ESI - nEar 5

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
esi-near05.jpg


Ik vroeg me af of er iemand was die deze monitor heeft, of weleens gehoord heeft. Zijn prijs trekt mij erg aan en natuurlijk zijn er wat addertjes onder het gras...Aangezien ik niet echt een hoog budget hebt komt deze toch wel goed van pas, perfect hoeven ze niet te zijn, ze zullen denk ik voor mij 2 jaar meegaan totdat ik bijv genelecs of mackies zal hebben....
iemand iemand?
 
^
 
ja, idd. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb ook hard goed afluisterspul nodig, maar vind geluidsgenererende apparatuur altijd net iets belangrijker, dus ik praat mezelf aan dat mijn extreem nearfield passieve sennheiser koptelefoon ook wel goed is, al weet ik dat dat niet zo is, so spare me your comments, maar om to the point te komen (wat een ontoereikende taal is nederlands soms).....

Zijn die dingen te pruimen, en ik weet dat ik ze dan gewoon bij feedback moet gaan beluisteren, maar daar heb ik geen zin in, want ze zeggen dan altijd dat ze het te druk hebben, en dat ik tevoren had moeten bellen, dan hadden ze de boel aan kunnen sluiten, bullshit, maar fok it, ik waardeer de forumleden altijd erg om hun expertise en weloverwogen mening, dus zeg me kerel; Zijn die dingen de bom of nie????

(wat een half flesje wijn met je tiepstijl uithaalt...):mega:
 
ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die ervaring met deze speakers hebben en deze ervaringen willen delen....

bij thomann kost deze set nu 205,00 eury , das wel een hele mooie prijs....
 
Na zelf beluisteren: ik vond dat er erg weinig laag in zat.
En dàt terwijl ik niet eens zo'n boenk-boenk liefhebber ben.

Ik heb ze zelfs dus niet genomen, maar ben voor de Tapco S-5 gegaan.
 
De esi's hebben idd zoals hans zegt weinig laag. Dat is iets wat ik van veel mensen hoor. De geluidskwaliteit is wel erg goed alleen er mist veel laag. Esi heeft subwoofers ook. In een 5.1 set zouden deze boxen niet slecht zijn samen met die sub van hun.

vraag me af of de esi near 6 meer laag heeft als de 5 :) Zoja dan is dat ook best een interresante monitor...
 
Als dit die speakertjes zijn die eerst door M-audio werden gemaakt raadt ik ze echt heel sterk af. Die M-audio variant stond ooit bij musik produktiv en vergeleken bij bijv. Tannoy Reveals waren het net AM speakers! echt verschrikkelijk. Zelf heb ik een set Samson Resolv 65A en die was 365 euro, ben er erg blij mee.
 
Gisteren heb ik deze monitors staan bekijken/betasten/beluisteren.
Het zijn lieve kleine doosjes met fatsoenlijke aansluitingen: (gebalanceerde) jack-ingangen en XLR-ins.

In Valkenswaard zijn ze te koop voor € 129,- per set. imo een erg nette prijs voor wat je ervoor krijgt. Het laag is inderdaad niet super, maar om nou te zeggen dat het laag afgeplat wordt ofzo, nee.

Binnenkort staan ze in m'n herrie-hokje. :)

wanneer beur ik ook alweer ?
 
Waar was dar..voor 129 de set?
Voor dat geld wil ik ze ook wel:okdan:


Bij Feedback zijn ze 129 pstk.
Heb de near 06 gehoord ..gave dingen voor het geld met en golf van geluid!Had niet ver8 zulke goede dingen te horen. Veel beter dan de truht qua transparantie!
 
Een flinke schop.

Ik zag dat er nu nieuwe versies van de Esi Near 5 zijn? Namelijk de Esi near 5 Experience..
Waarom ze (na de lancering van de Near 6) nog weer een variatie op de 5 maken..?

Zie plaatje:

Near 5
near05_pair.jpg


Near 5 Experience
nEar05exp.jpg


Ziet er toch anders uit.. geen idee of dat ook invloed heeft op de klank. Weet iemand hier iets over?
Ik wilde altijd al eens deze monitortjes gaan halen (volgens een test in de Interface zijn ze beter dan menig andere en ook beter dan de Near 6), maar nu wil ik eerst weer weten wat het verschil is met de Experience..

Bij feedback nog steeds 129 per stuk overigens ('aanbieding', jaja). Bij Thomann kost een setje 225 ofzo, lekker goedkoop! Wel iets duurder dan de gewone Near 5.


