• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Mastering

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Alweer m'n 500'e post hier. Dus wil even iets speciaals zeggen of liever gezegd aanbieden.

Veel demo's hier klinken best wel OK, maar als je het gaat vergelijken met de muziek die door labels uitgebracht worden zit er meestal toch een groot verschil in. Meestal komt het door de mixage en mastering door mensen die eng veel verstand hebben van die skill, en dus ook eng veel apparatuur hebben om het allemaal in elke facet zo goed mogelijk te regelen.
Nu ben ik als novice mastering engineer met al toch wel enige praktische ervaring bereid om voor vergoeding van de kosten (post,CD-R's enzo) mensen te helpen bij die laatste mastering stap. Als men de demo naar een label of een zaal waar je zou willen optreden nou net dat beetje extra wil geven dan kan het. Als het om een commerciele productie (voor een release op CD,Vinyl, website of iets anders) gaat dan wil ik even in overleg bepalen hoe dit afgehandeld zou moeten worden want dan is het een heel andere zaak.
Ook geld dit aanbod voor iedereen en elke soort muziek maar om mezelf te beschermen wil toch wel benadrukken dat het voor mij vrijwillig is en dat ik bijvoorbeeld een mix kan weigeren omdat hij niet te masteren is of dat ik bijvoorbeeld even geen tijd heb om het uit te voeren. Het moet wel leuk blijven.
Ook wilde ik zoveel mogelijks tracks in m'n portfolio zetten zodat ik kan laten zien wat ik allemaal kan. ( http://mmbase.dyndns.org/synthforum ) Desgewenst kan ik de track er niet bijzetten.

Voor mij de reden om dit aan te bieden is tweeledig. Ten eerste is het helpen bij iemand met een track qua mastering een manier om een bijdrage te leveren en zo een betere prestatie te leveren en die iemand meer inzicht te laten geven op waar hij/zij mee bezig is. Eigenlijk gewoon helpen met de mix dus.
Voor mezelf is het ook een kick om zo dicht mogelijk bij een commerciele produktie te komen of zelfs te evenaren en is het vooral leuk en leerzaam om te doen.

Heb je interesse en wil je meer weten stuur me even een e-mailtje en/of luister naar m'n portfolio.

mailto://fuse@dds.nl

Mvg,

Wouter
 
Ik vind dit een superinitiatief, alleen heb ik weleens vaker gevraagd om er dieper op in te gaan. Deel je kennis met ons, want we kunnen wel alles doorsturen, maar het zou ook leuk zijn als we er zelf iets van leren. Ik heb alleen zo'n gevoel dat je daar niet zoveel over kwijt wil, hoe je werkwijze is, wat je gebruikt, waar je op moet letten.

Opzich wil ik alles leren en dan zelf toepassen, stel dat er iets met je gebeurd. ;)
 
Je bedoeld zoiets als dit?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=341

Maar mastering is moeilijk en ervaring is echt wel belangrijk en beetje wel aanleg. Ik denk dat ik zelf wel aanleg heb omdat het me aardig af gaat en er erg veel plezier in heb. Je kunt zoveel dingen qua mastering dat je er volgens mij wel een 5 daagse cursus van zou kunnen maken. Daar vind ik mezelf niet goed genoeg voor trouwens.
Ik heb pas geleden een cursus XML voor Java ism met Oracle geschreven en was daar erg lang mee bezig. En om zoiets voor mastering te schrijven kost mij erg veel tijd. En om het helemaal goed op papier te zetten is volgens mij onmogelijk. En ik heb op internet zat documenten door zitten snuffelen en dat waren meer ook guidelines dan duidelijke aanwijzingen van wat je moest doen. Ieder nummer is anders en dan moet je elke keer weer opnieuw benaderen om het zo optimaal mogelijk te krijgen.

Nou ja als ik weer tijd heb wil ik wel een versie 3 maken hoor.
Hopelijk lukt het dan om die TC spark erbij te verwerken.

En dan zal het waarschijnlijk nog wel een keer afgekraakt worden door deze of gene, maar om eerlijk te zijn stoor ik me daar niet zo aan.
 
geweldig!

geweldig!

Hee fuse, well done.

Ik heb ook meteen even naar jouw edit van Externalize geluisterd en het heeft inderdaad net even wat meer power!
Waarschijnlijk zou het resutaat nog beter zijn geweest als ik van tevoren helemaal met mijn poten van allerlei compressors was afgebleven....Nu mocht jij de troep opruimen, zegmaar. Ach, het was toch nog maar een voorlopige versie.

Als ik de complete versie klaar heb geef ik je wel even een seintje.

Ook leuk trouwens, om zo via het forum samen tot goede producties te komen!
 
