De laatste problemen met mijn MPC2000XL

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.299
Locatie
Utrecht
De mpc2000xl ken ik na wat maandjes toch bijna helemaal (heb ik 't gevoel) maar ik zit nog met een paar vraagjes:

Soms als ik noten in type in gewone recordmode, (dus met de metronome en zo), dan kan ik die noten niet meer terugvinden in stepmode, dus ook niet als ik de tc op 32/8 of wat ook zet. Dit is soms heeel irritant. Kent iemand dit probleem en de oplossing?

Als ik twee verschillende bassen over elkaar heen type, (dus je hoort ze tegelijk iedere tel) dan klinkt 't gewoon goed. Ik hoor de kick van de ene sample en de distortionsound van de andere. Maar als ik later van 1 van deze bassen de sequence edit, bijvoorbeeld eentje erasen op de 4e tel. Dan wordt het geluid bij de rest van de sequence totaal anders, de twee basssamples vallen in elkaar weg, waar door de lage tonen verdwijnen en er dus weinig van het geheel overblijft. Als ik bijvoorbeeld een copy van de sequence heb gemaakt, dan klinkt alleen de sequence die ik heb bewerkt niet meer, en bij de onbewerkte sequence klinkt de bass nog prima. Iemand???

De laatste vraag voor vandaag: Ik ben van plan een mks-50 te kopen. Als ik t.z.t. een PG-300 erbij aanschaf kan ik de sysex die de PG-300 uitstuurt, opnemen met mijn mpc?

Alvast hartelijk bedankt,

Groets!
 
Back
Top