Tannoy Reveal Actives voor mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

LOWtense

Hallo!
Lid sinds
23 juli 2003
Berichten
256
Locatie
Apeldoorn
Hallo, heeft iemand misschien ervaring of tips m.b.t. de Tannoy Reveal Actives (die blauwe)?
Ik werk puur vanuit m'n PC (Reason en Cubase, dus geen externe synths en mixers e.d.) maar ik snap dat m'n Logitech 5.1 set nooit zo puur en realistisch m'n muziek zal weergeven als echte monitoren. Vaak last van teveel bas, zelfs na uitschakelen subwoofer en ik wordt gaar van m'n hoofdtelefoon. Na vele positieve geluiden hier op het forum en een luistersessie denk ik dat ik voor de Tannoys ga. Zeker nadat ik de nieuwe feedback aktiefolder kreeg. Ik wil ze direct aan m'n PC hangen via m'n Soundblaster Audigy 2. Het is misschien niet de meest spetterende kaart, maar ik heb tot heden nooit klachten gehad.
Als iemand nog andere suggesties heb dan hoor ik ze graag!
 
het zijn redelijk goeie monitoren.. smaken verschillen en gehoor ook..
en ruimtes ook.

zelf heb ik de samson resolv 65a .. zijn heerlijk.... behringer truth b2031a zijn ook erg ok alhoewel 150w laag wat zwaar is.. ze knallen flink.. en je kan ze ook aanpassen aan de ruimte waarin je zit.. eveneens als de samson's....

en scherp prijs.

samson avtive zijn 369 per set..
behringers geloof ik nu 329 . per set

gaat ergens luisteren ofzo en neem eigen muziek mee ;)
suc6:okdan:
 
Vergelijk ze ook zeker even met de Phonic P 8 A voor € 259,- (Feedback) per stuk.
 
In de folder staan de Phonic's P 8 A's voor 199 p.s.

Ik vind 1 ding vaag. Ik heb vorige week Tannoy Reveal Actives bij Thomann bestelt, en ik heb op dat moment de prijzen van Thomann en Feedback naast elkaar gelegt. Ik meen me te herinneren dat ze toen 259 euro p.s. kosten bij feedback. Ik zie ze nu echter in de folder staan voor 299 euro.

Ik heb in ieder geval een -setje- voor 515 euro besteld (en ontvangen) bij Thomann.
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-133901.html
 
Ik zat ook met deze vraag te worstelen die LOWtense nu stelt en ik denk veel meer leden op dit forum. Ik heb het forum doorgespit en kwam toch vaak antwoorden tegen dat je beter kunt dooorsparen voor duurdere....en dan volgen alle argumenten. Maar ik heb het budget niet om b.v. dure Mackies te kopen en daarnaast zullen hele goede monitoren niet mijn nummers/probeersols in een enorme snelvaart pushen ,maar meer de creativiteit en kennis van de apparatuur om een goed arrangement te maken. Maar deze discussie wil ik hier niet opnieuw aanwakkeren :bekdicht: . Ook na het lezen van Sound on Sound en de Feedback folder heb ik een aantal gegadigden opgesteld. Wie kan mij een paar (active) aanbevelen . De muziek waar mee ik aan het hobyen ben is een beetje Club/Trance/Dance maar kan soms ook zo maar weer Blues zijn. Het volgende lijstje in dezelfde prijsklasse heb ik dan ook opgesteld.

1) Alesis Monitor One Active MkII €189
2) Tannoy Reveal Active €299
3) Yamaha MSP 5 €269
4) Behringer B2031 A €185
5) Phonic P 8 A €199
6) Tapco S 8 €269

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie en natuurlijk zal ik ze ook zelf proberen. Maar reacties van mensen die ze in een zelfde soort ruimte (zolderkamer?) gebruiken is natuurlijk altijd zeer welkom. In zo'n winkel vult de ruimte zich toch altijd anders met geluid.

Wellicht een ideetje om van deze willekeurige 6 een top 6 te maken.

ALvast bedankt

:mega:
 
Ja die monitors zijn precies iets voor jou.

Kijk eens rond op het forum , er staan heel veel ervaringen met die tannoy reveals (gebruik de zoekfunctie) en ga in de winkel luisteren en maak een keuze op basis van je budget. Antwoorden die je op deze vraag krijgt zijn in de trent van "Ik heb die en die en die zijn erg goed en die waren zoveel euro" Als dat het antwoord is wat je zoekt, die zijn er al genoeg op het forum..

Ik sluit deze thread.
Bij vragen en/of opmerkingen ben ik via PB bereikbaar.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top