Nieuw jaar, nieuwe studio. Op een paar vragen na.

Alexandre Redwood

Back in town
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
302
Locatie
buurt van Grunn
[showoff mode]
Eindelijk is het zover, januari 2004, de maand die ik mij heb voorgenomen om de hele studio vanaf scratch op te bouwen, na een aantal tegenslagen waaronder brand in een opslag, waar bijna al mijn apparatuur verbrand was, een opgeblazen motor in mijn auto, en nog meer van dit soort shit, is alles nu weer op orde.
De verzekering heeft uitgekeerd, en heb een zakelijk goede december maand achter de rug.
Dus, de nieuwe studio voor hobby danwel professioneel gebruik, even een opsomming van wat er in komt te staan.


DJ-set
2 x technics sl1210mk5g
pioneer djm-600

pc
nieuwe dell met cubase sl 2.0 (met twee 19" tft)

Synths/sampler
Korg karma
Alesis qs8.2
Roland jp8000
roland mc909
Roland TB-303*
roland TR-808* ;-)
Roland TR-909*
Akai s6000

alles behalve beide 303* en de tr909 zijn besteld, binnen of in onderhandeling.

Mixer
Tascam DM-24+meterbridge en optionele firewirekaart


Externs
Antares vocal producer
e.v.t nog anderen, als een compressor/limiter en stuff



meerdere hardwarestands uiteraard, homemade studio meubel,
een box-in-box studio kamer met aparte geluidsdichte zangruimte
[/showoff mode]

okay, weer genoeg geluld, nu voor de vragen,

1)ik ben er nog niet uit welke studio monitors ik ga nemen,
wil toch maximaal tussen de 1500 a 2000 uitgeven, voor 1 paar + e.v.t. sub. dit hoeft natuurlijk niet, een goeie set voor 1000 euro vind ik ook prima.
hier kom ik nog zelf wel uit, maar als iemand tips heeft welke speakers ik echt even moet gaan beluisteren,
Graag, ga zowiezo de dynaudio's en de genelecs beluisteren, maar er leiden meer wegen naar rome.

2)en dan het volgende, opnemen, als ik een produktie af heb.
is het verstandig er een aparte adat multitrack recorder bij te nemen, lijkt mij niet toch, heb immers een dm-24.
maar wil toch een medium op 19" formaat, wat is daarvoor het beste?
Minidisk? Dat? Cdr?


en er ontbreekt nog 1 of twee midi interfaces, waar ik een ander topic over heb lopen,
heb mijn keuzes inmiddels beperkt tot de esi firewire, en de midex8 denkt dat ik toch voor de midex 8 ga

dit was hem wel zo, zal al met al nog wel 2 maanden duren voordat alles perfect is, dus als het zover is plaatsen we wel wat foto's


groetjes
 
Laatst gewijzigd:
sterkte joh en vraagje, heb je voldoende uitgekeerd gekregen dan van de verzekering?
 
Ik ben blij voor je dat je na de nodige tegenslagen er nu toch bovenop begint te raken.

Chapeau !! :halleluja

Het enige "nuttige" wat ik te melden heb n.a.v. je vragen, is dat je als midi-device idd het beste kunt gaan voor de midex, als je in combinatie met cubase werkt. De timing van deze bakjes is in combi met cubase perfekt !
Uit ervaring weet ik dat dit zo is, maar fuse heeft in 'n andere thread al eens uitgelegd waar dit door komt.
(ben alleen ff die thread kwijt....)

suk6
 
Die MC-909 zou ik zelf nou nooit kopen, itt tot de rest van je lijstje. Waarom wil je hem hebben?
 
goed lezen, mc909 heb ik al.

al bijna 2 jaar denk ik zo.
ben er erg blij mee, gebruik hem vaak voor veel, en het is heerlijk, als het warm weer is, ff op mijn dak terrasje, koptelefoon, beetje muziek maken, of op de bank, toen ik hem kocht had ik alleen nog maar een keyboardcontroller, en gebruikte de 909 als sampler, sequencer,synths, en voor de piano's strings, bass, rythems.

ik vind hem zeer ondergewaardeerd

alles op de lijst is inmiddels onderweg/binnen, of bijna in bestelling behalve

Roland TB-303*
roland TR-808* ;-)
Roland TR-909*

maar dit is niet noodzakelijk, meer voor de heb,
 
Back
Top