samplitude 7.2?

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
hallo!

werkt er hier iemand met samplitude? Ik zag net dat versie 7.2 is uitgekomen, en nu met de uitgebreide midi-edit support begint het wel een heel interessante DAW te worden...latency compensation, VSTi en plugin support, goede midi support nu, controllers etc.etc..... en vooral: ze lijken allemaal hele slimme en goede programmeurs aan boord te hebben (oa die gast van digitalfishphones enzo) waardoor hun update-schedule erg goed is.... dusse ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen...... ook qua overstap van een steinberg omgeving..

ohja..enige nadeel op dit moment lijkt het dat er geen ReWire support in zit........maar hopelijk komt dat ook snel....ik ga binnenkort ff de demo uitchecken, uberhaupt al mooi dat ie gewoon ook nog onder win98SE draait ;)

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
7.0

7.0

ik heb een tijdje die 7.0 geprobeerd, en moet eerlijk zeggen dat het erg fijn werkt. beetje sonar meets cubase gevoel. Met de opties waar je ze verwacht. Rewire das erg jammer idd, Maar qua audio is het echt ver en werkt het fijn. Alles is vooral op audio gefocussed, maar..... midi werkt ook gewoon goed, automation incluis.

Als je zou willen overstappen is het zeker een goed alternatief. Maar om nu over te schakelen als je helemaal into cubase al bent, daar zie ik niet zo snel een reden voor? Misschien kan jij er meer over vertellen?

Wel weet ik dat ze samplitude in wisseloord gebruiken bij mastering studio, dus ergens zal het niet onaardig zijn :D

><
 
nou als ik die buglijsten bij steinberg voorbij zie komen, en dan nog es lees hoe het development-team daar mee omgaat heb ik het idee dat ze bij steinberg tegenwoordig meer op features gefocused zijn dan op stabiliteit, en dat is volgens mij bij samplitude nou precies andersom..dat spreekt me gewoon erg aan
 
bugs

bugs

tja
features... schmeatures, iets moet gewoon werken. En als features goed werken is dat natuurlijk niet verkeerd. Ben het met je eens over de manier van development bij steinberg. Ze komen me niet over als snel de klachten oplossen. Let wel dat op fora alleen maar de probleemgevallen hun mond opentrekken.

Samplitude is wel een erg fijn programma. De user base is wel een stuk kleiner dan die van steinberg, maar waarschijnlijk ook een stuk more demanding. Als je niets mist in steinberg dan kan je natuurlijk rustig gewoon blijven werken met steinberg.

Maar ga het rustig is proberen zou ik zeggen.
 
Re: bugs

Re: bugs

Origineel geplaatst door ><i
tja
features... schmeatures, iets moet gewoon werken. En als features goed werken is dat natuurlijk niet verkeerd. Ben het met je eens over de manier van development bij steinberg. Ze komen me niet over als snel de klachten oplossen. Let wel dat op fora alleen maar de probleemgevallen hun mond opentrekken.

Samplitude is wel een erg fijn programma. De user base is wel een stuk kleiner dan die van steinberg, maar waarschijnlijk ook een stuk more demanding. Als je niets mist in steinberg dan kan je natuurlijk rustig gewoon blijven werken met steinberg.

Maar ga het rustig is proberen zou ik zeggen.

100% waar....
 
magix zegt: "unfortunately there is no REWIRE implementation planned for the near
future."


achterlijk van ze!
 
Back
Top