Nieuwe triton

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Je zou de nieuwe Triton volgens mij ook kunnen omschrijven als zilvere KARMA, zonder karma. ;)
 
Wat is er eigenlijk vet aan zo'n triton ???
Zijn het de geluiden die erin zitten of zit er ook nog krachtige synthese in ?

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er mensen zijn die 4 roodjes lappen voor een rompler (tenzij je een eenmans bruiloftorkestje speelt...)
 
murphi schreef:
Wat is er eigenlijk vet aan zo'n triton ???
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er mensen zijn die 4 roodjes lappen voor een rompler (tenzij je een eenmans bruiloftorkestje speelt...)

?
"Ik kan me persoonlijk niet voorstellen, dat iemand 1500 voor een TB303 betaalt of 3000 voor een 909".
Oftewel meningen en smaken verschillen. Iemand die echt een goed synth-werkpaard wil voor live of in de studio met ladingen profi sounds wordt heel blij van zo'n Triton. Gezien de mogelijkheden zou je zelfs kunnen stellen dat ze relatief goedkoop zijn. Een complete studio in één doos voor een paar ruggen.
En ik ben niet eens zo'n fan van de Triton.:)
 
Ik ben het helemaal met Cozko eens. En je mag best rekening houden met het feit dat niet iedereen techno, dance of weet ik wat maak. Ik ken muzikanten die met alleen een Triton op een bruiloft een dikke boterham hebben.

En de Triton is gewoon een goede allround synth.
 
t'ligt eraan waar je hem voor gebruikt

t'ligt eraan waar je hem voor gebruikt

Hiep Hoi,


Ook ik ben het met de tritonners eens .
ik ken heel het apparaat niet maar euuhm mijn eerste synth was een Korg x3
en das dus een workstation met een sequencer en 2 onafhankelijke effectprocesoren
toendertijd top of the bill.
en ik moet zeggen dat ik hem nogsteeds veel gebruik.
nu als masterkeyboard, en als effectprocessor.
ik denk dat als je zo'n triton als masterkeyboard zou gebruiken dat je nooit meer iets anders wilt .
wat denk je bijvoorbeeld van een 16 sporen ritme maken met zo'n triton en alle sporen kun je on the fly muten , filteren etc etc , als je dat dan pinpongt ( opnemen op 1 audio spoor in je logic of cubase en tijdens dat opnemen ga je on the fly lekker muten en filteren.
nou je beat staat dan dus als een huis en je kan je trtion sequencer weer leeggooien en 16 sporen leads er in gaan stoppen. bijv . dus ,,........ tja je hoort het ik ben een echte workstation freak , en jaaaaaaaa ik maak wel eens techno .
en ja die al2 synthese die in mijn oude korg x3 zit is gewoon erg goed. wat ik wl klote vind is dat je voor zo'n x3 nog maar 8 of 900 piek terug krijgt terwijl ie toen net zo duur was als een trtiton nu !
greeeeetz
 
You is er wel altijd op tijd bij is het nie? ;)

Dus een triton zonder sampling maar als je het toch nodig vind kun je altijd nog de sampling module erin zetten?
Op zich wel flexibel.
Maar op bruiloften en partijen kan ik me voorstellen dat je eerder een Karma zou gebruiken.

Maar triton als werkpaard lijkt misschien wel fijn maar toch denk ik niet dat hij zo gauw als werkpaard zal kunnen fungeren. De paar keren dat ik er op gespeeld had viel het me op dat de geluiden meer geschikt waren voor backing dan voor alle soort type geluiden. Ook al had je er een MOSS board in zitten.

