song Logic 5 op mac opstarten via desktop

Dobre

Ouwe rot
Lid sinds
29 april 2002
Berichten
714
Locatie
Amsterdam
mensen,

ik heb logic 5 op m'n mac geinstalleerd. ik heb via deze logic 5 een startup-song gemaakt die ik gewoon op m'n desktop wil aanklikken om het prog te starten...echter: nu wil het geval dat ie logic 4 probeert op te starten als ik op die song klik...

ik moet nu dus eerst logic 5 starten, dan de autoload song sluiten om vervolgens m'n startup-song te openen...ik wil dus die eerste 3 stappen overslaan....rara?!
 
Oef, ik ben geen Mac kenner, maar in windows is het geval dat je aan bestanden een programma kan koppelen wat 'm standaard opstart. Zoiets zal ook wel in het Mac OS zitten, dus Mac kenners.. WAKKER WORDEN !
 
logic 4 heb ik weggepleurd, en dan zegt ie...ik kan logic 4 niet vinden... :stupid maar dat bureaublad opnieuw opbouwen is wellicht een goed idee! zal het morgen ff proberen...

thanx
 
Ik neem aan dat je OS 9 gebruikt aangezien Logic er nog niet is voor OS X (volgens mij)

Zit er geen un-install optie in de map van Logic 4 of op de CD van Logic 4? Is er geen optie om de filetypes in te stellen als je Logic 5 voor het eerst draait?

Helaas heb ik geen ervaring met Logic voor de Mac, dus ik kan alleen maar gokken.. maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Als het goed is converteerd Logic 5 elke logic song na inladen naar 5.0 formaat. Je moet de song zelfs exporteren naar 4.0 formaat om hem weer binnen een 4.x versie te kunnen gebruiken

Ff alles opnieuw installeren lijkt me

Na eerst nog een keer geprobeerd te hebben hem gewoon in 5.x te openen


Als laatste kan je de Logic mailinglist proberen of het Logicforum waar Oscar Wilde moderator van is! http://community.sonikmatter.com/

Die gasten weten waarover ze het hebben
 
start up song.. hmm is dat niet gewoon het zelfde als je autoload? ik neem aan dat dat een lege song is waar vanuit je wilt beginnen of niet?
 
ik heb alle 4.0 versies weggegooid en 5.1.3 geinstalleerd...

nu doet ie ut :okdan:
 
ik heb juist 5.1.3 erop gezet omdat 5.1.2 om de haverklap vast liep :(

soms verlang ik weer terug naar m'n atari :halleluja
 
Origineel geplaatst door Dobre
ik heb juist 5.1.3 erop gezet omdat 5.1.2 om de haverklap vast liep :(

soms verlang ik weer terug naar m'n atari :halleluja

ok.. wat ik er uit begreep is dat 5.1.3 juist vastliep vandaar..
atari.. heb ik nooit gehad eerlijk gezegd (helaas...), ik begon meteen met een heeeeel dikke PC :frons:, een 386 DX33 met 1 mb intern en een harddisk van 40 MB, genoeg voor de eerst komende 20 jaar maar dan ook loeiduur... ;{
 
Origineel geplaatst door Dobre
ik heb alle 4.0 versies weggegooid en 5.1.3 geinstalleerd...

nu doet ie ut :okdan:

yeps ... ik ken het probleem !! Je moet inderdaad alles weg flikkeren van de voorgaande versie's. En belangrijk is voornamelijk de preference/voorkeuren file in je systeemmap.
 
Origineel geplaatst door da goose


ok.. wat ik er uit begreep is dat 5.1.3 juist vastliep vandaar..
atari.. heb ik nooit gehad eerlijk gezegd (helaas...), ik begon meteen met een heeeeel dikke PC :frons:, een 386 DX33 met 1 mb intern en een harddisk van 40 MB, genoeg voor de eerst komende 20 jaar maar dan ook loeiduur... ;{

ik begon met een commodore vic20 en een sinclair zx 81...lekker van die bliep-deuntjes maken...heb ook nog met een amiga en zo'n tracker proggie zitten klooien ...hehehe...:maffia:
 
Waarom doe je zo moeilijk...als je de autoload song in de Logic map plaatst start die automatisch op wanneer je logic 5 start!!! Maak gewoon een alias van Logic naar je desktop (niet het programma slepen!), that's all
 
Origineel geplaatst door NNL
Waarom doe je zo moeilijk...als je de autoload song in de Logic map plaatst start die automatisch op wanneer je logic 5 start!!! Maak gewoon een alias van Logic naar je desktop (niet het programma slepen!), that's all

snap ik...maar ik heb verschillende opstartsongs op m'n desktop voor verschillende situatie's..:P
 
Ok, truuk 2:

weet je waar de extensie map zit? daar zit waarschijnlijk nog een extensie van Logic 4 in. Daar moet je even in zoeken en de logic extensies (zie handboek) verplaatsen naar "extensions not used", je kunt dit ook doen via 'regelpanelen', maar dat wil nog wel eens niet werken. Het simpelste is om alle logic extensies weg te halen is d.m.v. MACOS basic te kiezen (maak een kopie die bijv. Logic Setup heet, dit is sowiso beter omdat je dan extensies weghaalt die toch alleen maar geheugen gebruiken!) en vervolgens Logic 5 opnieuw te installeren, de L5 extensies worden dan automatisch aangemaakt in die setup, dit moet echt werken, want dat was bij mij ook zo!
 
Back
Top