Probleem met Cubase SX ?!!??!?!

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.571
Locatie
Oosterhout
Ik heb een probleem met Cubase SX :( ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !?!?!?

setup:
PIV 1.4 ghz
1024MB
80GB harddisk
M-audio Audiophile 24/96
Emagic AMT8 via usb
E-mu E5000
VirusB
Yamaha 01v
Drumstation v2
Terratec master keyboard pro
Cubase SX 1.06 OF 2.01

Ik kan gewoon een nummer (midi) maken in Cubase SX (emulated midi ports disabled) maar als ik heb dan afspeel dan lijkt het net of hij stukjes "inslikt" en dat gebeurt dan voornamelijk met mn emu sampler (helemaal bij loopjes uit de sampler). Lijkt net of hij dan sommige samples even niet afspeelt ofzo ? Met cubase vst 5.1 heb ik hier helemaal geen last van...
Op deze manier kan ik geen nummer maken/afspelen omdat je gewoon af en toe stukjes niet hoort ?!?! (terwijl alles wel netjes op tempo blijft lopen)

???????????????
 
Misschien dat de 1.06 update verschil maakt?
Zou ik ff proberen als ik you was.
 
dit kan aan van alles liggen. Ik zou beginnen met het nalopen van alle settings zoals beschreven in de get started manual van sx (pagina 47 en hoger). als dat allemaal goed ingesteld staat kun je dat in ieder geval uitsluiten.

verder weet ik niet of je gebruik maakt van loopmarkers in cubase of dat je de output van je synth via een asio in bus weer terugstuurt in cubase. Allemaal mogelijkheden die problemen kunnen geven en een andere manier van oplossen vergen.
 
ik had ook problemen met midi in Cubase SX...

ik heb mijn PC als standard PC geconfigureerd en sindsdien werkt het perfect!

theoretisch zou m'n computer ook als ACPI/APIC computer geconfigureerd moeten kunnen worden zonder problemen, maar voordat computer iets theoretisch kunnen...:D

misschien sowieso een tip:

www.musicxp.net
 
Origineel geplaatst door barn
ik had ook problemen met midi in Cubase SX...

ik heb mijn PC als standard PC geconfigureerd en sindsdien werkt het perfect!

theoretisch zou m'n computer ook als ACPI/APIC computer geconfigureerd moeten kunnen worden zonder problemen, maar voordat computer iets theoretisch kunnen...:D

misschien sowieso een tip:

www.musicxp.net

Ik had met mijn nieuwe computer in ACPI mode ook niks als problemen, in Standard PC niks meer. Trouwens AMD zelf raadt nog altijd Standard PC aan (zie Tom' hardware guide, review AMP XP3200+)!
 
Back
Top