Even wat specs van de officiele site:

Near 5
nEar 05 is born to change the concept of near field reference monitoring. The active nEar 05 is designed to overcome all the limitations of conventional near field reference monitors for a digital audio environment. This system delivers a wide range of frequency response by employing two extraordinary drivers and unique crossover technology developed by ESI. It boasts a stable and balanced low-mid frequency response along with a defined MF and HF response. And both drivers are magnetically shielded for DTMP (Desk Top Music Production). High current power amplifiers offer high sound pressure with very low non-linear distortion. From professional users in commercial studios to home studio owners, the nEar 05 is a true solution for near field studio monitoring in its own class. Have a listen to the nEar 05's today. ESI - leveling the playing field.

Specifications.
- Type: 2-Way Bookshelf
- Curved LF Driver: 5 1/4" polypropylene curved cone
- Input Connectors: 1 XLR Bal Input & 1 TRS Bal/Unbal Input
- Input Sensitivity: 200 mV input produces full output at maximum
- Input Impedance: 30k ohms balanced, 15k ohms unbalanced
- Protection: RF interference, Output current limiting, Over temp,
- Turn-on/off transient, Subsonic filter, External main fuse.
- HF Driver: 1" magnetically-shielded natural Silk Dome Driver.
- S/N Ratio: > 100dB below full output, 20kHz Bandwidth
- Frequency Response: 60Hz - 20kHz
- Crossover Frequency: 2.7kHz
- LF Amplifier Power: 40W
- HF Amplifier Power: 30W
- Dimension: 250 mm (H) x 166 mm (W) x 200 mm (D)

Near 5 Experience
Top Quality 5inch Studio Reference Monitors
nEar05 eXperience boasts ultra-flat low frequency response and the top quality. Kevlar 5" driver delivers unparalleled punch in the low-mid frequency.

nEar05 eXperience is an excellent monitoring speaker, and especially suited for vocal recording. nEar05 eXperience still features ESI's cross over control technology and is magnetically shielded for desktop operation.

Specifications.
- -Type : 2-Way Bookshelf
- - LF Driver : 5 inch Kevlar curved cone with high temperature voice coil and damped rubber surround.
- -HF Driver : 1 inch magnetically shield natural Silk Dome.
- - Frequency Response : 60Hz - 22kHz
- - Crossover Frequency : 3.2kHz
- - LF Amplifier Power : 40W
- -HF Amplifier Power : 30W
- -S/N Ratio : > 100dB below full output, 20kHz Bandwidth
- -Input Connectors : 1 x XLR Balanced Input Connector
- 1 x TRS Balanced/ Unbalanced Input Connector
- -Polarity : Positive signal at + input produce outward LF cone displacement
- - Input Impedance : 20k ohms balanced,10k ohms unbalanced
- - Input Sensitivity : 200 mV input produces full output with Volume control at maximum.
- - Protection : RF interference, output current limiting, over temperature, turn-on/off
- transient, subsonic filter, external mains fuse.
- -Indicator : Power ON/OFF indicator on rear panel
- -Power Requirements: Factory programmed for either 115V ~50/60Hz,
- 230V~50/60Hz or 100V~50/60Hz;
- Power via detachable 3 circuit line cord.
- -Cabinet: vinyl laminated MDF
- -Dimension : 250 mm(H) x 166 mm(W) x 200 mm(D)
- -Weight : 5.0 kg/unit (without packing)

Zeg het maar, wat is het grote verschil? Of is dat er niet en issie alleen opgeleukt?
 
Laatst gewijzigd:
de 05 experience

de 05 experience

8D vind de 05 experience wel lekker klinken maar je 129 per stuk ik moet zeggen dat ik niet zo'n goed geluid had verwacht van die kleine boxjes en ze doen t zeer goed als je ruimte gebrek heb is dit een goede oplossing vind de laag ook beter dan de gewoone 05 !
maar als je een klein budget heb zijn ze t beste van t goekoopste of je moet 2e hands gaan zoeken
tjebbestorm
 
Ik heb ook pas monitors gekocht en ook even naar de esi-05's geluisterd. Ik was er niet van onder de indruk. Ze zijn klein, hebben niet veel vermogen en geven weinig lage tonen weer.

Ik heb een setje Phonic P6A gekocht.. zijn 140,- stuk

Een wereld van verschil...
 
Back
Top