os 1.51 voor Mpc4000!!

We wachten inderdaad maar even af :D

gr. Mario
 
het schijnt dat de 'autoload' functie al moeilijk aan het doen is...
en dat de 'next sequence' functie het soms ook niet doet (v1.50 probleempje)

tot nu toe zijn de problemen dus nog te overzien...

Groet,
Roy
 
Wacht idd ook maar even! Wordt wel tijd dat het nu eindelijk eens fijnloos gaat lopen allemaal!:( Dat knullige gedoe!:(
 
Iemand op het DSP World forum beweert dat die delay bij het jumpen naar een andere sequence bij de Next Sequence inderdaad verdwijnt als je de 'reset Qlink and controllers on seq change' optie uitzet. Die optie kwam ook met v1.50.

Ik weet niet of het nu echt zo is, of dat ie alleen mijn suggestie op het Yahoo forum gelezen heeft.

Stel nu dat die bug er toch echt in zit. Is er dan een andere manier op van de ene naar de andere sequence te hoppen, en wel *zonder* delay? Of meer algemeen, hoe hobbel je naar een andere sequence op een 4K? (Ik heb 'm nog niet.)

- Robert
 
Ik weet niet of dat op de 4000 ook zo is of dat ik je vraag verkeerd begrijp maar werk zelf "nog" met de mpc3000. Ik stel daar al m'n program changes in op een eerste lege sequence. Program changes die halverwege moeten probeer ik 1 sequence eerder alvast in te stellen.

Doe je dat niet, da mis je steeds even geluid aan het begin. Is eigenlijk simpel te verklaren. Stel dat ik 3 sequences heb met program 54 van een synth. Staat die program er bij iedere sequence gaat de mpc een opdracht geven aan je synth bij de start van die sequence. Bij alle drie de sequences heb je dan eerste even een stilte van een synth (als deze niet snel genoeg is). Dus stel dat die 3 sequences met program 54 van je synth moeten spelen, dan moet je nog een sequence eerder die program change al maken. De 3 af te spelen sequences hebben die program dan op "off" staan.

Dus op m'n mpc heb ik altijd een sequence aan het begin die alleen program info bevat. Laad de midi file, en druk even op play start. Dan kan hij gelijk weer uit en ga ik een sequence verder.

------
edit: m'n nordrack 3 wisselt bijv erg langzaam van patch. ik wist dit ook pas na tijden rommelen en vloeken hoe ik dit probleem kon omzeilen.
 
Astublieft:

Version 1.51 for the MPC4000 is now available at the Akai websites.

http://www.akaipro.com/int/download

or

http://www.akaipro.com/us/osdload.html

1 New MIXER pages
Improved Part Mixer.
New Pad Mixer for Drum Programs.
Automation of Part Mixer and Pad Mixer (Fader, Pan, FX Send can
be recorded in the sequence)
2 Added VELOCITY or TUNING options for 16-LEVELS key.
3 Added "MIDI Note" Trigger option in Sample Recording.
4 Added "ALL" option for MIDI Sync Output selections.
5 Added PLAY/STOP and PLAY START/STOP toggle options for a single
Footswitch.
6 Added CLEAR MEMORY option in "Operation" menu of GLOBAL/MEMORY page.
7 Added "Reset Q-Link and controllers on sequence change" option in
MISC page.
8 Added "Sequence Edit event monitor" option in MISC page.
9 Sync settings, except "Sequence start time", are now stored as
Global setting. (retained after Power off)
10 First MULTI is now automatically active after loading.
11 Repeat value is now reset to "1" when sequence is changed in Song mode.
12 Modified Midi Routing to support external SysEx replies.
13 Shift Timing changes can now be heard in real-time in Timing
Correct window.
14 Improved Program Change speed for Parts in a Multi.
15 Improved Multi program change delay.
16 Improved LCD drawing speed.
17 Improved Sync. stability.
18 Increased q-link zone start range.

Plus many bug fixes

Also...

USB driver V2.0 for MPC4000 has been released for improvement of USB
connection stability

http://www.akaipro.com/int/download/aks_dload.html

or

http://www.akaipro.com/us/aksys.html
 
De reacties op de verschillende forums zien er toch niet zo goed uit als ik had gehoopt. Ik snap niet hoe die betatesters allemaal positieve verhalen in de rondte hebben geslingerd terwijl zo iets simpels en fundamenteels als de sequencechange niet goed werkt.

Ik wacht iig nog met 1.51, 1.45 doet het nu prima en ik heb geen zin om weer om allerlei nieuwe bugs heen te gaan werken

Ik wordt hier erg gestresst van,, het idee dat ze het daar bij akai nog steeds niet voor elkaar hebben
 
Het laatste rondje met berichten is allemaal positief w.b. de delay tussen de sequences. Als je die nieuwe 'Reset Qlink and ....' optie uitzet is de sequence change smooth, zo beweren ze. Mijn ergste stress is nu wel voorbij, maar het kan nog tegenzitten inderdaad. Mijn aanschaf van de 4K hangt van het success van dit OS af. Spannend...

Groet,
Robert
 
Update gedraaid en het ziet er tot nu toe goed uit........ gewoon proberen dus!!!
 
Ik las net op mpc-tutor dat iemand die liep te zeiken over dat next sequence gedoe,,, niet goed zijn os had geinstalleerd. Vergeten op initialize te drukken. Daarna nog een keer goed gedaan,,, en alles werkte ok.

Hebben ze dat met dat die pads soms haperen ook gefixt?? Dat probleem heb ik best erg met de mijne
 
Weet niet wat iedereen voor een gedonder heeft maar ik heb niet eens een'initialize' hoeven draaien...... niks nada noppes problemen, ook geen haperende pads :D
 
ik heb hem ook maar geïnstalleerd... nix initialise, gewoon uploaden en uitzetten, en hij start weer netjes met zijn autoload toestanden op... ik ben er klaar voor!

dat met die pads lijkt me nogal exemplarisch... ik heb eerder dat ze dubbel triggeren...

Groet,
Roy
 
offtopic, happerende pads had ik ook met de MPC1000.. na de installatie van OS1.03 was t verdwenen.. hoe kan zoiets? En eigenlijk mag zoiets ook niet..
 
Toch zijn de reacties op 1.51 wel positief over het algemeen, het schijnt dat de mensen die problemen hebben, toch vaak andere ramkaarten en hd's hebben dan die niet getest zijn bij akai. Als je gewoon mutec hebt en seagate/kingston hd zullen er weinig problemen zijn,.


Wat bedoelt iedereen trouwens met die 16 pad tuning>?>>? Ik zie het vaak staan op yahoo, en mpctutor
 
instellingen/aanslag van de pads!!
 
Back
Top