[Cubase] Samplerate error

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
Hey audiofreaks in Cubase 2.0 krijg ik na het selecteren van 24-track recorder de volgende error:

naamloos.JPG


Ik heb een Terratec DMX 6Fire
Win XP
Amd 2400+ Atlhon
512 Mb
60Gb
En via MIDI m'n MPC2000XL aangesloten...

Ik heb in m'n 6Fire config al de rate op 44100 Hz gezet en op 96000Hz (standaard)..nog steeds krijg ik deze error.
Wat doe ik fout en hoe los ik dit op? Mijn dank is groot ik wil zo snel mogelijk opnemen :)
 
niemand verder??
 
Volgens mij heeft dit met je ASIO drivers te maken. Het lijkt er nu namelijk op dat cubase een rate wil gebruiken die in je ASIO drivers niet is ingesteld of zo iets dergelijks.
 
hey aufiofreaks, ik zit helaas nog met hetzelfde probleem.
Nu heb ik het met logic geprobeerd het syncen gaat perfect, maar er wordt niks opgenomen.
er komt dus helemaal niks te staan, ditzelfde probleem heb ik dus ook met Cubase..
maar met cooledit kan ik bijv dus wel opnemen, heel vaag...

kan iemand mij aub helpen??moet voor de 5e een project afkrijgen :(
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Ik had eerst een goedkoop geluidskaartje van een onbekend merk. En elke keer dat ik cubase opstartte kreeg ik die melding. Ik heb toen een m-audio geluidskaart gekocht. Cubase opnieuw geinstalleerd en weg was die melding.
Het heeft dus inderdaad met je ASIO driver te maken. Of wanneer een andere applicatie de ASIO al gebruikt. Bijv. als je fm7 standalone opstart en daarna Cubase SX. Dan krijg je die melding ook
 
thx voor je reply, zou het kunnen helpen om de kaart opnieuw te installeren??
 
Back
Top