V-stack 1.2 update

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Weer een update met een aantal verbeteringen zodat het ook makkelijker als standalone programma te gebruiken is.
Oa een Rewire verbinding. En dus ook interessant voor mensen die Logic of een hardware sequencer gebruiken maar toch de zeer interessante VST instrumenten willen gebruiken.

Maar het kan ook goed gebruikt worden ism Cubase/Nuendo. En via Vlink dus ook digitaal gesynced worden. En zo weer een oude computer nieuw leven inblazen.

In de online store voor 50€ bij Steiny the downloaden.
 
Re: V-stack 1.2 update

Origineel geplaatst door fuse
Oa een Rewire verbinding. En dus ook interessant voor mensen die Logic of een hardware sequencer gebruiken maar toch de zeer interessante VST instrumenten willen gebruiken.

Leg deze effe uit, snap ik niet (blond). Ik gebruik nu 1.1 (of 1.01? whatever) en dat werkt ook als standalone samen met mijn XL-7 (hardware sequencer).

Wel heb ik problemen met de clock. Als ik V-Stack start gaat de Audiophile over zijn nek.
 
V-stack zou je met midi aan kunnen spreken. En je computer is dan eigenlijk een multitimbrale module zeg dan maar.

En dat clock gedoe is dat dan niet die iets met ASIO en samplefreq?

Trouwens weet ik niet of V-stack ook MTC/midi clock slave is. Dat zou ik wel handig vinden. Misschien dat iemand in het echie kan uitprobier?
 
Maar ik kan V-Stack nu al via Midi aanspreken. Zo gebruik ik op dit moment mijn laptop in combinatie met de E-mu. Paar VSTi's, VST's en de mixer in V-Stack. En dat gecombineerd met de sounds van de E-mu die ook via de Audiophile binnen komt.

Als ik bijvoorbeeld Reason gebruik dan kan ik in de preferences bijvoorbeeld zeggen dat de Audiophile op 44.1, 48 of 96kHz moet draaien, de bitrate is 24bit. Als ik vervolgens in de settings van de Audiophile kijk staat hij ook keurig op de gevraagde kHz-kes. In de software van de Audiophile is dat een non-editable veld.

Vervolgens sluit ik Reason en blijft de ingestelde waarde keurig staan. Maar nu komt het. Start ik vervolgens V-Stack dan klapt het aantal kHz-kes terug naar 44.1 en iets anders kan ik ook niet selecteren in V-Stack. Maar dat is niet alles, ook de mixer van de Audiophile slaat op hol. Er worden bijvoorbeeld sliders dicht gezet, en dan alleen links of alleen rechts (twee sliders per kanaal). Of de PAN pot en de AUX sends slaan naar een uiterst punt. Kortom, puinhoop.

M-audio zegt dat het een probleem van Steinberg is. Ik ben benieuwd of ook dat soort zaken meegenomen zijn in de update. Anders is zelfs 50 euri teveel (ja, heb nu een geleende versie).
 
Bij de weg. Ga ik op de site van Steinberg kijken voor die update, blijkt dat ze een website nog niet eens fatsoenlijk kunnen programmeren 8o)
 

Attachments

  • untitled-1.gif
    untitled-1.gif
    28,4 KB · Bekeken: 113
Logic (master) syncen met V-stack (slave) via midi lukt mij nog niet helaas.
MTC enzo, alles al geprobeerd.
Iemand nog tips? of iemand bij wie het wel gelukt is?
Wat heb je nodig voor een digitale sync? En biedt dit veel voordeel ten opzichte van een midi sync? (stabieler, minder latency?)
 
Logic kun je niet koppelen digitaal aan V-stack.
En V-stack zelf kan geen midi in aan. Alleen digitale (virtuele) midi.

V-stack is bedoeld als software om 2 steinberg software draaiende en digitaal aan elkaar gekoppelde apparaten te laten ouwebetten.
 
Origineel geplaatst door fuse

En V-stack zelf kan geen midi in aan. Alleen digitale (virtuele) midi.

V-stack is bedoeld als software om 2 steinberg software draaiende en digitaal aan elkaar gekoppelde apparaten te laten ouwebetten.


