De grote Jean Michel Jarre thread

Ga niet kijken, teveel dansmuziek geworden.

Voor €99 kan ik in De Roma 2 of 3 concerten bijwonen.
Vorig jaar nog YES voor amper €47.

Ben ik toch een grotere artiest, ik meet 1.82 meter :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Er is sinds enige tijd een jubileumconcertreeks 50 jaar Mike Oldfield's Tubular Bells. Alleen was nogal onduidelijk dat de man zelf daar dus niet bij aanwezig was, en degene die de boel organiseert lift voor zijn eigen muziekpromotie maar wat graag mee met de naam Oldfield. In die zin dat hij ook gewoon grote stukken van het concert zijn eigen muziek speelde. Waar niemand op zat te wachten.

Enfin, ik had gratis kaarten en wist op voorhand dat Oldfield er niet bij was. In die context was ik wel blij dat ik erbij was, want het was op zich een heel puike liveversie. Maar voor velen zal het als een serieuze valkuil gevoeld hebben. Ik heb Oldfield zelf nog live gezien op NOTP in Duitsland, dus dat is afgevinkt.

Ik heb Oldfield zelf nog live gezien op NOTP in Duitsland, dus dat is afgevinkt.
Ooit gezien in de jaren '70 in Vorst National.Het huis was eivol dat ik om een plaatstje te bemachtigen achter de tribune meters hoge klimwerk moest verrichten, maar het was de moeite waard.

Ik ben niet gek op concerten, maar voor een concert van Jarre zou ik een uitzondering maken.
Ten minste, dat zeg ik altijd als er geen concerten zijn.
Op het moment dat de gelegenheid zich voordoet haak ik toch altijd af.

Bij zijn Oxygene tour was de verleiding erg groot, maar uiteindelijk weer niet gedaan.
Ik ben wel bij met de registratie op DVD.

Ik bezoek veel concerten maar de meeste traditionele synthhelden vind ik niet zo interessant. Kraftwerk twee keer gezien, maar een keer was ook wel genoeg geweest. Ik vind rave/ambient pioniers leuker, zoals Underworld, Prodigy en the Orb. Ga deze maand nog naar Orbital en Ozric Tentacles, Prodigy staat in juni op het programma.

Jarre 2x gezien, 1x zo'n megaconcert (1990 Parijs), 1x in Caré Amsterdam (2008 geloof ik) Dat was wel redelijk live. Zou niet snel meer naar zo'n openluchtconcert gaan, alhoewel Kraftwerk dat inmiddels ook doet.

@Nap see you at Orbital in Paradiso. En als ipv de Ozrics Eat Static nog eens langs komt... Allemaal oudemensenmuziek inmiddels

Ik moet niet naar Jarre, ik heb Jarre thuis.

Jarre thuis:
20250301_205602.jpg

Net zo duur als een Jarre ticket trouwens. Het was een uitdaging om deze in mijn "niet grote" studiootje te passen. Hij weegt ook zo weinig.

Maar goed, 2x Rhapsody stringsynth en Solist 505 monosynth inside, plus veeel meer!

Ik concludeer dat ik max 3 maanden zonder stringsynth kan.

Ik heb weleens wat string synths geprobeerd en een tijdje die VC340 gehad maar ik snap de magie niet echt. Wat maakt ze nou zoveel anders dan een leuke rompler patch?

Organischer, levendiger? Het hangt er ook van af welke klank je zoekt. Vaak kom ik met de Wavestate verder dan met een stringsynth, maar soms is de stringsynth de winnaar.

OK. Ik vind ze op zich ook wel leuk klinken hoor, maar het zijn vaak grote units met verder maar weinig mogelijkheden dus voor mij voelt het een beetje achterhaald. Maar als je echt een sucker voor die specifieke toon bent dan zal het wel tof zijn.

Ik ben een keer naar Jarre geweest, in 1997 in Ahoy Rotterdam. Het leuke toen was ook dat hij het publiek een paar keer bedankte en in plaats van Rotterdam, Amsterdam zei. Heel leuk als Rotterdammer moet dat zijn. Heb ook een tijd Behringer Phasers gebruikt om de strings ala Oxygene en Equinoxe te maken.

Op de Heizel in Brussel,voor paleis 5 dacht ik in de jaren tachtig of negentig, ik weet het niet meer een optreden meegemaakt.Knappe lichtshow en een koude avond toen.

Op de Heizel in Brussel,voor paleis 5 dacht ik in de jaren tachtig of negentig, ik weet het niet meer een optreden meegemaakt.Knappe lichtshow en een koude avond toen.
daar was ik ook, eigenlijk mijn eerste concert. was toen +-16 jaar (mijn ouders moesten nog mee :-) )

Back