Flight of the Condor

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.837
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
En voorlopig een laatste track (heb geen webspace meer ... als iemand me hiermee kan helpen? 'k Heb hier nog een 17 nummers, goed voor ongeveer 60 Mb ;) ).

Het wordt nu een track, geïnspireerd op een documentaire van NGC. Deze ging over Patagonië, het land waar de Condor leeft. Puntige bergtoppen, kille altiplani, guanaco's, de nimmer aflatende wind. Hier voelt een condor zich thuis.

Het nummer begint heel zacht ... de wind, het landschap wordt overkeken. Dan komt het refrein ... je ziet de condor op z'n nest, vliegt weg op zoek naar een prooi voor z'n jongen.

2de couplet ... de condor in al z'n gratie ... in volle zweefvlucht.

2de refrein: bombasticher dan het eerste ... de condor die buiten aaseter is, durft toch ook eens aanvallen. Iedere crash en paukenslag beeldt het klauwen van een nieuw slachtoffer uit.

Het stuk is geïnspireerd door Intergalactic Radio Station van Vangelis (Direct) en is uit 1989. Het is slechts met drie synths gemaakt !

Hopelijk brengt deze track ook zoveel positieve reakties los als de vorigen ;)

Flight of the Condor:
http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Filght of the condor.mp3


:doei:

Luister ook eens naar de onderstaande nummers (als je't nog niet gedaan hebt, tenminste) en geef ook daar kommentaar op :)

Reality Versus Dreams: (new age - Vangelisstyle)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25277

Electric Boogie: (Vlotte syntmuziek :confused: )
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25717

Innocent Victims of War: (new age - Vangelisstyle)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25457

Wonderland: (sfeervolle EM in 6/4de )
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25611
 
gaaf maar erm... hoor ik nu weer die bekende piano chord *ploink* er tussen door?
ik hoor het echt in elk nummer van je :D of is het onderdeel van je stijl ;)

heeft het mischien te maken met een program change reset bij een bepaald stuk van je sequence?

6 trak vind "wonderland" nog steeds een gave compositie...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
gaaf maar erm... hoor ik nu weer die bekende piano chord *ploink* er tussen door?
ik hoor het echt in elk nummer van je :D of is het onderdeel van je stijl ;)

heeft het mischien te maken met een program change reset bij een bepaald stuk van je sequence?

6 trak vind "wonderland" nog steeds een gave compositie...

ja ik moest ook een paar keer terug skippen naar 2:55, kon niet geloven dat er zoiets knulligs in dit verder netjes geproduceerde nummer zat.
 
Hé Six, je maakt het er niet makkelijker op voor de mensen... :dubbel:

Om Danny nog maar even aan te halen (uit Reality vs. Dreams):
Origineel geplaatst door Danny
Op iedere volle minuut hoor je een kort geluidje ... dit is geen fout in de song, maar eerder een 'bescherming'. In de originelen komt dit uiteraard niet voor.
Alsook (uit Innocent victims of war):
Origineel geplaatst door Danny
Nog eens even ter info: de Windows-bliepjes iedere volle minuut alsook de lagere bitrate vormen een bescherming van het nummer en behoren niet tot het origineel.

:D
 
Over de song dan:
Ik vind het wel best lang duren voordat-ie op gang komt. Daarna is het wel echt goed, en komt er laag op laag bij. Vooral als vanaf 2:15 het Intergalactic Radio Station-stuk inzet (niet negatief bedoeld!) is het erg gaaf. De vogel 'vliegt' dan echt. En dan nog die hoge dingen erbij na 3:10; jaja, dat zit wel goed. :)
 
Zeer nette en strakke track. Ik zie het helemaal voor me:)

Alle layers kloppen precies. Ik had bijna zoiets het klopt te precies, de track wordt dan te egaal op de een of andere manier. :)
Hoewel een heel andere track, het is wel Danny stijl.:okdan:

Dei fluit is werkelijk zo uit zuid amerika gekomen.

ps: Ik heb de condor in het echt gezien in de Andes van Chili, een geweldige vogel!!!
 
Danny: HELEMAAL niets mis mee. Ik vind 'm erg te genieten... 8~

Ook leuk dat je er altijd een heel verhaal bij hebt. Daar moet ik 'm nog een aantal keer voor horen.
Maar goed: ik vind dit samen met dat eerste nummer echt één van de besten.

Grappig detail: ik had nog geen uur eerder Direct in de cd-spelert zitten! ;)
 
@Unic:

thanks ;) ... die fluit is een quena-sample uit de W30 ... dus kwam ze min of meer wel degelijk uit Z-Amerika.
En ook ik heb de condor gezien ... in de zoo van Antwerpen :dubbel: ... maar 't is inderdaad een indrukwekkend dier ;)

@ Hanz:

Bedankt ;)

Hopelijk volgen er nog meer reakties ... ik nodig u allemaal uit, dames en heren :)

:doei:
 
wederom een prachtige track... je hebt echt gevoel voor de goede verhoudingen in een song. Ik kom nergens iets tegen wat uit de toon valt, of waar je van denkt: jammer dat ie dat deed ofzo. :halleluja
Zaak dus om je aan meer webspace te helpen ;)
Kijk eens op www.lycos.com, de meest gratis versie levert je in ieder geval 50 mb op (krijg je wel pop-ups). daar heb ik mijn liedjes laatst gehost.
www.bene.ws heeft volgens mij ook een hoop webspace bij een free acount. Ik weet niet hoeveel, ik zou zeggen: check het even :)
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
wederom een prachtige track... je hebt echt gevoel voor de goede verhoudingen in een song. Ik kom nergens iets tegen wat uit de toon valt, of waar je van denkt: jammer dat ie dat deed ofzo. :halleluja
Zaak dus om je aan meer webspace te helpen ;)
Kijk eens op www.lycos.com, de meest gratis versie levert je in ieder geval 50 mb op (krijg je wel pop-ups). daar heb ik mijn liedjes laatst gehost.
www.bene.ws heeft volgens mij ook een hoop webspace bij een free acount. Ik weet niet hoeveel, ik zou zeggen: check het even :)

Bedankt voor de tip ... ga ik zeker eens een keer nakijken :okdan:

:doei:
 
Zou zo gebruikt kunnen worden voor de Efteling's nieuwe atractie : Villa Vogelvlucht........

klinkt goed, en inderdaad die 'ploink' zit er ook weer in .......
 
Back
Top