Synthknowledge Base

spees

Nieuwkomer
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
19
Locatie
Laren
Hallo,

Toen ik klein was kreeg ik van mijn ouders een P2000 van Philips. Dit was 1 van de eerste homecomputers. Het eerste wat ik daarop deed was muziek maken. Het bleek dat ik al snel veel nummers na kon spelen. Toen ik een MSX met muziekmodule kocht kwamen er wat synthesizer-achtige functies en muziek bij. Zo begon ik te realiseren dat ik toch wel wat aanleg had om muziek te spelen en kocht ik mijn eerste Keyboardje: Yamaha PSS 580 ;-) Een klein kut keyboardje met kleine toetsjes maar ook een synthesizerfunctie. Na dit keyboardje begon ik het echt serieus te nemen en kocht ik op mijn 12de verjaardag een Roland Alpha Juno 1. Daarmee heb ik meer en meer kennisgemaakt met synthesizers en was zeer geinteresseerd in de techniek daarachter. Toen kocht ik een Korg M1 en een Korg MS-20 om de vergelijking te maken tussen een digitale Workstation en een Analoge bak. Jaren later verkocht ik mijn M1 en kocht een 01/W. 2 weken geleden heb ik die weer ingeruild voor een Korg Triton.

In mijn leven heb ik veel soorten muziek gemaakt. Ik ben begonnen met het naspelen van Jean Michael Jarre muziek, Popmuziek, symphonic Rock (Marillion, Pink Floyd , Toto enz.) ook samen met een band. Later heb ik meer mijn eigen muziek gemaakt. Ik ging meer muziek waarderen in de trend van Drum 'n Bass, Psychedelic Trance (Goa), Ambient, en andere hierop aansluitende genres. De muziek die ik nu maak komt eigenlijk het meest in de buurt van Psychedelic Ambient en Trance maar soms ook een soort Film muziek. Ik ben dol op improviseren en experimenteren dat het gewoon nooit hetzelfde klinkt :)

Mijn Gear op het moment:
Korg Triton
Korg MS-20
Roland Alpha Juno-1
PC met Reason en Cubase.
Daarnaast leen ik geregeld apparaten van vrienden als ik ze nodig heb :)

Het lijkt me leuk om hier zaken te delen over synthesizers en alles wat daarbij komt kijken en een makkelijke manier om hulp te vragen als je er niet uitkomt. Ik denk dat deze manier van kennisdelen sterk toe kan dragen bij het op een leuke manier beleven van je hobby :)

Groeten aan iedereen !

R.S.

____________________________________________
MORPHOSYNTHETIC MINDBLOWING SOUNDCREATOR
 
Last edited by a moderator:
Welkom en veel plezier op het forum:)
Wat voor muziek maak je trouwens en wat gebruik je allemaal?
btw k ben nog steeds verliefd op mijn Triton en ms 20.

Greetzz
 
Mijn muziek

Mijn muziek

Ik heb het nog even toegevoegt aan het originele bericht.

De muziek die ik op het moment maak is voornamelijk gericht op Ambient achtige muziek en Trance.

Wel grappig dat je ook een Triton en een MS-20 Hebt !

Roger
 
Ook welkom.

symphonic Rock (Marillion, Pink Floyd , Toto enz.)

Dan kan jij beslist ook DreamTheater en Cairo.
 
Yips, die ken ik ook

Yips, die ken ik ook

Ja die ken ik ook. Cairo wat minder maar toch. Dreamtheater's toetsenist Jordan Rudess is in mijn ogen de beste toetsenist die er is :)
Als je hem kunt evenaren ben je goed !

Kun je dat ?
 
Heb je dan ook de
"Feeding the wheel"
Cd van hem?
Strak hoor.:{

En nee, zo goed ben ik niet.
Ik ben maar zoals de meeste hier een amateurtje.
:)
 
Last edited by a moderator:
Welkom!!

Ik ben dol op improviseren en experimenteren dat het gewoon nooit hetzelfde klinkt

In welke stijl experimenteer je? Pop(/ballad), jazz?
 
Experimenteren

Experimenteren

Ik experimenteer voornamelijk in de stijlen:
psytrance, Ambient, funk en Jazz. Verder is er eigenlijk geen naam te geven aan dit soort experimenteermuziek, je zou het bij experimental kunnen voegen :)

Roger
 
Bedankt

Glennplumper, nee ik ken je niet, althans niet bij deze naam :O)

Roger
 
!!!

!!!

Beledig de pss580 niet.. Ik ben zo dol op dit dingetje!!

Hij is klein, kan op batterijen, Kan opnemen (5 sporen melodie, 5 sporen akkoorden) drums opnemen.. en alles tegelijkafspelen.. heeft 4 octaven, je kan geluidjes maken en opslaan, Leuke orgeltjes, en grappige andere geluidjes, je hebt effecten (sustain, viberato, portamento, reverb, duet enz), de toetsjes zijn groot genoeg enz enz enz

Dit is het beste workstation ooit!! vooral omdat het zo fucking retro klinkt..

Oh ik vergeet ook nog de gameport en pedaal ingang!!!!!!!!!!

KEEP THE PSS ALIVE
 
Origineel geplaatst door Googol
Ook welkom.

Dan kan jij beslist ook DreamTheater en Cairo.

:) Jip, ken ik ook; Dream Theater is wel aardige muziek op z'n tijd en Caïro is een lagge stad met een schitterend museum (en natuurlijk de bekende piramides)!


O ja, welkom! :D
 
Back
Top