Motif-Rack ES defect

Rachid

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2015
Berichten
515
Locatie
Planet Earth
Ons Motif-Rack ES is kapot. In eerste instantie dacht ik dat het aan de adapter lag, maar na doormeten met een hoogspanningsschroevendraaier bij de input van de adapter (220) en een autolampje bij de output (18 watt) van de adapter bleek die nog te werken.

Ik heb toen de Motif losgehaald en bleek dat het stekkertje waarin de adapter gaat aan 1 pootje los zat. Toen soldeerbout erbij gepakt en het stekkertje eerst helemaal losgemaakt - met de bedoeling het steviger terug te solderen. Daar ging het fout. Bij het losmaken is er ook een stukje van de verbinding van de soldeerplaat meegekomen, waar 1 van de pootjes van het stekkertje in gaat. Althans dat vermoed ik, want toen ik het stekkertje weer terug soldeerde, pakte de bewuste plek geen soldeertin niet meer- en ook is de kleur bruin waar het pootje heeft gezeten (ik neem aan de kleur van de soldeerplaat) Hiermee vermoed ik dus dat de verbinding/circuit verbroken is, waardoor geen stroom meer door kan lopen.

Mijn vraag is: Wie kan de Motif-Rack ES nog redden? Iemand van SF? Misschien Bax-shop, of een ander bedrijf?
 
Hoi, ik weet niet hoe handig je zelf bent met solderen, maar je zou eventueel een bypass kunnen maken met een draadje. De zorg is dan wel dat je het contactje goed op de printplaat bevestigd krijgt. Wellicht kun je een foto plaatsen van het probleem?
 
Hoi, ik weet niet hoe handig je zelf bent met solderen, maar je zou eventueel een bypass kunnen maken met een draadje. De zorg is dan wel dat je het contactje goed op de printplaat bevestigd krijgt. Wellicht kun je een foto plaatsen van het probleem?

Eerlijk gezegd durf ik het niet meer aan. Heb ondertussen Bax en Yamaha gecontacteerd. Even afwachten wat zij te vermelden hebben.
 
Breng hier maar heen.
Ik kan het wel voor je oplossen.

Meppel ligt helaas niet om de hoek.

Ik heb ondertussen een monteur gecontacteerd, die ook reparaties voor Yamaha uitvoert. Even afwachten wat daar uit voorkomt.
 
Meppel ligt helaas niet om de hoek.

Ik heb ondertussen een monteur gecontacteerd, die ook reparaties voor Yamaha uitvoert. Even afwachten wat daar uit voorkomt.

Ik heb ondertussen antwoord van de monteur: kosten zijn iets meer dan 300 Euro incl=( Voor die kosten kan men zowat een tweedehands aanschaffen.
 
Waarschijnlijk gaat men dan uit van een nieuwe printplaat. Kun je een foto plaatsen van het probleem? Wellicht is het simpel op te lossen...
 
€300:kont: Het is echt euro werk, anders kun je em altijd nog vervangen voor een chassis deel (mits de ruimte er is binnenin). Waar woon je? Er zijn hier meerdere professionele en hobby-matige reparateurs (mijzelf inclusief) aanwezig op het forum.
 
€300:kont: Het is echt euro werk, anders kun je em altijd nog vervangen voor een chassis deel (mits de ruimte er is binnenin). Waar woon je? Er zijn hier meerdere professionele en hobby-matige reparateurs (mijzelf inclusief) aanwezig op het forum.

Inderdaad... Als je hem goed vast zet en een bypass soldeert is het een koud kunstje, mits je niets anders hebt staan gaar bakken :D
 
Inderdaad... Als je hem goed vast zet en een bypass soldeert is het een koud kunstje, mits je niets anders hebt staan gaar bakken :D

Inderdaad!


Mocht je het echt niet meer aandurven, ik zit in Eindhoven.

;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top