emu xl7 probleem!!!!

Jos Pos

Ouwe rot
Lid sinds
9 december 2003
Berichten
741
Locatie
Limburg
Ok, ik heb juist een emu xl7 van een forumlid gekocht maar nu viel me toch enkele dingen op waarvan ik niet weet of dit normaal is. Dus als er nog gebruikers zijn, en die zijn er hier wel, please help!!!
- Is het normaal dat als je je master volume knop helemaal open draait, het toestel automatisch een shutdown begint te doen? Hetzelfde scherm krijg ik dan als ik bv op on/off duw.
- Ik moet mijn mastervolume echt helemaal open zetten om iets te horen. Pas vanaf het laatste kleine tikje krijg ik een fantsoenlijk signaal.
- Ik heb ook een zoem op mijn master outputs. Als een heel pattern speelt hoor je het niet maar als ik bv enkel de beat laat spelen wel. Zelfs als ik ieder kanaal op 127 zet qua vel.

Klopt dit allemaal wel? Ik hoop van niet, maar ik hoop ook niet dat er iets aan het toestel scheelt...

Een vlug antwoord zou héél fijn zijn!!!
 
Ehm, wat denk je zelf?








Lijkt me goed mis. Heb je 'm niet geprobeerd ofzo? Zou maar even contact opnemen met de verkoper om dit recht te zetten, want dit is gewoon vrouwelijk geslachtsdeel...
 
Re: emu xl7 probleem!!!!

Origineel geplaatst door Jos Pos
Ok, ik heb juist een emu xl7 van een forumlid gekocht maar nu viel me toch enkele dingen op waarvan ik niet weet of dit normaal is. Dus als er nog gebruikers zijn, en die zijn er hier wel, please help!!!
- Is het normaal dat als je je master volume knop helemaal open draait, het toestel automatisch een shutdown begint te doen? Hetzelfde scherm krijg ik dan als ik bv op on/off duw.
- Ik moet mijn mastervolume echt helemaal open zetten om iets te horen. Pas vanaf het laatste kleine tikje krijg ik een fantsoenlijk signaal.
- Ik heb ook een zoem op mijn master outputs. Als een heel pattern speelt hoor je het niet maar als ik bv enkel de beat laat spelen wel. Zelfs als ik ieder kanaal op 127 zet qua vel.

Klopt dit allemaal wel? Ik hoop van niet, maar ik hoop ook niet dat er iets aan het toestel scheelt...

Een vlug antwoord zou héél fijn zijn!!!

- doet hij dat altijd, of is het gebeurd? ik zit soms per ongeluk met mijn vinger tegen de on/off knop wanneer ik half kijkend naar de volumeknop tast. als hij het altijd doet: dat is niet de bedoeling!

- mastervolume is niet erg luid, maar moet toch geleidelijk gaan...

- zoem kan aan (het gebrek aan) aarding liggen.

doe anders even een factory reset (ben je wel alle patterns kwijt! dus eerst dumpen als je ze wil houden!)
en zorg ervoor dat er zeker os2.0 op staat. vind je op de site van e-mu, moest je 't nodig hebben.
als dan al die problemen nog blijven bestaan, moet je de verkoper toch maar eens aan de tand voelen.
 
Dat klopt zeker niet! Enige wat je nog zou kunnen proberen is de schroefjes waarmee de bovenzijde aan de onderzijde vast zit (zitten aan de onderkant) goed stevig aandraaien. Dat verhelpt misschien een bekend aarde-probleem.

Het kan namelijk zijn dat de verkoper het toestel open gehad heeft i.v.m. het plaatsen en/of verwijderen van ROM modules. Als je dan de kap niet goed vast aandraait, dan kun je ook vage klachten krijgen.

Vervolgens zou ik sowieso even alle knopjes (met name die twee Cursor knoppen onder de Data knop rechts boven) controleren of ze goed reageren. Worden veel gebruikt en sommige mensen denken dat knopjes er aan de onderkant weer uit moeten komen of zo.

De output is gewoon hard. De SPDIF output is wel wat aan de zachte kant.
 
Wel, als ik de master output tot 9/10 open draai heb ik zo goed als geen signaal, dan geef ik een klein beetje extra en dan krijg ik wel een fantsoenlijk signaal maar als ik dan te ver zit, begint die weer met die shutdown...

ik zal eens proberen de schroefjes verder aan te draaien maar ik betwijfel of dit de problemen zal verhelpen...

Ik had het toestel wel eventjes getest maar op mijn stereo die in mn living staat en op die boxen viel het gezoem me niet op. Pas toen ik hem op mijn monitors aan sloot viel het me meteen op.
Als ik een enkele kickdrum laat spelen wordt het overstemt door het gezoem. Dit kan toch niet juist zijn...

Ik laat nog zeker weten hoe dit verhaal verder verloopt!!!:(
 
nou lijkt me helemaal niet okee!
is nooit de bedoelingdat een apparaat een shutdown procedure doet als je volume op volledig zet, of het moet in de manual staan, maar dat geloof ik niet..
heb je het al met het forumlid van wie je m hebt gekocht overlegd en wat zij die?
 
Als je hem van Grooveron hebt gekocht zit het wel goed denk ik.
 
Back
Top