Goh... wel vreemd dat ik met een externe hardware sequencer (command station), V-Stack gewoon kon aansturen...

Leg dat eens uit dan? :confused:
 
Het woord V-stack doelt op het V-link protocol. Oftwel via ADAT of spdif een connectie opbouwen.

Als je dat via 'normale' midi gaat doen hangt het er maar net vanaf hoe strak je midi is.
Maar dan heb je voor Logic dus een AMT en V-stack een midex.

Je kunt het wel proberen hoor daar niet van. Maar dan kun je strakheid en via MTC/midi clock syncing wel vergeten. Of je moet geluk hebben.

Het voordeel van V-link is dat er geen latency optreed omdat ze elkaar bijhouden waar ze zijn in de tijd. En dus sample accuraat. Iets wat heel prettig is voor FX en drums enzo.
 
Sorry... maar nu kom je opeens via een andere invalshoek. Eerst zeg je dat het geen MIDI aan kan. Nou, het kan gewoon...

Ik had de E-mu XL-7 op de MIDI input van een M-Audio Firewire Audiophile aangesloten op een laptop met V-Stack.

In V-Stack kon ik gewoon prima VST(i)'s gebruiken. Ennuh... gewoon strak genoeg om gewoon en goed muziek mee te kunnen maken. Misschien niet om een latency van minder dan 4ms te krijgen... maar daar zie ik dan ook het nut niet van in.

En dan vraag ik nogmaals hoe dat zou kunnen als V-Stack geen standaard MIDI ondersteund?
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Maar ik kan V-Stack nu al via Midi aanspreken. Zo gebruik ik op dit moment mijn laptop in combinatie met de E-mu. Paar VSTi's, VST's en de mixer in V-Stack. En dat gecombineerd met de sounds van de E-mu die ook via de Audiophile binnen komt.

Als ik bijvoorbeeld Reason gebruik dan kan ik in de preferences bijvoorbeeld zeggen dat de Audiophile op 44.1, 48 of 96kHz moet draaien, de bitrate is 24bit. Als ik vervolgens in de settings van de Audiophile kijk staat hij ook keurig op de gevraagde kHz-kes. In de software van de Audiophile is dat een non-editable veld.

Vervolgens sluit ik Reason en blijft de ingestelde waarde keurig staan. Maar nu komt het. Start ik vervolgens V-Stack dan klapt het aantal kHz-kes terug naar 44.1 en iets anders kan ik ook niet selecteren in V-Stack. Maar dat is niet alles, ook de mixer van de Audiophile slaat op hol. Er worden bijvoorbeeld sliders dicht gezet, en dan alleen links of alleen rechts (twee sliders per kanaal). Of de PAN pot en de AUX sends slaan naar een uiterst punt. Kortom, puinhoop.

M-audio zegt dat het een probleem van Steinberg is. Ik ben benieuwd of ook dat soort zaken meegenomen zijn in de update. Anders is zelfs 50 euri teveel (ja, heb nu een geleende versie).


Dat moet je in cubase of reason zelf instellen en dus niet direct in het m-audio software (maar via)
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
En dan vraag ik nogmaals hoe dat zou kunnen als V-Stack geen standaard MIDI ondersteund?

Delay op midi wil je ten allen tijde vermijden. (tenzij het een midi delay effect is)
En ik heb zelf ook wel eens met Logic en V-stack lopen klooten en ik werd er niet vrolijker van. Want het lijkt goed te gaan qua midi timing maar als je niet de goede midi controllers bij die software hebt loop je vast.

En als je alleen een gratis VST host progje wilt dan kun je net goed gratis Toby bear minihost pakken.
 
Weet je wat... jij hebt gelijk! *D

(waarschijnlijk heb je het gemeten, want opeens is een latency van rond de 5, 6 of misschien zelfs wel 7 seconden onbruikbaar)
 
Jij bent zo makkelijk te fokken. :duivels:
 
Origineel geplaatst door fuse
Jij bent zo makkelijk te fokken. :duivels:

Als jij dat denkt... tja... dan hoop ik dat je er een gezegend weekend door hebt.

XxX
 
Hihi :W
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top