He luitjes, leuk dat er maar liefst een iemand gereageerd heeft maar nooit heeft verder gevraagd. Ik neem dus aan dat jullie het allemaal wel zelf kunnen. Nou ja er zijn plenty gasten hier die erg goed kunnen mixen.

People, just walk on. Nothing to see here.
 
Nou Fuse als dat je mening is dan heb ik slecht nieuws voor je >:| >:| >:| !

Ben op dit moment bezig met een track die ik wanneer het arrangement klaar is door bijvoorbeeld jouw wil laten masteren.

Rede 1:

Heb zelf daar de spullen niet voor staan (heb enkelt Wavelab)

Rede 2:

Heb er de ballen verstand van en wil zolang ik niet in gear voor masteren ga investeren dat zo houden.

Dus:

Binnenkort neem ik contact op om e.e.a. in je brievenbus te dumpen. Nu tevreden >:|

Greetz,

Yawgmoth
 
Ik zie deze thread toevallig vandaag pas, maar vind het een cool aanbod. Mocht ik eens een nummer hebben waar ik zelf veel van verwacht zal ik zeker eens effe kontakt leggen met je. Ik heb je site al effe gebookmarked.
Mastering is nu eenmaal het moeilijkste omdat veel mensen meer besteden aan hun muziek hadrware/software dan aan produktie tools (denk ik).

Eric
 
Hehe..

Hehe..

Ik kan me je reactie wel voorstellen fuse.. maar ik denk dat er een hoop mensen zijn (zoals ikzelf) die niet reageren omdat ze (nog) geen tracks hebben die in aanmerking komen.

Zodra wij iets 'klaar' hebben, zal ik zeker een cd'tje jouw kant op laten komen.. ik ben echt heel benieuwd wat je er mee kunt ;)
 
Fuse: staat je aanbod nog steeds? Ik zou graag wel eens een nummer een keer echt goed afgemixed willen hebben, vandaar mij vraag...

2e vraag: in wat voor formaat wil je het nummer aangeleverd hebben? Kun je overweg met Cakewalk 9 files (8 kan geloof ik ook)? Dat zou helemaal makkelijk zijn, dan kan ik gewoon alles laten zoals het is. Ik kan het eventueel ook allemaal exporteren naar losse tracks.
3e vraag: waar (of in welke omgeving) woon je? Ik zou het namelijk leuk vinden om ook (grotendeels) aanwezig te zijn bij het afmixen, kan ik weer veel van leren.
 
Maar mastering is moeilijk en ervaring is echt wel belangrijk en beetje wel aanleg

idd, mastering is ontzettend moeilijk. Ik heb kontverstand op het gebied van mastering. Ik hoor altijd van iedereen dat als je wilt masteren allereerst een goed stel monitoren moet hebben. Heb ik dus niet, en ik heb het geld er niet voor... Ik kom dus nooit verder dan de presets van Dynasone :stupid

J-Run
 
Fuse,

Ik houd me ook warm aanbevolen. Ik ben op dit moment zelf bezig met het afmixen van twee zelfopgenomen nrs. maar ik heb er eigenlijk nulkommanul verstand van, dus ik zou graag zien wat jij er van kunt maken.

Laat maar weten hoe en wat.

-- HanzZ
 
cool dat je dit aanbiedt, wij gaan wellicht zelf wat op vinyl produceren, zou jij dan onze tracks willen masteren ?

laters,
martijn
 
mijn vloerbedekking is ook deels van vinyl..dus ik produceer eigenlijk ook altijd op vinyl! ;)

Olaf
 
Helemaal niets met vinylen vloerbedekking hoor. Lekker op sloffen en dan andere mensen gaan aanraken en schokken geven. Kan d'r geen genoeg van krijgen. ;)

Maar eh mensen, het aanbod geld nog steeds maar eh ..... wie zet er nou eens door? Nou ja, zo belangrijk is het ook weer niet hoor. Heb ik lekker tijd over voor m'n eigen muziek. Trouwens ik heb maar schamele absolute 2's dus .......
 
haha

nou de post is gewoon voor ons verwende upload/download freaks al teveel moeite

maar ik vind het wel altijd leuk dat je gewoon mp3-tjes van t forum afpluk en die ff reviseerd hoor
 
Heren,

Bekijk het maar. Dit werkt niet. Niets en niemand serieus.
 
Origineel geplaatst door fuse
Heren,

Bekijk het maar. Dit werkt niet. Niets en niemand serieus.

Denk dat het wel werkt, maar de de members iets minder productief zijn als verwacht. Ben zelf bijvoorbeeld al 3 weken met een track bezig waar steeds maar iets niet klopt. Timing, verhoudingen van geluiden etc. Als ik iets wil masteren moet ik wel een track hebben waar ik achtersta.


Greetz,

Yawgmoth
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top