Uhmm... guys
Wil niet lullig doen maar het lig hier niet aan m'n muziekboer. Dwz ik heb ze wel helemaal gek 'gezeurd' maar ik geloof wel dat ze zeiden dat ze alles geprobeerd hadden. (lijk wel naief om dat te denken, maar laat me maar even anders ga ik echt nog flippen) Maar the long story:
Maar in dit geval ligt het stokje bij Yamaha NL en/of MSC (music service center)
Vroeger (paar jaar geleden) kon ik bij m'n muziekwinkel. (was vroeger musica en nu musicstore (nieuwe naam na failliesement)) een nieuw Yamaha OS ophalen en thuis vervangen en testen (tralala ging alemaal goed enzo) en de oude weer inleveren. (de eproms zijn nogal duur ala 200 piek per stuk of zo) Dit allemaal op basis van goed vertrouwen.
Nu beweert musicstore (wellicht naief van me) dat ze dit niet meer kunnen verzorgen en ze het écht hebben nagevraagd aan MSC maar het niet mogelijk was.
Ik bellen met MSC en vragen of ze het toch konden opsturen. Nee, alleen als IK eerst m'n oude OS zou opsturen (met grondige klachten, nou reken maar dat ik er legio heb). Dank je de koekoek, ik ga dus niet een maand of langer zitten te wachten op een OS versie waarvan ik maar moet afwachten of hij deugd. Dus moest ik langskomen. OK, zei ik wanneer. Ja, was het antwoord. Het is nog niet op vooraad maar moet je even bellen voor wanneer het er wel is.
Dus moet IK bellen wanneer zij het binnen hebben. Zijn zeker bang om tikken te betalen. Enfin ik dus toch nog aan Yamaha NL gevraag of het écht niet anders kon. Nee was wederom het antwoord, zo zit het en niet anders.
Lees ik dus van een mede EX bezitter. (ben jij dat Cozko?) dat hij een maand voordat ik bezig was geweest om m'n OS update te regelen hij gewoon naar z'n muziekwinkel kon gaan en die nieuwe OS update kon ophalen en de oude een weekje later (of zo) kon inleveren.
Ik zei 'knap', dit is niet leuk. Kastje naar de muur? Waarom?
Ik zoek nu nog steeds motivatie om uberhaupt ook maar contact op te zoeken.
En nog verder terug in het verleden. De Yamaha EX klinkt als een klok. Alleen hij is niet goed gemaakt en zit vol met bugs. (ben je benieuwd naar details wil ik het wel nog een keer uitleggen)
Helaas pindakaas. Maar toen ik hem net had vond ik het niet fijn en heb ik een brief naar Yamaha NL gestuurd met m'n klachten, redelijk geciviliseerd edoch duidelijk genoeg leek me. Heb toen een gesprek gehad met iemand van Yamaha NL en als oplossing kreeg ik korting op FLASH geheugen. (kreeg iedereen trouwens) Maar eigenlijk is dat een zoethoudertje geweest want qua updates is niet echt veel veranderd en er is wat dat betreft niet mee te werken zoals in de handleiding beschreven staat. Maar net als menig ander apparaat met zo z'n kuren haal je er het maximale uit ook al moet je investeren (zowel tijd als geld) in oplossing om zo om de problemen van het duivelse apparaat heen te werken.
Maar als ik paranoia trekjes krijg dan begin ik te denken dat ze mij niet meer mogen en me dus op deze manier dwars willen zitten. Laat ik maar niet aan denken.
En waarom wil ik eigenlijk een OS update? Daar wil men niet eens duidelijk over zijn bij Yamaha. Bedoel bij de Acces virus updates legt men tenminste nog uit wat er geupdated is maar deze jongens willen niet uit de school klappen. De wereldwijde policy van Yamaha is dat als JIJ problemen hebt met je synth JIJ aan de deur bij Yamaha moet kloppen en vragen of het gefixed kan worden. Maw. ze staan niet volledig achter hun product. Sterker nog, als je zo'n ding hebt gekocht en niet internet of op een andere manier contact hebt dan heb je een synth met versie 1.00 of zoiets en mag je het helemaal zelf uitzoeken. Wat ik dus via via te weten was gekomen was dat er qua DSP programming wat dingen geoptimaliseerd waren zodat de globale CPU belasting wat minder effect had op de rest van het systeem. (krijg je als een 10 jaar oud Risc chipset gebruikt wat al verouderd was bij het uitkomen van de synth)
Dus weest gewaarschuwd als u Yamaha gear koopt. De service is als het er op aan komt naadje en ze verdommen het om toe te geven.
En mocht iemand dit lezen die contacten heeft met Yamaha nl laat ze dan even weten dat ik al over het punt van boosheid heen ben en gewoon heel erg teleurgesteld ben.
(einde van deze iets licht vlammende post)
En ik denk niet dat je dit gezeik hebt bij Korg producten. Op een vast gesoldeerde backupbatterij na. Of ik heb het mis.