Novation X-Station

ben benieuwd naar de prijs. kan dit nog wel gebruiken eigenlijk. khoop wel dat er ook gekeken is naar bugs uit de k-station serie.. las der hier en daar wel wat over op het forum.. zou hem graag hebben deze..
 
Hehe.


EINDELIJK.

Die gasten zijn 3 maanden te laat.
Hij zou al veel eerder uit moeten komen.

Grmbl.

Maar ehm ff updaten dan maar. :)

Ik laat wel weten of het vette shit is of niet. ;)
 
Een KS synth gratis voor in je midi controller !?
Wat een mooi kado! dat ze dit zomaar doen bij novation?
Mensen die misschien van plan waren een KS te kopen puur om het geluid als aanvulling op hun setup.
Kunnen nu dus gewoon een goedkopere midi controller kopen en krijgen er gratis de KS engine bij?
Die midi controllers zullen nu wel als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Bedenk me net dat dit dan ook een zalig speeltje gaat worden voor op vakantie of gewoon om overal mee naartoe te slepen.
 
Even een korte resume.

Deze update is niet gratis hoor. Hij zat maar bij de prijs in, want echt goedkoop was hij niet. (kuch) Maar bij aankoop wist je wel dat die upgrade er nog bij zat.

Het update is niet echt moeilijk (gelukkig dan maar).

En qua mogelijkheden is de bestaande remote ook een ietsje aangepast. Die details zijn niet echt belangrijk. Een nadeel is wel dat je templates plekken moet inleveren voor deze update 40 ipv 50). Mja daar krijgt je wel een synth voor terug.

Die synth op zich is geen K-synth maar een uitgebreidere versie. Ala KS synths. Maar dan zonder drummaps. Je kunt meer golfvormen kiezen en je hebt meer arp mogelijkheden. Gelukkig kan de arp nog steeds midi verzenden.

Nadeel is wel dat je minder patches kunt bewaren. (128 ipv plus 256 presets) Het tempo niet via midi clock bepaald gaan worden. (erg jammer) En het arp gaat 'maar' tot 191 bpm. De vocoder werkt ook niet, maar dat hadden ze al vantevoren gezegd. Is ook niet erg want zo goed zijn die ook weer niet van Novation. Hij kan ook niet als midi controller én synth tegelijkertijd dienen. Het is of en dat gaat live behoorlijk kut worden.

Maar goed, de klanken zijn erg goed. Klinkt wat strakker dan die K-synth heb ik het idee. Denk dat ook die extra golfvormen veel aan't geluid bijdragen.
Er zijn veel oude presets nog terug te vinden maar ook veel nieuwe waarbij veel trance achtige dingen. Maar ook de droge (VA) analoge synthgeluiden vind ik best wel OK. Knal die door een compressor heen en het klinkt nog beter.

Maar heb wel een beetje het idee dat ze het zo lang uitgesteld hebben omdat ze het niet voor elkaar kregen om die synth erin te bouwen. Ik hoop dat ze wellicht met een update toch nog een paar dingen fixen. Vooral die syncing via midi lijkt me erg handig om te hebben.
Wellicht dat ze qua hardware toch te weinig erin hebben gebouwd omdat ze nu tegen die grenzen lopen. Een snellere processor en meer geheugen bijv. Mja dan zou hij vast ook wel duurder zijn geweest.
 
OW ik dacht dat t gratis was :D
Ik dacht al.... die lui zijn gek geworden of heel aardig.
Wat kost zo'n update als je al een oude remote had? en wat moet er aan gebeuren om die update te installeren?
 
Fuse, is deze update voor dat ding dat je van mij gekocht hebt?

Zo ja, ReSoNaNcE dan is de update gratis als je een ReMote Audio hebt. Dus niet de standaard ReMote. De update is voor de Audio versie gratis te download'n.

Upgrade: http://www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/xstation/r25a_to_xstation_upgrade.htm

Voorheen kon je de bijbehorende Xtreme software bundel (uit mijn hoofd: Cubase SE, Basstation VST en V-Station) ook gratis bestellen, die kreeg je dan per post thuis. Die link zie ik niet meer online staan. Misschien dat je daar even over kunt mailen met Novation. Iets van "ik heb die Xtreme actie gemist...bla bla bla...".
 
Ik zag hem een paar dagen geleden staan op gearjunkies.com :)

view_image.php

Hij ziet er leuk uit.

Helaas nog geen demo mp3. Dat snap ik dan weer niet..
 
Helaas nog geen demo mp3. Dat snap ik dan weer niet..

Het lijkt erop dat de synth engine gewoon die van een K-/A-station is. KS4/5 hebben ook geen eigen mp3 demo op de Novation site.
 
Zal eens kijken als ik tijd/zin heb of ik wat mp3's kan bouwen.

Na een paar dagen mee klooien moet ik zeggen dat ik hem lekker vind klinken.
 
en wat is het verschil met de Remote Audio Extreme??? waarook al de synth in zat??
 
ben benieuwd fuse!
laat dan ook ff die andere filters horen, die de k-station niet heeft :)
 
Origineel geplaatst door synthmann
en wat is het verschil met de Remote Audio Extreme??? waarook al de synth in zat??

Het enige verschil is het andere naampje wat erop geplakt zit. Voor de rest 100% dasselbe.
En die die extreme zat nog geen X-station want dat was eigenlijk een kale midicontroller/audio interface zonder synth.
 
Back
Top