Moet zelf nog keer de Fantom van Roland kietelen maar het kietelen van de Motif was ook wel leuk hoor. Die klinkt erg goed en is op een wat zwakkere sequence gedeelte na toch minstens zo goed als z'n concurrenten. (hij is ook net uit)
 
Maar eh Fuse, jij bent toch net als ik een die-hard EX-5 gebruiker? Klinkt veeeeeeeeeel beter.
Hoe zit het trouwens met die OS-update perikelen van je? Remember, you asked me......:)
 
Oh dat, ik ben nog steeds zo pissed dat ik geeneens zin heb om die gasten te vragen hoe het nou zit. Ik bedoel ze hebben gewoon glashard zitten liegen tegen me en als het zo moet dan is het bij mij snel gebeurd. En als ik er iemand aan de telefoon krijg dan vraag ik me af of ik me in kan houden en ze niet helemaal verrot ga schelden.
 
Ik ken ook een muziekzaak in nederland waar ik het gevoel heb dat ze ooit liegen........
 
Boost303 schreef:
Ik ken er meerdere, slechte zaak dat muziekzaken liegen voor die paar centen, ik snap niet dat ze niet snappen dat wanneer ze iemend goed helpen hij vaker terugkomt en zo uiteindelijk veel meer verdienen

Zie het maar als een soort misplaatste arrogantie. Ik ben persoonlijke erg blij met mijn lokale 'kleine dealer'(LM te A), maar op den duur zullen de grote jongens (Feedback), zelfs in de provincie, de boel wel gaan overnemen/overheersen. Het zou dus juist erg slim zijn voor 'de kleintjes' om vooral veel service te leveren. Klantenbinding? De groten hebben het op hun beurt weer moeilijk met de nog grotere zaken, die mn via het internet goude zaken doen.
Uiteindelijk zal het er op neer komen: "wil je persoonlijke service of wil je dumpprijzen?" Moeilijke keuze lijkt me. :confused:
 
Uhmm... guys

Wil niet lullig doen maar het lig hier niet aan m'n muziekboer. Dwz ik heb ze wel helemaal gek 'gezeurd' maar ik geloof wel dat ze zeiden dat ze alles geprobeerd hadden. (lijk wel naief om dat te denken, maar laat me maar even anders ga ik echt nog flippen) Maar the long story:

Maar in dit geval ligt het stokje bij Yamaha NL en/of MSC (music service center)
Vroeger (paar jaar geleden) kon ik bij m'n muziekwinkel. (was vroeger musica en nu musicstore (nieuwe naam na failliesement)) een nieuw Yamaha OS ophalen en thuis vervangen en testen (tralala ging alemaal goed enzo) en de oude weer inleveren. (de eproms zijn nogal duur ala 200 piek per stuk of zo) Dit allemaal op basis van goed vertrouwen.
Nu beweert musicstore (wellicht naief van me) dat ze dit niet meer kunnen verzorgen en ze het écht hebben nagevraagd aan MSC maar het niet mogelijk was.

Ik bellen met MSC en vragen of ze het toch konden opsturen. Nee, alleen als IK eerst m'n oude OS zou opsturen (met grondige klachten, nou reken maar dat ik er legio heb). Dank je de koekoek, ik ga dus niet een maand of langer zitten te wachten op een OS versie waarvan ik maar moet afwachten of hij deugd. Dus moest ik langskomen. OK, zei ik wanneer. Ja, was het antwoord. Het is nog niet op vooraad maar moet je even bellen voor wanneer het er wel is.
Dus moet IK bellen wanneer zij het binnen hebben. Zijn zeker bang om tikken te betalen. Enfin ik dus toch nog aan Yamaha NL gevraag of het écht niet anders kon. Nee was wederom het antwoord, zo zit het en niet anders.

Lees ik dus van een mede EX bezitter. (ben jij dat Cozko?) dat hij een maand voordat ik bezig was geweest om m'n OS update te regelen hij gewoon naar z'n muziekwinkel kon gaan en die nieuwe OS update kon ophalen en de oude een weekje later (of zo) kon inleveren.

Ik zei 'knap', dit is niet leuk. Kastje naar de muur? Waarom?
Ik zoek nu nog steeds motivatie om uberhaupt ook maar contact op te zoeken.

