Adelbert von Deyen overleden

phochos

Berliner School Member
Lid sinds
12 februari 2003
Berichten
10.202
Locatie
Den Haag
Hallo,

Ik lees net op de internetpagina van Adelbert von Deyen dat hij 13 februari j.l op 64 jarige leeftijd is overleden. Ik schrik hier behoorlijk van omdat ik een aantal jaren een vaste kennis van hem was en meerdere schilderijen voor albums mocht gebruiken van hem.

Hij ruste in vrede.

Phochos
 
Bericht door een moderator:
Vanwege obscuriteit en het feit dat het al 2 maanden geleden is even verplaatst
 
Hij was toch best wel een grote naam in de synthesizerwereld. En daarnaast maakte hij best mooie schilderijen.
 
Ik begrijp het labelen met ‘obscuriteit’ en de noodzaak er van ook niet goed.

RIP Adelbert
 
sternzeit was een van mijn eerste synthesizer elpees..RIP Adelbert

obscuriteit? Was in de jaren 70 erg bekend hoor stond bij menig synthesizerliefhebber naast klaus schulze etc.
Maar goed zal wel aan het jongeluigehalte van de mods liggen..;)
 
Oei, ik heb me laten kennen als cultuurbarbaar :D excuus.

Ik moet bekennen dat ik ook nog nooit van Adelbert von Deyen had gehoord.
Ga ik zeker nog eens even nader bekijken/beluisteren.

Sternzeit dateert van 1978 zie ik en doet me vooral denken aan Klaus Schulze's werk rond die tijd.
 
gecondoleerd phooch. ik kan mij nog herinneren dat mijn vader Adelberts Von Deyens' Nordborg plaat op straat had gevonden (bij het grof vuil) toen ik een jaar of 9 was....ik vond die hoes ZO eng en toen ik de muziek ook nog hoorde dacht ik echt dat het buitenaardse heksenmuziek was ofzoiets. Volgens mij was het een stapeltje platen ook nog met andere - inderdaad Klaus Schulze erbij...maar die Nordborg hoes had zo een indruk op mij gemaakt dat het de enige is die ik mij echt kon herinneren.

nou heb ik mij altijd afgevraagd wie en waarom de f*ck die platen bij het vuilnis stonden





Hier nog een plaatje van de achterkant van de LP met wat synths, wat gebruikte die allemaal? Ik zie een ARP Odyssey...???

R-322302-1286404460.jpeg.jpg
 
https://www.youtube.com/watch?v=1-11-HxD_uU&t=1635s

Hier nog een plaatje van de achterkant van de LP met wat synths, wat gebruikte die allemaal? Ik zie een ARP Odyssey...???

R-322302-1286404460.jpeg.jpg

hihi, wat hij gebruikt staat genoemd op diezelfde foto 8).

Ik heb overigens ook nog nooit gehoord van de beste man. Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat Vangelis en Jean-Michel Jarre mijn eerste kennismaking met synth muziek was en ik pas later de Duitse kant ontdekte (TD, Kraftwerk, KS, die mijn vader altijd zo mineur vond klinken)...

Ik hoor hier ook zeker Klaus Schulze in doorklinken (Ik ken overigens 1 album van hem redelijk: X)

JurgeN
 
Back
Top