Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Ik heb nog een vraagje met betrekking de Vocoder / line in van de Moog.
Als ik het line in, mixer signaal op max zet. Kies of ik line, mic, of mic/line + line komt het signaal niet altijd goed door, of helemaal niet.

Wat doe ik fout??

Toets induwen en hold on

Gebruik zelf unison 4 voices om volume te krijgen

Attachments

• 0A0AE9E7-9FA7-4C86-98B8-2427D4D34172.png
    0A0AE9E7-9FA7-4C86-98B8-2427D4D34172.png
    406,8 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Is dat niet alleen de 8 voice of ook de 16 voice ?

Hoeveel zouden er over de toonbank gegaan zijn ?

2-3000 ?

Ik wacht het officiële bericht af want iedereen praat elkaar tegenwoordig na. Niet dat het uitmaakt voor mij, want ik heb er al een sinds het voorjaar van 2020. Achtstemmige versies waren al niet meer leverbaar volgens mijn leverancier, die ik op 13 juni sprak. Ik herinner me een video van Moog waarin ze zeiden tevreden te zijn over de verkoopaantallen - meer dan duizend - maar die video is niet recent.

Eind 2020 waren er al meer dan 3.000 gemaakt. ( Moog Makes 3000th Moog One Synthesizer – Synthtopia ). De Moog One is al een paar keer doodverklaard en toen kwamen er toch weer batches. Het zou me niet verbazen als het nu wel stopt want inmiddels zal iedereen die er echt eentje wil wel voorzien zijn, maar ik wacht af tot Moog zelf met het bericht komt of het bevestigt. Normaal kondigen ze het officieel aan als ze stoppen met een productlijn. Ik heb de mijne al sinds mei 2019, een van de eersten in de EU :D

@Nap Er waren al wat vroeg vogels in 2018 ook :)

Als er al 3000 waren een aantal jaar geleden dan lijkt mij 4500/5000 geen gek aantal !

Mijn One is van 2022 (mn eerste van 2021).

Nog steeds de nummer 1 synth op de markt vandaag (niet kloon), jammer van de huidige prijs. was er gelukkig nog bij toen ze 20% goedkoper waren in de winkel.

Ik ben blij met mijn paralel import uit de US.. voor de huidige prijs had ik het niet kunnen doen.

De mijne was iets meer dan 7k, B stock met lichte schade en bax korting bon.

Bleek uiteindelijk intern toch slecht te wezen.

Dat leide "na 3maand ellende" tot een splinternieuwe.

Deze keer had ik dus flink in mn vingers gesneden met het onderste uit de kan te willen halen maar is toch goed gekomen.

Ik kon een mooie deal maken bij Sound Supplies destijds, helaas is die winkel inmiddels niet meer.

In het algemeen,triestig gesteld met aanbod van winkels.
Wil een Gemini kopen, geen winkel te vinden in Belgie waar ze die verkopen.

Back