Cubase SX

SanderSchuurman

Ingeburgerd
Lid sinds
4 juni 2003
Berichten
26
Locatie
Rotterdam
Ik heb een vraagje over Cubase SX:
Als ik midi controllers(volume, pan enz.) gebruik zit er een kleine vertraging in het zenden en ontvangen tussen mn pc en mn synths.
Als ik bv. een cutoff slide maak hoor je tijdens het afspelen aan het begin een klein tikje omdat de cutoff nog open stond.
Ik los dat op door daarvoor al een balkje te maken die de cutoff op 0 zet maar ik weet dat er ook nog een manier is om Cubase de informatie iets vervroegd te laten versturen, alleen de vraag is hoe??
In de handleiding kon ik het niet vinden...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand me kan helpen alvast bedankt!

Groeten,

Sander
 
Per track kun je een positieve en negatieve delay instellen. Daarmee zou je het eens moeten proberen.
Ergens bij track parameters te vinden.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Dat doet ie dus al.........
hehe was niet helemaal wakker, idd. dan kun je de predelay of delay instellen per track
bij de de track inspector/settings
 
Heej! Dat is handy.
Ik gebruik al jaren cubase en op een gegeven moment heb je je manier van werken gevonden en ga je niet verder de manuel uitpluizen voor nog eventuele truukjes.
Dit is beter.Hoef ik niet meer met m'n tracks te schuiven en kan ik ze op één rechte lijn laten staan.
Lekker, toch weer wat geleerd om het leven nog aangenamer te maken.



gr. Tom
 
Ja dat met die delay in de inspector dat wist ik wel, maar het gaat me alleen om de controller change messages....

In ieder geval bedankt
 
ik weet niet of dit helpt, maar zet de hele sequence is een paar maten naar rechts. Als je dan op start drukt duurt het nog een paar maten voordat je gaat knoppen draaien, maar ben je dan die 'eerste hickup' kwijt (heeft misschien wel met het start commando te maken..).

bij mij werkte het
 
Ja dat kan ook maar is niet wat ik bedoelde. Die functie waar ik het over heb had je wel met de oudere versies van cubase, het lijkt me logisch dat het met de nieuwste ook zou moeten kunnen....

Maar goed ik probeer wel weer gewoon de ouwe manier...
 
Nu denk ik zelf dat ik vrij bekend ben met alle Cubase versies, maar waar jij op doelt hier zou ik niet anders weten dan die delay hoor.

Je kan in de event list ook de CC eerder in de rij zetten, maar dan krijg je nog steeds een tik omdat dat filter of zo ook nog dicht moet worden geklapt.

Gewoon niet zo moeilijk denken en gewoon doen wat werkt. ;)
 
Je maakt toch wel een aparte track aan voor de controllerdata? kan je het zo gek maken als je het zelf wil op die track terwijl de notentrack gewoon blijft staan

ik weet dat er ook nog een manier is om Cubase de informatie iets vervroegd te laten versturen, alleen de vraag is hoe??

Daar is het antwoord toch die delay op. Of je zou je geluiden op moeten slaan in je apparaten zoals ze zouden moeten beginnen en configureer je je sequence programma om te 'resetten on stop' dan staat-ie altijd goed :)
 
Reset on stop zet ik altijd meteen uit. Zwaar irritant.
Stel dat je net een filter eruit wil draaien dan moet je weer nadenken om dat voor de noten op te nemen en dat gezeik. Gewoon opnemen wat je nodig hebt en meer niet.
 
Back
Top