Reparatie Roland JX-10

Lid sinds
7 januari 2004
Berichten
435
Locatie
de lichtstad
Enkele toetsen van mijn JX-10 vallen regelmatig weg. Waarschijnlijk door een overdosis stof. Nu wil ik die graag verwijderen, maar ik krijg die bak niet open. Alle schroefjes aan de zijkant zijn verwijderd, maar het lijkt erop dat er bij de alfa-dial nog iets zit dat hem als een mossel gesloten houdt.

Wie heeft de gouden tip om de JX-10 open te maken? (Een pan kokend water zal bij deze mossel niet werken :-))
 
Om de jx-10 open te maken moet je 8 schroeven verwijderen. 6 aan de zijkanten, 3 aan elke kant, en dan nog 2 aan de onderkant. Welke 2 dit ook alweer waren weet ik niet precies.

Stukje tekst van de site van colin fraser, die digimod net ook al linkte:
Like most Roland synths, the JX10 is really easy to work on thanks to a hinged top panel.

To open the lid you need to remove three screws from each end cheek of the JX, then another two larger bolts from underneath, which are located about 3 or 4 inches in from the left hand end.
Once these screws are removed, the lid of the JX should easily lift like the bonnet / hood of a car.
This will be the point where you realise you didn't just get the 76 note keyboard because Roland were being generous - they couldn't have fitted the electronics in without it...
 
Nja ik dacht die twee grote aan de linkerkant, maar volgens mij zijn dat geen kruiskoppen toch? (tis alweer een tijdje geleden dat ik de onderkant gezien heb)
 
3 aan de zijkant aan bijde zijdes 7 aan de onderkant en laat de buitenste 3 aan de onderkant zitten aan bijde zijdes

als het goed is kan je hem als een boekdeel open maken

handig he zo'n service manual:D
 
Ik heb sinds kort ook een jx10 + pg800, maar de aftertouch ervan gaat erg zwaar. Zijn er hier mensen met ervaring om dat te fixen? Ik weet dat er draadjes op SF te vinden zijn over hoe dit moet bij jx8p's, en dat dat vermoedelijk hetzelfde is bij een jx10, maar zijn er mensen met jx-10 ervaring? Of zou er zo'n mod mogelijk zijn als bij die A70/90 masterklavieren? Iemand een idee?

BTW: nog iemand een jx10se eprommetje over met colin fraser firmware?
 
Back
Top