A3000 Samples inladen vanaf CD-ROM

Syntax Terror

Oktoknoppie
Lid sinds
17 november 2003
Berichten
829
Locatie
Voorhout
Ik krijg het maar niet voor elkaar, heb een SCSI CD-Rom aangesloten op m'n A3000. Terminator staat aan op de CD-ROM (enige extern apparaat op de SCSI chain, heb ook geprobeerd met ZIP drive ertussen, een externe HD er tussen, allerlei combo's geprobeerd, Aaarrggg)
Id = 5, A3000 ID= 0, HD ID=3. de A3000 ziet de CD-ROM, en ik kan hem mounten. Omdat ik een interne HD gebruikt staat de terminator op de A3000 uit. Heb trouwens alle combinaties met ID's en terminators geprobeerd.
Alles lijkt oke. Nu heb ik een CDtje gebrand met nero, in ISO 9660 formaat (of 9600, weet het even niet meer, in ieder geval met de "oude" file structuur zoals in DOS, 8.3 formaat dus) Het zijn WAVjes.

Ik zou nu toch WAVjes moeten kunnen importeren?

Ik heb twee SCSI CD-ROMs geprobeerd, een HP extern CD-ROM brandertje, en een SCSI Compaq CD-ROM 4X.

I don't get it :confused:

ps. Lijkt een beetje op de thread van cns, maar daar vond ik geen antwoord, en ik kan mijn CD-ROM wel meteen mounten.....
 
Vroeger heb ik ook een A3000 v2.0 gehad, en voor zover ik me nog herinner, kon je wav-files enkel en alleen importeren via 3.5" floppy disketje. :stupid
Ik heb toen ook talloze keren geprobeerd om wavs via CD-R/W in te laden, en dat is me nooit gelukt. En inladen via de disk drive was echt tergend traag. :Z

Maar heb je een SCSI kaart in je PC? Probeer misschien 'ns of je je wavs kunt dumpen via SCSI? :eureka:
 
Origineel geplaatst door David
Vroeger heb ik ook een A3000 v2.0 gehad, en voor zover ik me nog herinner, kon je wav-files enkel en alleen importeren via 3.5" floppy disketje. :stupid
Ik heb toen ook talloze keren geprobeerd om wavs via CD-R/W in te laden, en dat is me nooit gelukt. En inladen via de disk drive was echt tergend traag. :Z

Maar heb je een SCSI kaart in je PC? Probeer misschien 'ns of je je wavs kunt dumpen via SCSI? :eureka:

Dit staat er in de handleiding: Oeps kan niet knippen en plakken vanuit de PDF, in ieder geval op BLDZ. 272 staat iets over dat hij ook samples als .WAV en AIFF kan inlezen, vanaf FD of CD-ROMS.... Het zal wel weer dat ze het anders bedoelen. Die handleiding vind ik nogal cryptisch.....:confused:

Ik heb helaas (nog) geen SCSI kaart voor in mijn PC...

Zou het niet mogelijk zijn om de WAVs om te zetten naar een Akai formaat o.i.d. en dit branden, zou dit werken? Heeft hier iemand ervaring mee?

In ieder geval bedankt voor je reactie David. Het zou zeker geen kwaad kunnen om een SCSI kaartje ergens op de kop te tikken...
 
De A3000 handleiding is idd heel cryptisch. En bij Yamaha hebben ze indertijd goed hun best gaan om de wav-import functie wel in hun marketing & advertenties te benadrukken, maar allesbehalve duidelijk te beschrijven in de manual dat dit beperkt is tot floppy disketjes, en dus echt NIET met CD-Roms. Ik heb me hierdoor ook laten beetnemen toen ik het toestel kocht in 1999.

Voor meer tips & tricks over de A3000, moet je zeker deze A3000 FAQ eens goed doorspitten:
http://www.ampfea.org/faq/

http://www.ampfea.org/faq/?num=4&f_id=1&s_id=4&q_id=44
Can the A3000 import .WAV files from CD-ROM?
The A3k can only import WAV files from floppy disks.
It adviced to use SMDI rather than floppies for this issue.

http://www.ampfea.org/faq/?num=4&f_id=1&s_id=4&q_id=41
Can the A3000 import .WAV files from PC diskette?
Yes, and it seems to work pretty well, though the floppy drive in the A3000 is a little slow.

En nog een tip voor je SCSI kaartje : Adaptec 2904 (ca 60 à 70 euro winkelprijs)
 
Bedankt voor die link, veel info over de A3000 te vinden, helaas maar geen WAVjes zo te zien. Heeft iemand ervaring met het importeren van AKai,emu o.i.d....? Of met AWave iets omzetten ofzo.... Ik ga wel even klote.... Bedankt voor de info....:okdan:
 
Importeren van Akai in de A3000 is ook een verhaal apart. Dit werkt gelukkig wel met Akai CD-Roms, maar er zijn wel een aantal beperkingen waar je rekening mee moet houden :

1) Je kunt een volledige Akai sample bank (=een "Volume" in de Yamaha terminologie) niet in 1 ruk importeren : je kunt dit alleen maar preset per preset doen (= "program" in de andere terminologie). :stupid Bij een bank met pakweg 10 presets valt dat nog mee, maar bij grotere banken van bv >50 presets, ben je echt wel een hele tijd bezig met op import knopjes te duwen ipv te luisteren! :Z

2) Na het importeren van Akai moet je zelf een aantal parameters nog manueel gaan bijstellen, vnl de envelopes. Vooral bij een trage Attack (bv legato stringpads) is dit echt wel een probleem. En het kost nog maar eens extra tijd.

http://www.ampfea.org/faq/?num=4&f_id=1&s_id=4&q_id=46

Bottomline : laat dit je plezier aan de A3000 zeker niet bederven! Het is een fantastische sampler, vooral om zelf je eigen libraries te samplen en te tweaken. Maar daar moet je wel wat tijd voor over hebben.

Wil je vooral met CD-Rom libraries van Akai en Emu werken om toegang te hebben tot onnoemelijk veel kant-en-klaar geprogrammeerde presets en banken, dan koop je best een "echte" Akai of Emu (of softsampler), en geen conversie-problemen. Ook als je vooral met wavs wil werken : gebruik een softsampler, veel handiger en sneller in gebruik.
 
Origineel geplaatst door David
:biertje:

Thanx! Ik wil ook mijn eigen samples er in zetten, heb veel leuke samples op de PC staan (in WAV en XI) En wou die "even" over zetten naar de A3000, nou ja dat "even" zit er dus niet in, maar wat maakt het ook uit. Ik heb in ieder geval een hoop lol met de sampletjes over de kop te laten gaan met de FX uit a A3000, lekker freaken! :biertje: !!

Oja die FAQ ga ik maar eens uitprinten, makkelijker te begrijpen dan de manual! ;)
 
Back
Top