bouwverslag elektor formant en midibox sequencer

manvsmachine

Electribe junk
Lid sinds
24 Maart 2003
Berichten
2.017
Locatie
Beegden
Ik ben begonnen aan het bouwen van de oude elektor formant. Ik heb eerst wat vragen gesteld over het ouwe vco omdat daar nogal wat problemen mee zijn om dat te bouwen. Ik ben er nu dus uit hoe ik de 7413en de uA 726 kan vervangen door andere ic's zie de links. De sequencer die ik wil gaan bouwen wordt de ucapps sequencer met de CV out module

Ik zal proberen regelmatig foto's en berichten over de vorderingen te posten. Ik hoop de sequencer nog af te hebben voor 4 juli maar dat zal wel niet lukken ivm bestellen van onderdelen.:koffie:
 
weet nog niet zeker of de ucapps stepsequencer gebruikt gaat worden. Hier zitten namelijk voor het cv gedeelte DAC's in en die zijn vrij moeilijk te krijgen.:stupid
 
Ik ga vandaag mijn toetsenbord ophalen. En ik wil de volgende week beginnen met de bouw van de behuizing van het toetsenbord en de prints :D
 
ik heb mijn toetsenbord eindelijk. Het heeft kunstof toetsen en een metalen onderplaat. ik denk dat de contacten vrij eenvoudig te maken zijn. Ik heb het gekocht van dBm.:halleluja
 
MVC-001S.JPG

MVC-002S.JPG


plaatjes van het toetsenbord
 
attachment.php

plaatje van de elektor formant van johnny. De mijne wordt waarschijnlijk niet geel. Daar moet ik nog es over nadenken. Is er iemand die nog een leuke kleur weet voor de frontjes?
:D
 
Origineel geplaatst door Kevin
KNAL Oranje !!!!!

Holland Galore !!

wat dacht je van oranje met rood wit blauw :D
 
Leuk om je bouwproject te kunnen volgen.
Ik vind het super interessant.

Chrome panels met gegraveerde tekst lijkt me wel wat. Of plexiglas met chrome knoppen.

Notenhout met deze knoppen (helaas erg duur per stuk)

plezier met bouwen.
 
Wow ik flip ff helemaal door op de knopen.
Kijk hier nou , die eerste paar zijn wel vreselijk kitsch, maar die onderaan het lijstje zou ik wel op een synth willen hebben.
(doorzichtich met index)
 
Origineel geplaatst door stevaux
Leuk om je bouwproject te kunnen volgen.
Ik vind het super interessant.

Chrome panels met gegraveerde tekst lijkt me wel wat. Of plexiglas met chrome knoppen.

Notenhout met deze knoppen (helaas erg duur per stuk)

plezier met bouwen.
plexiglas zou idd best kunnen(heb thuis nog genoeg staan) maar daar komen weer zou gouw krassen op:D
 
Tja..krassen is wel weer zonde. En chroom heb je altijd vingerafdrukken.

Gaat ie lekker met de bouw??
 
Beter een plexiglazen kijkraampje ergens, aan de achterzijde bijvoorbeeld (waar je publiek normaal staat), en dan logootje van je eigen merk of (of Formant) erop drukken en een mooi lampje erachter :-P.... Dan krijg je hetzelfde als zo'n kitscherige pc kast die je tegenwoordig wel eens ziet. Deze zin hoorde ik laatst in een pc winkel: "Ja hallo, ik wil geen lamp in mijn koeler, ik wil namelijk dat ie KOELT en niet OPWARMT.." en "nee, ik wil ook niet dat mijn pc glazen zijpanelen heeft, ik heb toch ook geen raam in mijn buik....".

Groeten,

Rutger
 
Origineel geplaatst door Hazes
of je geeft je formant deze knoppen:
knbs_jumboskull%20.jpg

val je iig wel op...:D
dat zeker alleen de schaalverdeling is een beetje lastig af te lezen :D
 
Img00000.JPG

fotootje van het vco waar ik mee bezig ben(niet dat van de elektor formant maar het komt er waarschijnlijk wel in)
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik zie alleen maar een mooi rood kruisje, geplaatst in twee in elkaar passende vierkantjes.
 
Origineel geplaatst door SaintEric
Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik zie alleen maar een mooi rood kruisje, geplaatst in twee in elkaar passende vierkantjes.
bij mij werkt ie maar zal em anders ff ergens anders uploaden
 
Back
Top