And the bottom line is...

Contender#1

Ingeburgerd
Lid sinds
20 april 2004
Berichten
50
Locatie
Kirchroa
Ok dan. Ik ben al een tijdje hier, en nog steeds geen introduktie gedaan. Shame on me... Dit is een ge-edite kopie van een introduktie die ik op een ander forum heb gedaan... Maar dat is dan ook het makkelijkst.

Wie ben ik? Ik ben Stefan, 27 jaar, al ruim 17 of 18 jaar bezig met muziek. Op allerhande manieren (niet zakelijk helaas:) ), maar begonnen met het opnemen van mijn muziek op een goedkope bandjesrecorder. Mijn pseudoniem is tegenwoordig Contender#1 (lijkt arrogant, maar ik vindt de '#1' erbij gewoon tof:) ), alhoewel ik soms ook wel Benzai gebruik. Op de commodore64 was mijn handle Sounx... Maar da's weer een ander verhaal. ;) Ik speelde rond mijn 10de levensjaar zo'n 2-klaviers orgel, en mijn 'creaties' nam ik op. Haha. Goed, alhoewel ik toen nog niet zo kapot was van mijn muziekale mogelijkheden, groeide dat toen ik een Riha orgel kreeg, waar ik steeds meer geïntereseerd raakte in het bewerken van geluiden.

Maar het duurde tot 1996 voordat ik mijn eerste synth kreeg. De GeneralMusic (GEM) S2 Turbo workstation. Waaw. ;-) Het gabber tijdperk was net iets af aan het koelen, en trance begon iets meer de boventoon te krijgen. Vervolgens kreeg ik Cubasis v1.nogwattes, welk ik tot 2003 eigenlijk ben blijven gebruiken. Enkele korte probeerselen leidde tot (in mijn ogen) hele behoorlijke resultaten, aangezien ik het moest doen met 1 (in tegenwoordige opzichten gezien) beperkte synth.

Goed, vorige jaar kreeg ik opeens een 'gear kick' en ben ik aan het kopen geslagen. Dit kwam vooral door een vriend van mij, die een flinke miskoop had gedaan toen hij een complete studio in 1 keer wou kopen. Hij heeft het allemaal wel kunnen verkopen, maar, damn, het heeft een een smak geld gekost. Ik heb van hem toen een Roland D2 Groovebox over gekocht, en sinds ik daarmee aan de slag ben gegaan is er nogal wat veranderd.

Inmiddels heb ik zo ongeveer alles wat ik nodig heb om een naar mijn smaak goede productie te maken. Tuurlijk wil je altijd meer en altijd betere gear. En ik ben momenteel tevreden. Ben wel nog bezig met een Novation Drumstation (gebruikt, via ebay) en ga een (waarschijnlijk) nieuwe Edirol PCR30 halen voor mijn enkele softsynths... En misschien een ander (groter) mengpaneel met subgroepen... Maar veel meer wil ik voorlopig niet meer aanschaffen (zeg ik nou), aangezien ik ook binnenkort op mezelf wil gaan wonen... Woon wel al deels op mezelf, maar het betreft toch nog een woning van mijn ouders, dus toch niet helemaal ideaal.

Ben ook wat meer verdiept aan het raken in de mogelijkheden van VST plugin effecten, alhoewel ik liever mijn Quadraverb daarvoor gebruik. :-)

Mijn huidige gearlist:

GEM S2 Turbo
Yamaha An1x (met soft-editor)
Roland D2 Groovebox (met soft-editor)
Soundcraft Spirit M4
Alesis Monitor one MKII
Roland RH-50 Headphones (2x)
AKG K-300 Headphones
AKG K-66 Headphones
Steinberg Midex8 midi-interface
Behringer Composer Pro-XL MDX2600
Alesis Quadraverb
JB Systems MX05 Mixer
Shure PG48 Microphone
Pentium 4 3,06Ghz met 512Mb DAW
M-Audio Audiophile 2496
Cubase SX 1.0
Enkele softsynths en plugins

Kleine toelichting op het aantal koptelefoons: aangezien ik vaak geluiden 'tweak', gebruik ik op beide synths een koptelefoon (behalve op de D2). Dit is handiger, en bovendien kan ik via mijn Akai AM27 versterker en 2 Kenwood LS03 hifi-boxen ook een vriend van me mee laten luisteren tijdens sample processing en/of het daadwerkelijk recorden van muziek. Ik zelf vindt de Roland headphones echt super.

