RM1X en Program Changes naar synth sturen

vandaan

Nieuwkomer
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
4
Locatie
NH
Ik wil met mijn RM1x geluiden selecteren op mijn synth, een Novation KS5. Dit lukt aardig
met een program change (bv 063 03 05 voor program 304). Het probleem is dat de geluids eigenschappen ook direct veranderen en het geluid niet hetzelfde klinkt als dat ik het geluid direct selecteer vanuit de synth. Het
is alsof alle potmeters op een andere stand gezet worden. :confused:

Is er een manier om program changes te versturen zonder dat de geluidseigenschappen verandert worden? Heeft iemand zowieso tips hoe ik het beste kan sequencen?

Thanx!
:halleluja
 
Heb je toevalig ook MIDI CC mee opgenomen ?
 
Origineel geplaatst door r.5
Heb je toevalig ook MIDI CC mee opgenomen ?

Ik heb een lege track dus nog niets opgenomen. Als ik dan op track 10 (en midi kan 10) alleen de voice verander en dan bv. op [<<] terugspoelen klik dan wordt op de synth de voice geselecteerd die ik op de RM1X ingevoerd heb zoals ik al beschreef in de eerste vraag. Maar ook allerlei onbekende instellingen verandert..:confused: Ik zal eens kijken of bij de SETUP de CC op OUT uit staan.
 
OS en phrase

OS en phrase

Bekend probleem: Dit betekent dat je OS < 1.13. Iedere keer als je stop drukt stuurt de RM1x een reset signaal naar buiten. Je kunt het OS updraden maar er is een simpele work-around voor: Zorg dat in het voice menu alle kanalen niet op 'Phrase' staan.
 
Re: OS en phrase

Re: OS en phrase

Origineel geplaatst door Zaaz
Bekend probleem: Dit betekent dat je OS < 1.13. Iedere keer als je stop drukt stuurt de RM1x een reset signaal naar buiten. Je kunt het OS updraden maar er is een simpele work-around voor: Zorg dat in het voice menu alle kanalen niet op 'Phrase' staan.

Ik wordt gek!:frons: Heb weer een paar uurtjes achter de knoppen gezeten maar nog zonder resultaat...
De program changes worden goed verstuurd synth reageert goed maar ik zie een sterretje voor de voice nummers dit betekend dat de eigenschappen van het geluid verandert zijn. Het gekke is dat als ik in in het voice menu van de RM1x blader door de voices, deze wel goed gekozen worden op de Novation en goed klinken maar zodra ik weer op pattern klik ik weer een * voor mijn voicenummer zie. Ik heb alle phraces in de track al vervangen door voices maar dat hield niets uit. Ook in het Utility menu heb ik alleen note en program change aangevinkt zowel in als out. Er is helaas op de synth niet een optie om control changes uit te zetten naar mijn weten, in ieder geval om het uit te testen..
Zijn er nog MIDI hoogleraren :geslaagd: op synthforum te vinden?
Morgen weer een dag.
 
Re: Re: OS en phrase

Re: Re: OS en phrase

Origineel geplaatst door vandaan
Het gekke is dat als ik in in het voice menu van de RM1x blader door de voices, deze wel goed gekozen worden op de Novation en goed klinken maar zodra ik weer op pattern klik ik weer een * voor mijn voicenummer zie.

Ik heb ook sinds kort zo'n ding, en snap sommige dingen ook niet helemaal. Begrijp ik nou uit bovenstaande zin dat, als je in het voice edit menuutje andere voices kiest, dit gewoon goed werkt met je synth? Ik heb namelijk dat als ik dat doe, er óf niets gebeurt op welke synth dan ook, of er allerlei schijnbaar willekeurige programs gekozen worden... Ik heb na een tijdje maar opgegeven, dacht dat het gewoon niet kon, en werk nu dus met program changes in de patterns...

Hoe was dat spreekwoord ook weer, over die lamme en die blinde?
 
Re: Re: Re: OS en phrase

Re: Re: Re: OS en phrase

Origineel geplaatst door tsuba42
Ik heb ook sinds kort zo'n ding, en snap sommige dingen ook niet helemaal. Begrijp ik nou uit bovenstaande zin dat, als je in het voice edit menuutje andere voices kiest, dit gewoon goed werkt met je synth? Ik heb namelijk dat als ik dat doe, er óf niets gebeurt op welke synth dan ook, of er allerlei schijnbaar willekeurige programs gekozen worden... Ik heb na een tijdje maar opgegeven, dacht dat het gewoon niet kon, en werk nu dus met program changes in de patterns...

Hoe was dat spreekwoord ook weer, over die lamme en die blinde?

Lees eerst de manual van je synth het hoofdstuk 'Midi program changes/Bank select' goed door dit schijnt bij iedere synth anders te werken en lees hoe je voices moet aansturen op youw synth. Of the trial en error methode. zet je voices op 000 000 000 en draai met je potmeter op je RM1x de laatste digits omhoog 000 000 001 ...002 op een gegeven moment reagert je synth. Let wel doe dit op een midikanaal waar je synth ook naar luisterd en pc out moet aan staan.

SUC6. Maar mijn probleem is nog steeds niet verholpen, ik denk dat het iets te maken heeft met een midi reset of zo..
 
RM1x experts

RM1x experts

Voor de echte RM1x experts, kun je je vragen ook posten op het forum van www.rm1x.co.uk. Als die het niet weten weet niemand het....
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top