Midi Sequencer ?????

jowi

Nieuwkomer
Lid sinds
12 december 2002
Berichten
8
Ik zoek voor mijn Creamware setupje (powerpulsar+soft tripledat), een midi sequencer die geen audio fratsen aan boord heeft en die geen hoofdbrekens veroorzaakt op sync gebied.

Dus : geen cubases sx, cubase vst of iets dergelijks. Gewoon midi (incl. alle midi features), syncen en gaan met die banaan.

Sugesties ?????

jowi :confused:
 
Hallo, dit soort dingen niet in Gear News plaatsen. Nu verschijnt het als voorpagina nieuws, das natuurlijk wel leuk, maar niet echt de bedoeling :stupid
 
Origineel geplaatst door sander
Hallo, dit soort dingen niet in Gear News plaatsen. Nu verschijnt het als voorpagina nieuws, das natuurlijk wel leuk, maar niet echt de bedoeling :stupid
Via Meld dit bericht aan een moderator had je dat ook duidelijk kunnen maken.

Maar toch bedankt voor het melden. Het valt ons niet altijd op. :)
 
Re: Midi Sequencer ?????

Origineel geplaatst door jowi
Ik zoek voor mijn Creamware setupje (powerpulsar+soft tripledat), een midi sequencer die geen audio fratsen aan boord heeft en die geen hoofdbrekens veroorzaakt op sync gebied.

Dus : geen cubases sx, cubase vst of iets dergelijks. Gewoon midi (incl. alle midi features), syncen en gaan met die banaan.

Sugesties ?????

jowi :confused:

Cakwalk versie 2!!
 
De meeste sequensers zijn allemaal GM, of hebben heel beperkte bank change en sysex mogelijkheden. Dit is voor mij de reden geweest om voor Sionar te gaan, heb er nog steeds geen spijt van.
Bovendien ga je na verloop van tijd die audio ook best waarderen.

Alleen, Sonar heeft versie 3 uitgebracht. Hoe kom je daaraan?
Cakewalk verwijst je naar Roland en Roland weet nog van niks . . . . :stupid :stupid :stupid
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
De meeste sequensers zijn allemaal GM, of hebben heel beperkte bank change en sysex mogelijkheden. Dit is voor mij de reden geweest om voor Sionar te gaan, heb er nog steeds geen spijt van.
Bovendien ga je na verloop van tijd die audio ook best waarderen.

Alleen, Sonar heeft versie 3 uitgebracht. Hoe kom je daaraan?
Cakewalk verwijst je naar Roland en Roland weet nog van niks . . . . :stupid :stupid :stupid

Ik heb jarenlang naast cakewalk audio en zelfs naast Sonar, cakewalk versie 2 blijven gebruiken.
Vooral ideaal als je alleen midi nodig hebt en snel een song in elkaar wil zetten, voor mij een zeer snel programma.
Uiteindelijk bij verder uitwerken importeerde ik de versie 2 files in cakewalk audio.
Ik gebruik de versie nu niet meer heb me gedwongen om alleen met Sonar te werken.
Het was ook enigzins gewenning. Vind Sonor een prima programma.
Toch weet ik zeker dat ik qua midi in Cakewalk 2 nog steeds sneller iets in elkaar zet dan in Sonar.
Sonar heeft namelijk iets te veel toeters en bellen en instellingen als je alleen midi gebruikt.
 
Last edited by a moderator:
Als je alleen midi nodig hebt... ik heb hier net een Atari Falcon in okkazie op de kop weten te tikken met originele Cubase 3.01 software+dongle
Werkt zo snel als een PC (en crashed nooit)
Vergeet niet dat Atari +Cubase nog altijd nr 1 is als het om budget, gebruiksvriendelijkheid, open inviroment, logica gaat
Het is pas op PC beginnen foutlopen (toch voor heel veel mensen) een Atari kost geen:kont:
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
De meeste sequensers zijn allemaal GM, of hebben heel beperkte bank change en sysex mogelijkheden. Dit is voor mij de reden geweest om voor Sionar te gaan, heb er nog steeds geen spijt van.
Bovendien ga je na verloop van tijd die audio ook best waarderen.

Alleen, Sonar heeft versie 3 uitgebracht. Hoe kom je daaraan?
Cakewalk verwijst je naar Roland en Roland weet nog van niks . . . . :stupid :stupid :stupid

midilocator free had geloof ik ook gs/xg en oude cubase versies ook...
 
Bedankt voor alle sugesties.... Ik ga er gelijk mee aan het werk,

Weer een hoop uitzoekwerk dit weekend.
 
Back
Top