Magix music studio 2005

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Maker van goedkope prul audio programma's voor beginners heeft ook een lijn interessante progjes voor de mensen die betaalbaar willen HD recorden zonder al teveel fratsen. Alhoewel zit hier genoeg bij om metteen aan de slag te kunnen.
In navolging van de concurrenten die ook steeds meer meuk bij hun sequencers gooien om het aantrekkelijker te maken.

Zou niet weten of dit interessant is maar wie weet dat iemand hier iets aan heeft. De prijs is niet zo hoog dus zou best wel wat kunnen zijn.

Linkje:
http://www.magix.com/
 
ff gekeken en geschrokken van de functies. asio, vst-ondersteuning: het zit er allemaal wel zo'n beetje op & aan.

Maar hoe klinkt zoiets nou eigenlijk ?
Is een (goedkoop) pakket van Magix nou een serieuze concurrent voor bijv. cubase, of is er een duidelijk kwaliteitsverschil waarneembaar ? Waar is dit evt. kwaliteitsverschil in terug te vinden ? Klank, interface, gebruiksgemak, of nog iets anders.

Hoewel ik als cubase-adept nooit een magix-product zou gebruiken, klinkt dat "zonder al teveel fratsen" me als muziek in de oren.
 
download de demo zou ik zeggen ;)
 
Origineel geplaatst door endonyx
download de demo zou ik zeggen ;)

ik durf niet...... :erm:

wie weet haalt die demo me nog wel over............
 
Zit die gozer van de fishfillets hier niet tot over z'n oren in? Dat zou iig veel goeds beloven...

Ik blijf lekker bij Cubase, ik hou niet van veranderingen en al helemaal niet van gebruiksgemak :D
 
Ik weet van Magix dat ze een paar jaar terug hun midi studio op evolution audio hadden gebaseerd. En dat was ook gewoon lekker simpel spul zonder fratsen.
Misschien is dit ook weer een produkt dat voor de muziek-hobby-ist uitermate geschikt is. Dus als je simpel en snel, en goedkoop!!, muziek in elkaar wil zetten.
Dus ideaal voor de mensen die cubase SX e.d. te duur vinden omdat ze wellicht maar 10% van de functies zullen gebruiken.
 
Voor de mensen die het nog niet wisten:

Magix Music Studio is een uitgeklede versie van Logic, het vertoont grote overeenkomsten qua features en interface, vergelijk de screenshots van beide programma's maar eens. Magix is duidelijk beinvloedt door Logic en werkt er dus ook mee samen. Alleen Logic heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden. Sommige dingen die in Logic verschijnen (zoals de 'Freeze'-functie bijv.), zitten nu ook in Music Studio, en ook de interne synthesizers van Logic zijn nageaapt, er is alleen een andere naam aan gegeven en er zitten net wat minder functies op.

Je kunt dus wel inzien dat dit perfect is voor beginners, dit is een heel goed programma om de basis te leren, om te leren hoe met midi te werken, hoe het zit met audio- midi- send- tracks, HD recording enz... en daarbij, het is geen geld voor wat je er mee kan doen.
 
Origineel geplaatst door Dark System
Voor de mensen die het nog niet wisten:


Dank :)
dat wist ik dus inderdaad nog niet.

Blijft voor mij 1 vraagje over: Hoe doet Magix het qua klank ?

m.a.w.: Is het enorme prijsverschil tussen Magix en pakketten als Logic gerechtvaardigt, als je het verschil in functies een beetje buiten beschouwing laat ?
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Dank :)
dat wist ik dus inderdaad nog niet.

Blijft voor mij 1 vraagje over: Hoe doet Magix het qua klank ?

m.a.w.: Is het enorme prijsverschil tussen Magix en pakketten als Logic gerechtvaardigt, als je het verschil in functies een beetje buiten beschouwing laat ?

Qua klank zit het wel goed volgens mij, maar omdat ik nog nooit met Logic gewerkt heb (ben nog een beginner) durf ik hier verder niks over te zeggen. Ik ben nu trouwens aan het sparen voor Cubase SX, en aangezien ik al een redelijke basis heb zal Cubase dus niet helemaal vreemd voor me zijn.

Op het Magix forum zit trouwens iemand die werkt met Logic 5, hij heeft later Music Studio aangeschaft voor erbij, en hij is er erg tevreden over, hier een citaat van hem:

'Ik gebruik logic nu zo'n jaar of 7 , begonnen bij versie 3. 6De laatst is 5.1 toen hebben ze de hele handel verkocht aan apple.
Het vervelende is dat ik graag zou overstappen naar apple ( apple is zo wie zo beter voor muziek ) maar dat het ontzettend veel gaat kosten :
Nieuwe computer, nieuwe software, alle plugg-inns en zo moeten veranderd worden, andere geluidskaart. Ik schat dat ik dan zo'n 3 tot 4000 euro kwijt ben
een van mijn partners uit belgie heeft magix studio en daarom leek het wel handig om hem ook te hebben.
De layout en basis princiepe is het zelfde, alleen de werking van logic is wat fijner
Maar ik moet zeggen dat je voor deze prijs een goed stukje software krijgt.'

Hij gebruikt het trouwens vaak, ik zal hem vragen of er grote verschillen zijn in klank tussen die twee programma's,
you'll hear soon.
 
Ik vind die Video Deluxe van Magix wel leuk, lekker overzichtelijk en ook leuk omdat er zoveel presets bijzitten waarmee je lekker kunt stoeien. Verder werk ik het liefst toch met Cubase, Fruityloops en Reason en wat videoprogramma's betreft met Arkaos (what's in my name }:| ) en Adobe Premiere. Heeft iemand op het gebied van videobewerkingsprogramma's nog andere leuke aanraders?
 
Back
Top