Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Iemand bekend met het volgende: Ik heb een toets die blijft 'hangen' als die eenmaal is ingedrukt.. Geeft geen note on and off maar wel pressure waardes op een midi monitor. Klank blijft door gaan als je hem indrukt totdat je naar een andere klank toe gaat. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Heb je geen midi loep ?
ik had dat ook wel eens. Maar dan flipte de m1 gewoon van in en uitgaand midi signaal.

(als je de midi kabel / usb kabel er uit trekt. Blijft die noot dan nog hangen ?)

Aan de toets zelf is niks te zien. Druk je hem in blijft de stem hangen. Hij gaat niet meer uit. Druk ik hem 16 keer achter elkaar in zijn alle stemmen aan. Ik zie op een midi monitor alleen pressure info. Geen note on en off.

Druk ik een andere toets dan G2 in neem hij weer een stem weg.

Het is altijd dezelfde toets? Dan zou ik denken aan een hardwareprobleem. Hangende noten bij (externe) MIDI komt helaas nog wel eens voor met One, maar dan is het niet afhankelijk van de toets/noot.

Aan de toets zelf is niks te zien. Druk je hem in blijft de stem hangen. Hij gaat niet meer uit. Druk ik hem 16 keer achter elkaar in zijn alle stemmen aan. Ik zie op een midi monitor alleen pressure info. Geen note on en off.
ik heb op een andere synth wel eens zon soortgelijk issue gehad wat achteraf aan een crappy sustain pedaal lag.
wellicht hier geen issue, maar ik denk ik meld het even :)

Voor op het lijstje suggesties, vanaf de waterkant (waarschijnlijk allemaal al check): klinkt alsof je de oscillatoren direct hoort, zonder envelopes ertussen.

Misschien een "envelope-amount"-knop nog op nul?

Of een VCA nog nog op nul (helemaal open) ipv min oneindig (stilte)?

Bedankt voor de reacties!!
Het is altijd G2. Ik heb de one net binnen, dus nog geen idee of dit aan een instelling zou kunnen liggen. Iets zegt tegen mij toch iets mechanisch omdat ik geen note on and off boodschappen zie.

Draai eens een kalibratie op 't ding, je weet maar nooit en 't kan geen kwaad. Maar anders ben ik bang dat je 'm al terug aan 't brengen komt.
Dank je wel. Ga eens kijken.
Viel mij op dat de toets meteen bij het aanzetten aangaat. Als je een geluid met een lange sustain hebt en zodra de moog one is opgestart.. hoor je hem klinken.

Terug brengen wordt een moeilijke helaas.

Ik heb moog ook al gecontacteerd. Zie je meteen de integratie gaande is met de Inmusic via de helpdesk service..

Misschien vind je hier nog iets, gezien dit een nagenoeg gelijk issue is:
https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?t=34134

Hier en daar lees ik bij Moog One klachten dit: "I reinstalled the firmware on (v1.4.0 first - v1.4.0 reinstalled on top of it) and created a new user space (as recommended by Moog Support)"

Hier nog een draad op een bekend forum, waar ook jouw hangende-note wordt benoemd, in de 2e post:
Moog One owners: How's it going?

Laatst gewijzigd:
Het feit dat het hier om maar 1, altijd dezelfde, noot gaat, de G2, doet me toch vermoeden dat het een hardwareprobleem is. De hangende noten die in de andere voorbeelden worden genoemd kunnen bij alle toetsen optreden en is meestal een midi probleem. Er staat ergens een guide op de Moog site hoe je een toets moet vervangen herinner ik mij.

Weet niet of dit het probleem oplost , heb gemerkt dat hoe je de noten verdeeld over de drie parts kan leiden tot hangers … het dynamisch verdelen lijkt dan ergens tot problemen

Bv part 1 8 voices, part 2 1 part 3 unlimited om maar een voorbeeld te geven.

Restart kan dan helpen , soms is midireset (oct up en down naast het kb tegenlijk induwen) ook voldoende.

Daarnaast is upgrade naar 1.5 os zeer aan te raden ook omdat dat oa uitgebreide callibratie van vca’s etc doet en eventueel ook manueel per gekozen onderdeel .

Helpt dit allemaal niet dan toch gebruik maken van de garantie .

Dank voor al uw feedback! Het probleem is inmiddels verholpen. Heb ook contact gehad met Moog.. ook erg hulpzaam...
Het was mechanisch.. 1 van die toets rubbertjes er onder moet ingedrukt zijn geweest.... Kwam op dit idee door mij even weer te verdiepen in hoe zo een toetsenboord in elkaar zit (was dat even vergeten dat ik dat gewoon wist)... Daarna gewoon te toest een paar keer wat harder aangeslagen als normaal.. en het probleem was weg...

Zag dat de One bij Bax inmiddels uit het arssortiment is. Zag bij Thomann nog steeds wachten op... enkele weken.....
Houden ze er mee op??

Anyway.. ik heb mijn tweedehandsje dus binnen uit de US ... blij mee!

Dank nogmaals!

Zag dat de One bij Bax inmiddels uit het arssortiment is. Zag bij Thomann nog steeds wachten op... enkele weken.....
Houden ze er mee op??

Anyway.. ik heb mijn tweedehandsje dus binnen uit de US ... blij mee!

Dank nogmaals!
Denk dat de Moog Two er aankomt 😁

Back