Cubase SX Vraagjes

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.936
Locatie
Pijnackert
Ik ben sinds de Emagic grap van Apple al weer een tijdje een tevreden Cubase gebruiker.

Ik heb alleen nog steeds 2 irritaties waar ik geen work-around voor gevonden heb. Misschien dat andere mensen hier slimmer zijn dan ik en wel weten hoe dit makkelijk kan

- Is het in Cubase mogelijk VST en DirectX plugins met instellingen en al naar andere tracks te verhuizen? In logic had je een apart scherm waar al je plugins per kanaal op een rij stonden en je met sleur&pleur plugs kon verslepen naar andere kanalen. Maar in cubase lukt me dat niet.

- Sinds versie 2.01 heb ik een raar probleem ontdekt. Bij group channel tracks is het zo dat je de output van een signaal wel naar een andere track kan sturen die rechts ervan in de mixer staat en niet naar een die links ervan in de mixer staat. Dit is op zich logisch omdat je anders feedbackloops krijgt en dat is kut. Maar bij SX 1 kon je door tracks in een andere volgorde te zetten alsnog de mogelijke outputs wijzigen. In 2.01 kan dat niet meer. Als je een nieuwe group-channel track toevoegt kun je alleen signalen van andere tracks hiernaartoe sturen en kun je de output van de nieuwe track niet naar andere tracks sturen (alleen naar outputs)
 
1:
- Selecteer desbetreffende track met de fx in de mixer
- Copy
- Paste op de track waar je de fx wilt hebben.

2:
- Helaas.. bouncen en als normale track als input gebruiken


Cheers...

Jelmer
 
Back
Top