De JBSystems gebruik ik natuurlijk bijna niet meer. Mijn M4 heeft die taak met glorie overgenomen. Maar de 2x5-bands qualizer van die JBSystems gebruik ik soms nog als effect. Het heeft best een aparte sound, en klinkt op diepe analoge geluiden vaak heel 'warmachtig'. (Tis natuurlijk hoe je het interpreteert...:)

Anywayz, ik maak dus trance/techno&harstyle achtige muziek. Heb niet meer zoveel tijd voor mijn hobby, maar vandaag toevallig EN inspiratie EN tijd... Een hele zeldzame omstandigheid, dus daar moet ik gebruik van gaan maken. Ik zou soms graag willen dat een dag een paar uur extra had! :kroon:

Ik wens een ieder hier veel succes met zijn/haar projecten toe. Misschien tot 'chats' hier op het forum. :biertje: :halleluja

De groente!
 
:doei:
 
Veel plezier hier op het forum! :)
 
hallo.jpg
 
huuuuuuuuuuuuuuuj:doei:
 
Wat een uitbundig verwelkoming... Damn. Ik zou er bijna ge-emotioneerd door worden. :)

Fatar> Cheater? *gniffel* Ja, ok. Je hebt me.

Flesje> De M4 is een geweldige mixer. Niet alleen qua indeling en 'feel', maar ook vanwege zijn sexy uiterlijk. ;) Alleen zouden een stel subgroepen en een controlroom output wel fijner zijn. En wat meer kanalen zouden ook wel fijn zijn. De SPDIF uitgang is wel erg handig, vooral bij het maken van eindmixen.

Anywayz, stay cool&take care mensen! Tot sprekens!
 
ik wou dat ik ook zo'n vrienden had...
Op dit forum staat anders ook geregeld wel wat te koop, dus let maar op je portemonnee!

Welkom
:)
 
idd, dit forum is funest voor je portemonnee, welkom in ieders geval!:) :biertje:
 
:Een ieder die hier even de moeite nam en/of nog zal nemen om me te begroeten: uiteraard ook hallow en thanks voor de verwelkoming. :mega:

Hermax> Hahaha! Tja, ergens moet ik toegeven wel blij te zijn dat het zo gelopen is, alhoewel die vriend van me dat absoluut niet op prijs zal stellen... Ik heb die D2 van hem toen eigenlijk alleen gekocht om wat nieuwe geluiden te krijgen in combinatie met mijn GEM S2. Ik dacht echt dat die D2 niet veel meer was dan speelgoed met wat geluidjes. Nou is het dat natuurlijk ook wel, maar toch zitten er enkele interessante mogelijkheden op. En via de MC505 editor kun je vrijwel alle geluiden van de MC505 inladen in de D2 (same engine als 505). Dus super.

Voor wat betreft spullen die hier op het forum te koop staan: ik geneer die advertenties gewoon. Ik mag niet toegeven... Ik kijk er niet eens heen. Nopez... I can easily withstand the urge... Erhm... :bekdicht: :bekdicht:

Waar stonden die ads?!?? ;)

Zhanox> Ik ben blij dat mensen zoals jou hier even de tijd nemen om te voorkomen dat mensen slachtoffer worden van het spent-all-ius-you-have-ius-bacterie, welke vooral door muzikanten snel en effectief verspreidt wordt. Dit forum is dan ook een broeiplaats voor deze bacterie, en jouw waarschuwing zal ik zekerlijk ten harte nemen!! Thanks, pal! ;) :biertje:

Ik sta open voor alle suggesties, opmerkingen, vragen en geld donaties.

ps. Voor dat laatste mag je me, afhankelijk van de hoogte van het bedrag, ook 's nachts nog voor wakker bellen. :duivels:
 
Back
Top