
Dit is ook de reden dat ik overgestapt ben op mach five van motu (softsampler) en mn emu de deur heb gewezen. Ik heb nog wel os 9 en osx naast elkaar...maar dat herstarten trok mij ook niet zo !

Ik weet niet of je er iets aan hebt....maar er zijn van akai ook usb samplers (mpc 1000), ik weet alleen niet of die werken op de apple.

Btw: misschien een late reactie maar ik heb een poosje terug nog een dj demo van je ontvangen met breaks en die was erg vet...dus als we vanaf oktober onze niewe lokatie hebben dan ben je 1 van de eerste die ik benader :)
 
Origineel geplaatst door C-Code
Btw: misschien een late reactie maar ik heb een poosje terug nog een dj demo van je ontvangen met breaks en die was erg vet...dus als we vanaf oktober onze niewe lokatie hebben dan ben je 1 van de eerste die ik benader :)

:okdan: :mega:

Ik weet niet of je er iets aan hebt....maar er zijn van akai ook usb samplers (mpc 1000), ik weet alleen niet of die werken op de apple.

nah... ik ben erg verliefd op mijn samplers, die gaan denk ik de deur niet meer uit.
 
Back
Top