SX: corrupte .prj file?

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik heb een probleempje met Cubase SX..
Ik heb een projectfile waar ik ongeveer 8 audio trax in heb staan, met 1 track waar ik de audio opnames in doe. Dit kanaal neemt de inputs 1/2 van mij M-audio kaart op.
Gaat allemaal goed, tot gisteren! Als ik nu de audio wil opnemen dan krijg ik een zwarte blok als wav (geeft een enorme harde bak herrie/ruis dus). Pas als ik de computer herstart en een andere project file start (nieuw dus) dan gaat het opnemen weer wel goed..
Ik heb naar mijn weten geen instelling veranderd in de project file en ook werkt een 'reset' van de (audio)drivers in SX niets op.. Ook de nieuwste M-Audio drivers installeren levert is geen succes.
Ik zit nu echt met een probleem, want ik wil verder met die project file maar ik kan niets meer opnemen! Copieeren van het hele zooitje naar een andere projectfile lukt ook al niet goed.. Want hoe behoud ik al mijn instellingen en settings?

Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, of herkent het probleem?

Arv
 
plaatje:
 

Attachments

  • weirdshit.jpg
    weirdshit.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 51
Alle audio files kun je direct terug vinden op je hard-disc. Die zou ik eerst even bij elkaar zoeken en apart weg copieren - voor de zekerheid.

Je zou nu in principe alle audio files uit je project kunnen deleten om zo een project file over te houden met alleen evt midi en lege audio tracks.

Daarna dit eens proberen te saven onder een andere naam en dan weer open maken. Audio files weer importeren in je track.

Indien dit niet werkt zou ik eens proberen je project file (zonder audio) te saven als een template file en daarna weer openen als new project. Vervolgens audio weer importeren.

Kijk ook eens in je cubasesx.log file of maak deze file leeg voor dat je gaat uitproberen. Soms duiken daar hints op wat er mis zou kunnen zijn.

Success ermee.
 
Back
Top