V2 software voor 01v96/DM1000 officieel door Yamaha aangekondigd

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
V2.0 for the 01V96 will be available in the summer. It will be a free
update. There is an MY16-mLAN card in the works. More info is
forthcoming...

Maw ze zijn er hard mee bezig. En die softwareupdate zal een verbetering betekenen. De preciese details zijn nog niet bekend. Maar wat wel erin zal zitten is dat je de add-on effects kan gaan gebruiken. Die zullen ongeveer 200$ per pakket gaan kosten.
Die add-on effects is dan een update voor je mixer die je dan via USB erin zou moeten flashen zeg maar.
Of je dan ook meerdere effecten tegelijkertijd kan gebruiken weet ik niet maar daar komen we vanzelf wel achter. Ik hoop het wel.

En of in die v2 ook meer en beter aandacht is besteed aan de remote functie met cubase/logic/protools hoop ik eerlijk gezegd ook wel maar dat moet dan maar kunnen.

En stiekem hoop ik ook dat ze de sidechaining hebben aangepast zodat je elk willekeurig kanaal kan gebruiken als sidechain maar dat is hoogstwaarschijnlijk onmogelijk omdat het op hardware nivo zo in elkaar steekt. De workaround blijft dan alsnog om de kanalen om te wisselen zodat je toch die sidechaining kan gebruiken zoals bedoeld.
En ook erg jammer dat die sidechaining alleen op de gate mogelijk is en niet compressor.
 
Ik wist niet dat je ook op de 01v96 Yahoo group zat.
Het was eigenlijk een reply op een vraag die ik
op verschillende forums/groups geplaast had.

Ik wil nl naar een 01v96 upgraden maar wou wachten op
de OS V2 omdat dat voor de 02R96 een betalende upgrade is.
Maar aangezien hij gratis gaat zijn... :yamaha:

Bedoel je dat je die compressors niet kunnen sidechainen?
Dat ging toch wel op de originele O1V !?!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door r.5
Ik wist niet dat je ook op de 01v96 Yahoo group zat.
Het was eigenlijk een reply op een vraag die ik
op verschillende forums/groups geplaast had.

Ik wil nl naar een 01v96 upgraden maar wou wachten op
de OS V2 omdat dat voor de 02R96 een betalende upgrade is.
Maar aangezien hij gratis gaat zijn... :yamaha:

Bedoel je dat je die compressors niet kunnen sidechainen?
Dat ging toch wel op de originele O1V !?!


Ja, dat ging inderdaad wel met de oude 01v. En dat is dan ook iets waar ik op 01xray.com loop te zeuren dat dit in de volgende OS update aan moeten passen. Is namelijk iets software-matigs. Het is wel mogelijk om de Aux-en als Key te gebruiken.

Er staat ook ergens een reply van een Yamaha medewerker dat hij dit intern aan wil kaarten.
 
Back
Top