Rebirth rewire?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Ik ben eigenluk net overgeschakeld van de atari naar de pc en draai nu cubase als host. Ik wil nu rebirth rewiren, maar dat lukt ni. Als ik rebirth open in cubase, vraagt hij dat ik eerst in het rewire-panel wat rebirth-kanalen moet activeren... Ik heb dat geprobeerd, maar dat lukt dus echt langs geen kanten. Dus ik krijg rebirth ni opgestart, terwijl hij het standalone wel perfect doet. Kan iemand me hier effe bij helpen?
 
Hallo,

Sssja hoe zat 't ook al weer. Kun je dat rewire panel wel openen? Vertel eens wat er precies fout gaat? Volgens mij zou je gewoon moeten kunnen klikken op die kanalen om ze te activeren en daarna zou het goed moeten gaan.

Je hebt toch niet toevallig een ouwe versie van Rebirth of zo? Want ouwer dan 2 kan Rebirth geloof ik sowieso nie re-wireren.

-- HanzZ
 
Ik heb het echt een hele tijd geleden wel is kunnen doen werken... Ik snap er niks van. Nou, het is versie 3.7 van cubase (eerste versie met rewire en VST), en rebirth 2.01. ZOu toch moeten lukken? Dus ik start cubase op (kan tegelijk andere softsynths gebruiken. Dan doe ik Rewire in het audio-menu, en dan komt er 1 stereokanaal tevoorschijn, dat ik op geen enkele manier kan uitbreiden. Dus ik laat het openstaan en open dan Rebirth en dan geeft ie die melding dat ik in Cubase VST's rewire de Rebirth-kanalen moet activeren. :confused:

Hoe moet ik nu mijn surrogaat 303's gaan gebruiken??? =(

Help!!!
 
Re: Rebirth rewire?

Ik wil nu rebirth rewiren, maar dat lukt ni. Als ik rebirth open in cubase, vraagt hij dat ik eerst in het rewire-panel wat rebirth-kanalen moet activeren...

Het moet lukken, het werkt bij mij tenslotte perfekt.

Start eerst Cubase op,
ga naar [Panels] - [Rewire]
nu zou je het Rewire panel moeten krijgen!

Hier kan je dan de kanalen aanklikken, ik neem meestal alleen de Audio mix-L en mix-R kanalen.

Daarna moet je Rebirth opstarten.

Bij mezelf kan ik Cubase met reason en Rebirth tegelijk Rewiren.

Ik hoop dat het werkt

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Jammer genoeg heb ik het gedaan zoals jij het hierboven beschrijft...
Enige andere suggesties? Heeft het iets met de versies te maken?
 
Komt me bekend voor....................
Dit probleem had ik met de REASON 1.0 demo versie.
Die deed het ook niet binnen ReWire.
Maar REASON 1.01 deed het wel!

Bij jou zal het dus ook wel aan de versie liggen.
Maar kun je bij Propellerhead niet heel vaak gratis upgraden?

Weet je trouwens zeker dat je ReBirth niet al open hebt staan als je Cubase start? De volgorde is erg belangrijk.
Eerst Cubase starten.
Dan de kanalen toewijzen.
Dan ReBirth starten.
Als je dan de goede versie hebt, werkt het ook.

Wat ook nog kan helpen (advies van de Propellerhead stand op de messe, die gast met die vette bril) is ReBirth opnieuw installeren. Het kan nl aan de ReWire drivers van Cubase liggen. Als die de nieuwere van ReBirth overschrijven, werkt het ook niet (goed).

In ieder geval succes ermee Nick!8)
 
Back
Top