Cubase Sx vs Virus

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
hallo mensen wie kan me helpen met ut volgende:




Heb mn virus in multi-mode staan.. Heb 2 midi kanalen in cubase aangemaakt en wil 2 verschillende geluiden uit mn virus halen..
de geluiden die ik wil gebruiken zitten allebei in de 1e bank.. dus heb ik bij midi kanaal 1: prog 121
midi kanaal 2: prog 116

als ik midi kanaal 1 op solo zet en speel hem af dan krijg ik ut geluid wat ik wil horen... haal ik midi kanaal 2 van ''mute'' af dan doet hij ut heel even goed.. dus allebei de geluiden, maar naar 3 tot 5 sec neemt midi kanaal 1 ut geluid van kanaal 2 over..=(


ksnap dur nx van igg.. who can help:halleluja
 
zo te horen is een van de 2 instrumenten nogal voorzien van extra stemmen d.m.v. UNISON mode...
(de zelfde noot wordt extra "vet" door meerdere voices / lagen in te zetten, dit kan je instellen op minder of meer)

kan je dat even voor jezelf checken... ?

misschien is het wat
 
dat zou heel goed kunnen inderdaad.
dat je polyfonie gewoon op is. check die presets eens op hun unison mode.
misschien heeft de preset van kanaal 1 wel een unison8 aan staan. dus 1 toets is dan 8 stemmig, wel vet ofcourse, maar je polyfonie is zo op dan.

suc6 met editten van je patches!
 
dus als ik bij 2 instrumenten een unision van meer dan (waarde) 4 neem dan gaat mn synth raar doen?:confused:
 
heb de waarde verander, en heb zelfs met de standaar presets iets gemaakt die zeker geen unision hebben van 4.
en nog werkt ut voor geen meter.. kan ik mn synth niet resetten ofzo, word hier een beetje paranoa onderhand.

Ik heb een ''Midicijnman'' nodig ofzo
 
staan je midi instellingen in je virus wel goed? dus patch 1 kanaal 1 patch 2 kanaal 2 en in cubase ook twee verschillende midi kannalen 1 en 2? of mischien is je midi kabel wel stuk?! of moet je een nieuwe OS op je virus zetten die kan je gewoon bij de acces.de site halen...
 
als ik op mn virus de midikalen wijzig zoals je zei.. patch1 midikaal 1, patch2 midikaal2, in ut system/multi-edit menutje, dan gebeuren er rare dingen..

ut 1e geluid speeld hij dan niet meer af in cubase.. en ga ik dan bij patch 1 kijken dan staat die ook ineens op midikanaal 2 ingesteld op mn virus.. en de geluiden worden dan tegenlijk afgespeeld als ik op een toets druk...:confused: wierd shit



ik ga ff kijken of ut me gaat lukken om die andere driver geinstald te krijgen op mn virusje.. khoop dat ik daar wat mee opschiet want ik vind ut niet meer leuk=(
 
raar! dan zal er wel iets verkeerd zitten in je virus! hop nieuwe os dr op! is vrij makkelijk te doen midi in en out aansluiten op de virus,os file'tje laden in cubase en op play drukken!!:D
 
klinkt als een oud probleem dat ik ook had met onze virus,door de oude software na 1 upgrade was het opgelost...maar het was bij ons niet zo dat de ene patch het geluid van de ander overnam,maar dat ie alles niet polyfonisch gezien goed verdeelde,domme vraag misschien maar staat ie wel op multi? just asking...en heb je de virus c?
 
Ik heb een Virus KC dus een C keyboard versie...

ik heb de knoppen multi en single tegenlijk ingedrukt..


ik heb net nieuwe OS geinstald... en zonder meevalllend resultaat=(

het is erg jammer dat ik niemand in de buurt ken die een virus heeft




ik heb nog steeds ut probleem dat als ik naar ut ''system/multi-edit'' menu ga en daar probeer in te stellen dat ut instrument wat ik in cubase op midichannel 2 heb daar ook op midichannel 2 moet gaan dat ut daar de knoei in gaat...
dan worden alle instrumenten op mn virus volgensmij midichannel 2:confused:
 
mmm volgens mij moet je het midi kanaal in je multi setup aanpassen met de EDIT knop hier moet ie staan als je een paar dingetjes door klikt tenminste zo werkt het bij de A, want je bij system is het je GLOBAL midi channel volgens mij...
 
misschien een andere altenatief(geen permanente oplosssing)

als je de ene preset eens naar een andere bank stored...kan dat de hele bank op een specifiek midi signaal reageert...wellicht kan het helpen...ik heb het met mijn a gehad en het was over...
 
je moet ook niet de multi en de single tegelijk indrukken.

alleen de multi mode indrukken en dan zorgen dat je preset in je virus op m0 staat, sequencer mode

en dan in cubase de juiste patches selecteren.

zo moet het goed gaan ;)
 
Paul,

Als je de virus op LOCAL OFF zet en je cubase op midi trhu moet het lukken volgens mij...
Nu speelt je klavier 1 patch en stuurt ook nog midi uit naar cubase die op midi thru staat(waarchijnlijk) en dus ook weer een patch speelt.
Of is dit een beetje simpel gedacht..

Groetjes
 
beste paul.

leg het nog eens duidelijk uit :)

je hebt dus:

virus
2 stuks midisporen in cubase allebei met een verschillend midikanaal
nootdata op beide midisporen
2 verschillende geluiden op de virus geselecteerd (elk kanaal 1 apart geluid)

right?

en als je nu op play duwt. krijg je als het goed is 2 verschillende geluiden zoals je je compositie in elkaar hebt gezet.
maar op een gegeven moment houdt geluid van midispoor 2 er mee op ??? of wordt dat hetzelfde geluid als 1. of ... ?

heb je niet toevallig een program change in je mididata opgenomen?
 
Back
Top