Geen CC's meer in Cubase?

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.613
Locatie
Weesp
cubase is leuk hoor, maar soms.... Ben ik vandaag weer es lekker fanatiek aan het kloten. Ik had een kewl intro bedacht, waarbij ik lekker veel met Control changes zou gaan tweaken. Ik maak een nieuw blokje in de sequentie en gaan naar het controller menu. Ik neem het plusje en teken de eerste cc. Tot zo ver gaat alles goed. Maar dan gebeurt het volgende:

Ik selecteer de volgende controller en wil een curve tekenen, met het potloodje. maar alles wat ik doe, geen curve! plusje werkt ook niet. Ik probeer in andere blokjes, helemaal nix! Ik heb het zelfs ook nog in andere sequenties geprobeert, maar 't lukt niet. 't vage is, op een stuk waar ik voor een bepaalde controller al wel een curve getekent heb, kan ik die curve wel wijzigen. Waar nog niet getweakt wordt, kan ik nix doen. :(

wie helpt :confused:

heb ik soms per ongeluk een sneltoets ingedrukt of zo? Is er weer eens een of andere optie in het woud van mogelijkheden van cubase geactiveerd ????
 
Origineel geplaatst door 6 trak
en toen je het programma afsloot en opnieuw opende was het nog steeds zo?

wat denk je...

heb de kompu een paar keer uit gedaan, en nu (een dag later) doet ie het nog steeds niet... :(
 
Misschien dat ik niet helemaal begrepen hebt wat je precies wilde bereiken maar volgens mij functioneert dit gewoon. Ik kan gewoon een CC selecteren onderaan links in de key editor en meerdere controllers tekenen. Ik gebruik dit regelmatig om het xy pad van mijn korg z1 aan te sturen.
 
Origineel geplaatst door cooper
Misschien dat ik niet helemaal begrepen hebt wat je precies wilde bereiken maar volgens mij functioneert dit gewoon. Ik kan gewoon een CC selecteren onderaan links in de key editor en meerdere controllers tekenen. Ik gebruik dit regelmatig om het xy pad van mijn korg z1 aan te sturen.

ja dat zou ik ook wel willen. Bij mij werkte het ook, tot gisteren. halverwege dacht meneertje steinberg: zoek het lekker zelf uit.
 
Indien cubase sx opeens niet meer werkt of anders rare dingen doet kijk ik meestal even in de cubasesx.log file om te zien of bepaalde dll's problemen veroorzaken. Er staan timestamps in dus kijk bv eens naar gisteravond.

Heb je dit probleem alleen in je huidige project? Probeer eens een nieuw project en kijk of het in het algemeen niet meer werkt.

Anders maar bij steinberg melden! Success ermee.
 
nee, hij doet het in alle arrangements en songs, ook als ik een nieuwe song aanmaak. Ik werk trouwens met cubase 5.1...

zal in ieder geval ff in de logfile kijken. thnx.
 
hmmzz geen log-file kunnen vinden... houdt 5.1 geen logfile bij ofzo? Ik heb net nog ff geprobeerd om CC te recorden, en dat deed ie dan weer wel. heeeeeel vaag.... ga wel ff opnieuw installeren of zo.
 
Om bij Cubase 5.1 met het potlood controller events te tekenen moet je ALT ingedrukt houden (ook voor het plusje, waarmee je lijnen kan tekenen). Als er eenmaal data staat kun je gewoon zonder ALT tekenen.
Zo werkt het bij mij in ieder geval :)
 
heb je al geprobeerd om terug tegaan met de undo funktie tot ongeveer het moment van het onheil?
er zit in sx een oneindige undo, zo kan je misschien zien waar het fout is gegaan.
hij geeft aan namelijk wat ie "undoet", verder zou ik het ook niet weten, wel heel erg vervelend zoiets, dus succes!
 
Heb je je midi instellingen nagekeken van Cubase? Daar kun je ook alerlei dingen instellen aangaande sysex, CC's etc.
 
hij zegt net dat 'ie 5.1 gebruikt, niet SX. Dus géén undo.
 
ik heb percies hetzelfde probleem in 5.1 maar bij mij heeft het nooit gewerkt. Tweaken kan wel maar verse controller data "tekenen" doet het niet. knap waardeloos
 
't probleem is al opgelost. Zou cubase eigenlijk opnieuw installeren, toen zag ik dat er nog een repair optie bij zat. Die gedraait. Deed het ook maar voor de helft maar goed. 't werkt weer. toch bedankt voor de support.
 
Back
Top