Logic synchroniseren

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Heeft iemand hier ervaring met het succesvol syncen van Logic als slave via midiclock? Dit omdat ik bij het syncen van Logic met de RS7000 of een andere computer met Logic last heb van de volgende 2 problemen:

1: Het synctempo is niet niet stabiel (bijv bij temp 165, zie je in de midimonitor van logic dat hij op en neerdanst van 164.300 en 166.100, vreemdgenoeg zie ik dit ook wanneer ik de rs7000 als master gebruilk)

2: De Logic die geslaved wordt loopt stabiel op een laptop met 3msec latency maar wanneer hij geslaved wordt hoor je wannee het tempo bijv 165bpm is pas om en nabij na de 1e maat dat de audio gestart wordt. Ik heb overigens al de optie make up pluginlatency uitgezet

Elke tip wordt gewaardeerd

Alvast dank
 
Re: Logic synchroniseren

Origineel geplaatst door Boost303

1: Het synctempo is niet niet stabiel (bijv bij temp 165, zie je in de midimonitor van logic dat hij op en neerdanst van 164.300 en 166.100, vreemdgenoeg zie ik dit ook wanneer ik de rs7000 als master gebruilk)

Alvast dank

Heb zelf ervaring met het syncen van een su700 en logic. Bij mij zag je ook het tempo op en neer gaan.
Ik hoorde dit echter niet. Het klonk gewoon strak. Je zou kunnen proberen de setting: "Synchronisation settings/general/validate MTC" op "never-jam sync" te zetten en kijken of het strak blijft lopen.
Wat betreft die audio latency, je kunt beter logic als master gebruiken dan heb je dat niet.
Probeer maar eens het tempo te veranderen als je een lange audio file afspeeld. Als ik dat doe dan valt af en toe het geluid stil. Waarschijnlijk heeft logic in slave mode even tijd nodig om het tempo en de samplerate te bepalen.
Verder kun je nog experimenteren met de MTC offset van de rs7000 (op de su kon dit) en ook met de verschillende settings in logic's synchronisation settings.

Succes,

Radiance

n.b. hoe is de nep303?
 
Laatst gewijzigd:
ik gebruik geen midiclock maar mtc.
gewoon zorgen dat je andere computer dezelfde bpms heeft.

heb ook geen syncproblemen op deze manier.

uiteraard moet je wel logic de master laten zijn.
 
Wat voor computer/midi controller combo gaat het dan over?
 
Origineel geplaatst door Errol
ik gebruik geen midiclock maar mtc.
gewoon zorgen dat je andere computer dezelfde bpms heeft.

heb ook geen syncproblemen op deze manier.

uiteraard moet je wel logic de master laten zijn.


Idd heb op deze manier ook goede ervaring.
 
Origineel geplaatst door Errol
vraag je dat aan mij fuse?

Nee, aan Boost.

Logic = AMT/Unitor
Cubase = midex

Alleen die hebben een strakke MTC/midiclock op de PC, de rest is niet zo strak qua timing en krijg je dit soort gezeik.
 
Er zijn 2 setups waarin Logic geslaved moet worden.

De basis van de setups zijn:

1: master Rs7000, slave Logic (steinberg usb2 midi interface) midiclock, doepfer midi 2 cv, doepfer mausi en doeper sync24

2 master Tr707, slave TR808 dinsync, slave Logic (steinberg usb2 midi interface) midiclock. In deze setup moet de Tr707 master zijn omdat die anders niet in pattern write mode gebruikt kan worden voor zover ik weet


Ik heb thuis ook nog een emagic mt4 liggen die ga ik ook maar weer eens proberen
 
MT4 <> AMT8

MT4 <> AMT8

Origineel geplaatst door Boost303
ps is de midiclock van de mt4 even stabiel als die van de amt/unitor?

Daar moet je geen seconde over twijfelen. Op die manier sync ik 2 P4 pc's en 2 Logic's met elkaar.
Door een extra lan verbinding tussen die PC's kunnen beide PC's gebruik maken van elkaars SCSI disks. :)
 
Back
Top