En nog verder terug in het verleden. De Yamaha EX klinkt als een klok. Alleen hij is niet goed gemaakt en zit vol met bugs. (ben je benieuwd naar details wil ik het wel nog een keer uitleggen)
Helaas pindakaas. Maar toen ik hem net had vond ik het niet fijn en heb ik een brief naar Yamaha NL gestuurd met m'n klachten, redelijk geciviliseerd edoch duidelijk genoeg leek me. Heb toen een gesprek gehad met iemand van Yamaha NL en als oplossing kreeg ik korting op FLASH geheugen. (kreeg iedereen trouwens) Maar eigenlijk is dat een zoethoudertje geweest want qua updates is niet echt veel veranderd en er is wat dat betreft niet mee te werken zoals in de handleiding beschreven staat. Maar net als menig ander apparaat met zo z'n kuren haal je er het maximale uit ook al moet je investeren (zowel tijd als geld) in oplossing om zo om de problemen van het duivelse apparaat heen te werken.

Maar als ik paranoia trekjes krijg dan begin ik te denken dat ze mij niet meer mogen en me dus op deze manier dwars willen zitten. Laat ik maar niet aan denken.

En waarom wil ik eigenlijk een OS update? Daar wil men niet eens duidelijk over zijn bij Yamaha. Bedoel bij de Acces virus updates legt men tenminste nog uit wat er geupdated is maar deze jongens willen niet uit de school klappen. De wereldwijde policy van Yamaha is dat als JIJ problemen hebt met je synth JIJ aan de deur bij Yamaha moet kloppen en vragen of het gefixed kan worden. Maw. ze staan niet volledig achter hun product. Sterker nog, als je zo'n ding hebt gekocht en niet internet of op een andere manier contact hebt dan heb je een synth met versie 1.00 of zoiets en mag je het helemaal zelf uitzoeken. Wat ik dus via via te weten was gekomen was dat er qua DSP programming wat dingen geoptimaliseerd waren zodat de globale CPU belasting wat minder effect had op de rest van het systeem. (krijg je als een 10 jaar oud Risc chipset gebruikt wat al verouderd was bij het uitkomen van de synth)

Dus weest gewaarschuwd als u Yamaha gear koopt. De service is als het er op aan komt naadje en ze verdommen het om toe te geven.

En mocht iemand dit lezen die contacten heeft met Yamaha nl laat ze dan even weten dat ik al over het punt van boosheid heen ben en gewoon heel erg teleurgesteld ben.

(einde van deze iets licht vlammende post)

En ik denk niet dat je dit gezeik hebt bij Korg producten. Op een vast gesoldeerde backupbatterij na. Of ik heb het mis.
 
Dan ben ik toch ERG blij met de service van Kawai.

Manual kwijt ? Een mailtje en drie dagen later had ik de manual thuis.

Sounddiver nodig ? 3 dagen later netjes een diskette thuis !

Geheel gratis zonder zeuren en zeiken.
 
Ja dat ben ik

Ja dat ben ik

fuse schreef:
Lees ik dus van een mede EX bezitter. (ben jij dat Cozko?)

De Yamaha EX klinkt als een klok. Alleen hij is niet goed gemaakt en zit vol met bugs. (ben je benieuwd naar details wil ik het wel nog een keer uitleggen)

Je maakt de EX wel een beetje heel erg zwart. Het ding heeft natuurlijk een aantal tekortkomingen, maar dat is ook afhankelijk van de manier waarop je hem gebruikt. Nee, het is niet de perfecte workstation. Maar wel een hele vette synth, die echt beter klinkt dan de Triton/XV5080 etc.

Maar jij bent uiteraard vooral over de zeik van die Yamaha policy. Ik snap er niks van, dat ik het relatief eenvoudig voorelkaar kreeg. Gewoon erg lullig voor je.
 
Back
Top