Yamaha rx5 vragen / probleem

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
10.003
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hallo

net een yamaha rx5 aangekregen. grote bak dat wel.
Hij zou zogezegd werken maar ik hoor enkel de click op de aparte out, de mono out en de phones. En nog één raar geluid of 2 dat in bar 1 zit van PTN1. Het geheugen was beschermd, toch lijken alle ptn's leeg. Toets 6 en 9 induwen geeft geen gevolg, alsook accent 1
Als ik de pads induw - behalve pad i, die hoor ik -(zonder cartridge want die heb ik niet) hoor ik geen geluid. Uiteraard staan de faders omhoog. Ik heb al wat instellingen nagelopen voor 'n kwartiertje zonder diep in de manual te duiken maar geen resultaat. Is ie stuk of is er kans dat de voices zijn toegewezen aan de ontbrekende cartridge? Daar lijkt 't een beetje op. Ook alsof ie enkel aangestuurd is door ext midi, dus die probeer ik allen intern te zetten.
Als ie stuk is gaat ie terug naar de verkoper...

edit

ik hoor als ik ride 9 duw (I) 3 keer een geluid met enorme decay op tom 2
dat is het zo'n beetje...

Heb even geen tijd hier diep in te duiken, mijn hond is ziek en mijn auto staat in panne...
 
Ik moest ook even de manual induiken voordat ik wist hoe je er geluid uit moest krijgen.

Begin eerst met een factory reset. ;)

 
Ja dat dacht ik maar was eigenlijk wel benieuwd naar wat de verkoper er uit kon persen... Als ik een reset doe is alles weg :D
 
Grote kans dat de geluiden in de patterns naar de cartidge gewezen worden, dan hoor je inderdaad niets.
Je kan er de interne geluiden zo editen dat je ze niet meer herkend dmv reverse+env+pitch. Dat zou de rare geluiden kunnen verklaren. :)
Een lekkere drumbak met zijn beperkingen toch zeer breed inzetbaar.
De originele cartridge is ook de moeite waard om aan te schaffen mocht je hem tegenkomen.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=195817
 
Inderdaad missende cartridge probleem. Blijft enorm suf dat die bakken van eigenaar wisselen zonder WRC01. Die zat er bij iedere RX5 gewoon bij.
 
Die is blijkbaar nog onderweg volgens verkoper. In de advertentie was er geen sprake van. Nu spreekt hij van een 2e pakket.
 
Heb een reset gedaan en korte test. Lijkt te werken, hoop maar dat die cart aankomt.
Mijn hond ligt op sterven, dus even geen tijd voor dit.
 
Rx5 net open gehad want toets 6 werkte niet. Nu wel. Netjes uitgestofzuigd en gemonteerd, schermpje is weer stofvrij en alle schuifjes ook. Verdient deze week 'n proefrit. Boel werk aan 't monteren gehad want die knoppen zijn 't allerlaatste dat je tegenkomt... Gebroken koperen baan van een groot koper blad gesoldeerd, is beter nu dan ie was.
Koper blad vermoedelijk tegen storingen?
 
Ik kwam dat ook tegen en besteld

Ik heb een foto gemaakt. Heb je niet veel aan denk ik:

 
Vind wel leuk er uit zien. Zn stofzuiger is niet zo super handig. lekker met de kwast bezig. is een goede. Schuifjes zien er nu raar uit.
 
Uitblazen doet meer ...
Of anders gezegd: ooit al eens een kaars proberen uit te "zuigen". ;-)
Maar genoeg gezwanst, goed bezig!!
 
Ik wou net niet t stof in de faders blazen. Makkelijker is dat zeker. Maar ook smerige boel tenzij je t buiten afblaast. Wou ook die losse veertjes niet kwijt uit de knoppen...
 
Ken de synth niet, idd altijd anders, qua noden en setup. Wou enkel meegeven dat blazen gerichter is en meer doet met het stof dan zuigen.

Mss zie ik je in Brugge ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top